Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Przestał palić na benzynie

cemator
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:32
Lokalizacja: Będzin

[D2 95 4.2PB/LPG ] Przestał palić na benzynie

Post autor: cemator » 30 lis 2016, 22:41

Witam. Całkiem nie dawno stałem się posiadaczem Audi A8 D2 4.2l z gazikiem.

Auto zakupiłem od znajomego który jest pierwszym właścicielem w pl i jezdził nią 8 lat bezawaryjnie.
Na jezdzie próbnej jechaliśmy (a własciwie to ja jechałem) i na pb i na lpg i było wszystko elegancko.
Dzień później doszło do finalizacji transakcji, znajomy przyjechał po mnie audi, żebym go odwiózł i żebym sobie już zabrał samochód.
Poinformował mnie tylko ze pb się skończyło żebym zatankował.

No i zatankowałem, pojechałem do pracy i rano auto juz na pb nie chciało odpalić.
Odpaliłem je więc na gazie, z trudem ale dało rade (było zimno, i parowniki zamarzały).

Dotankowałem benzyny bo wyczytałem że powinno być minimum pół zbiornika

Tak więc w tym momencie jest z 70 litrów, jakies 3/4, niestety auto dalej nie pali.

Postanowiłem więc wymienić pompę paliwową. Zamówiłem nową, postąpiłem z wymianą zgodnie z instrukcją na forum.

Ku mojej uciesze, po wymianie autko odpaliło na dotyk :D

Myślę, przejadę się zobaczyć czy wszystko jest ok. Poskręcałem wszystko, chciałem zamknąć maskę, a że siłowniki mi słabo trzymają, to maska dość mocno uderzyła.
No i tu najciekawsze: Wraz z uderzeniem maski auto zgasło
I juz nie pali :(

Okreciłem przewody od listwy wtryskowej paliwowej i na wejsciu paliwo dochodzi, i to dosc mocno bo sika mocnym ciśnieniem. Z kolei na powrocie listwy (tam przy tym regulatorze cisnienia) jest sucho. Nie wiem czy tak powinno byc czy nie. Na podcisnieniu, tym malutkim przewodzie nic nie ma, ani nie ciągnie ani nie dmucha. I jak pompa pracuje (a pracuje) to mozna ciagnac lub dmuchac w ten regulator a on i tak paliwa nie przepusci na powrót.
Nie wiem czy tak powinno być

Podpiałem autko pod kompa obd.
No i tu ciekawostki. Błędy które wyczytałem:

01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Zastanowiła mnie ostatnia pozycja. Skasowałem wszystkie błędy i po ponownej próbie odpalenia kolejne zczytanie:

01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -

Niby już błędu od immo nie ma. Ale dalej jest coś z KEY nie tak.

Dodam że immo wydaje się działaś ok, jak przyłoże kluczyk z immo to normalnie na desce kluczyk sie pojawia i gaśnie. Jak przyłoże bez immo to kluczyk miga. Ale przy jednej i drugiej opcji auto i tak nie pali.
Tak kreci kreci i jakby co jakiś czas któryś z garów na chwile przepalił i zgasł.

Co to może być? Gdzie szukać przyczyny? Bo już powoli opadam z sił Panowie :/
Proszę o pomoc jeśli ktoś coś wie lub mógłby poradzić
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 00:15 przez cemator, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 gru 2016, 00:49

cemator,

Błąd 16486 sugeruje za niskie napięcie, tak wiec problemu poszukalbym we wtyczce bądź samym kablu. Gdzies może być przetarty lub przebijać i będzie swirowac. Tu na forum na pewno znajdziesz kilka tematów z tym problemem.

Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete (możesz sprawdzić pod nogami/dywanikami z przodu) ale ne nie maja wplywu na twój problem.

Immobilizer ... tu może być problem bo taki często w audi występuje, ze immo się wiesza i auto trudno odpala lub gaśnie. Wtedy ludzie się decydują wywalic immo z ECU i po problemie. Ja tak zrobilem ;)

Problem może leżeć jeszcze w przekazniku pompy paliwa (w skrzynce pod nogami pasażera z przodu). Mmialem podobne objawy i wystarczylo przeczyscic mikrostyki w przekaźniku. Auto śmigła bez problemu.
cemator pisze:Na podcisnieniu, tym malutkim przewodzie nic nie ma, ani nie ciągnie ani nie dmucha.
Jak z gruszkami podciśnienia, klapami kolektora? Nie zapieczone? Gruszki się wciągają po odpaleniu silnika?SSprawdź na wezyku od gruszki czy jest podciśnienie, lub na w w wezyku od reduktora LPG. Może się gdzieś przytkał, lub jest gdzieś przerwa, np. przy zbiorniczkach podciśnienia w nadkolach...
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 01 gru 2016, 06:15

martin_rs4 pisze:Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete (możesz sprawdzić pod nogami/dywanikami z przodu) ale ne nie maja wplywu na twój problem.
I nie będą miały wpływu bo ich nie ma :P
W preFL były tylko dwie sondy przed katami. To, że wyrzuca błąd drugich to podejrzewam jest winą instalacji gazowej ;)
Ale tak jak wspomniałeś nie będzie to miało wpływu na to, że auto nie odpala.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 gru 2016, 08:55

Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete
Chcialem sie poprawić. Erni dobrze zauwazył, ze w PreFl nie ma 4 sond. Te błedy sond B1S1 i B2S1 oznaczaja Bank 1&2 a S1- sonda 1. <faktycznie>

Tak czy inaczej do sprawdzenia
to nie jest zwykły napęd...to

cemator
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:32
Lokalizacja: Będzin

Post autor: cemator » 01 gru 2016, 10:33

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

Teraz pytanie, jak wywalić immo z ecu? Niby są jakieś informacje w internecie, ale niepełne, i zazwyczaj wymagają posiadania takiej metalowej tabliczki co przy kluczach była, a ja niestety takowej nie posiadam :/

Co do błędu 16486 (g70), to gdzie mogę znaleźć to coś co być może wymaga przeczyszczenia?
Może to mieć wpływ na odpalanie?


No i jak to jest z tym dopływem paliwa? Powinno przechodzić za listwę wtryskową czy może tam być sucho?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 gru 2016, 10:39

cemator pisze:jak wywalić immo z ecu?
oddajesz auto lub samo ecu do majstra elektronika i on ci to powinien ogarnąć w pare chwil. Tylko musi być obeznany w tym ;)
cemator pisze:Co do błędu g70, to gdzie mogę znaleźć to coś co być może wymaga przeczyszczenia?
wypnij wtyczkę od przepływomierza, sprawdź czy nie ma styków zaśniedziałych, czy kabel jest ok, no i miernikiem przydało by się przemierzyć czy wszystko jest ok.
Możesz też (jeśli masz taką możliwość) podmienić przepływomierz i zobaczyć czy na innym będzie błąd wywalać.
cemator pisze:No i jak to jest z tym dopływem paliwa? Powinno przechodzić za listwę wtryskową czy może tam być sucho?
paliwo musi być w listwie wtryskowej, gdyż inaczej byś nie odpalił lub po przełączniu z lpg na pb auto by zgasło .
cemator pisze:Dziękuję bardzo za odpowiedzi
pomogliśmy ?? kliknij "pomógł " <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl