[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
Panowie jak macie Jakiś problem z A8 w kwesti prau znikjacego to zapraszam do mnie tak jak mój samochód był rozkopany to gwarantuje wam ze zaden nie był nic w nim nie działało
w jednym Palcu mamy ogarniecie tego tematu wraz z cześciami przerabiałem kupe mechaników wyciagali pieniadze a problem wracał non stop koszty strata czasu i wszystkiego po troche wraz ze zdrowiem i nerwami
Wiec otworzylismy warsztat z bardzo dobrym elektromechanikiem dołozenie wentylowanych foteli z tyłu :? pestka a podobno to taki problem znajde kawałek czsu dam fotorelacje
w jednym Palcu mamy ogarniecie tego tematu wraz z cześciami przerabiałem kupe mechaników wyciagali pieniadze a problem wracał non stop koszty strata czasu i wszystkiego po troche wraz ze zdrowiem i nerwami
Wiec otworzylismy warsztat z bardzo dobrym elektromechanikiem dołozenie wentylowanych foteli z tyłu :? pestka a podobno to taki problem znajde kawałek czsu dam fotorelacje
TYLKO V8
nowy w aso cena kosmosmaciu pisze:po kolei:PABLO200 pisze:Tak sobie czytam i widzę jak niektórzy utrudniają sobie życie
wystarczy np. vas i sterownik akumulatora uaktualniony do ostatniej wersji to litera C
diagnoza trwa ok 30 minut
i dokładnie widac który element pobieta ile prądu
Po cholerę jakieś mechaniczne odczepianie ??
i tak nic nie daje jak nie wywalicie z gatewaya a większość osób nie wie jak to zrobić
- uaktualnienie sterownika do wersji C masz na mysli kupienie takiego
czy uaktualnienie softu w sterowniku?
- wywalenie z gatewaya... w której funkcji w odisie to jest?
- widziałem w odisie bloki w których widać ile na totalu prądu ale nie znalazłem
gdzie jest rozbicie na poszczególne moduły... podpowiesz?
thx
za pomocą np. odisa możesz dokonac aktualizacji jego oprogramowania i bedzie jak nowy
jak masz idisa jest tam instrukcja obsługi
przepraszam ale jak nie masz podstawowej wiedzy lepiej nie używaj tego programu
zapłać np 200 PLN i lepiej na tym wyjdziesz jest mase osób na forum z więdzą
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
Proszę o pomoc, sytuacja wygląda u mnie następująco:
- na zacisku alternatora 14.2-14.3V, nawet przy włączonych odbiornikach (światła, szyba przód+tył, grzane dwa fotele, mmi), choć wydaje się mało - spodziewałem się ponad 14.6
- na akumulatorze już znacznie gorzej - między 12.5-13.7V w zależności od obciążenia
- akumulator 92Ah w stanie idealnym, testowany profesjonalnym testerem zarówno statycznie jak i pod obciążeniem - wynik to 767A wg. normy EN (więcej niż znamionowe 720A)
Oczywiście w konsekwencji akumulator jest stale niedoładowany, zwłaszcza na krótkich dystansach.
Gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Czy po drodze od silnika do bagażnika jest jakieś połączenie, które może korodować (np. rozrusznik)? A może olać to i pociągnąć obok drugi gruby kabel od alternatora aż do akumulatora?
- na zacisku alternatora 14.2-14.3V, nawet przy włączonych odbiornikach (światła, szyba przód+tył, grzane dwa fotele, mmi), choć wydaje się mało - spodziewałem się ponad 14.6
- na akumulatorze już znacznie gorzej - między 12.5-13.7V w zależności od obciążenia
- akumulator 92Ah w stanie idealnym, testowany profesjonalnym testerem zarówno statycznie jak i pod obciążeniem - wynik to 767A wg. normy EN (więcej niż znamionowe 720A)
Oczywiście w konsekwencji akumulator jest stale niedoładowany, zwłaszcza na krótkich dystansach.
Gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Czy po drodze od silnika do bagażnika jest jakieś połączenie, które może korodować (np. rozrusznik)? A może olać to i pociągnąć obok drugi gruby kabel od alternatora aż do akumulatora?
Ten alternator ma nominalnie nabite na obudowie 14V więc wynik 14.2V na alternatorze i 13.7V na aku to dobry wynik. Tyle dokładnie ma teraz u mnie na aku pod obciążeniem. Jedynie jak daje gazu to jest chwilowy spadek na 13.3V i wraca. Ale spadek do 12.5V to już coś nie tak.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie załącza ci się kompresor za często? U mnie kilka dni temu tez rozładowywało baterie przez długo pompujacy kompresor...byku pisze:Proszę o pomoc, sytuacja wygląda u mnie następująco:
- na zacisku alternatora 14.2-14.3V, nawet przy włączonych odbiornikach (światła, szyba przód+tył, grzane dwa fotele, mmi), choć wydaje się mało - spodziewałem się ponad 14.6
- na akumulatorze już znacznie gorzej - między 12.5-13.7V w zależności od obciążenia
- akumulator 92Ah w stanie idealnym, testowany profesjonalnym testerem zarówno statycznie jak i pod obciążeniem - wynik to 767A wg. normy EN (więcej niż znamionowe 720A)
Oczywiście w konsekwencji akumulator jest stale niedoładowany, zwłaszcza na krótkich dystansach.
Gdzie szukać przyczyny spadku napięcia? Czy po drodze od silnika do bagażnika jest jakieś połączenie, które może korodować (np. rozrusznik)? A może olać to i pociągnąć obok drugi gruby kabel od alternatora aż do akumulatora?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
podobnie u mnie, akku nowy, kabel się grzeje na dotyk jest lekko ciepłyFanatico pisze:Aku nowy wszystkie połączenie są ok a dalej się grzeje i zauważyłem.że światło w kabinie mi delikatnie pulsuje. Ładowanie jest ok
ładowanie sprawdzaj przez dłuższy czas, sterowniczek potrafi tym wachlować
jak mu sie tam umyśli akurat
pulsowanie mam czasami - nie wiem z czym jest związane....
sprawdzałeś alternator na zewnątrz po wymontowaniu u jakiegoś profesjonalisty
elektryka?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
na zamkniętym i uzbrojonym rozumiem tak?byku pisze:Nie. Pobór prądu na postoju wynosi u mnie 37mA.Gecio pisze: Nie załącza ci się kompresor za często? U mnie kilka dni temu tez rozładowywało baterie przez długo pompujacy kompresor...
Ewidentnie jest to problem ze zbyt niskim napięciem ładowania mierzonym na akumulatorze.
sęk w tym że do tego auta trzeba by zostawić miernik z pamięcią na dłużej
bo przeciez taki kompresor czy kessy nie działa non stop....
acha jakby co u mnie też sterownik C jest
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Kompresor po zgaszeniu to już nie działa. Keysa śledzi teoretycznie nonstop obecność kluczyka.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o u mnie ładowanie waha się bez obciążenia 14,65 do 14,70 przy obciążeniu światła klima nadmuch max radio i oświetlenie w granicach 14,55 - 14,60 tydzień temu zmieniony moduł aku na ten z literką C wcześniej problem z odpaleniem auta po paru dniach poziom w mmi 50% na aku 12,55v teraz jest 100% webasto jako dogrzewanie teraz się samo załącza wcześniej tego nie było i auto od razu inaczej odpala.