[D2 ALL ] Emulator czujnika zajęcia siedzenia pasażera (ma
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
[D2 ALL ] Emulator czujnika zajęcia siedzenia pasażera (ma
Czujnik ten jest częściowo odpowiedzialny za odpalenie poduszki bocznej w fotelu pasażera tylko w momencie jeśli pasażer się na tym fotelu znajduje. Wykonany jest jako taśma folii z naniesionymi ścieżkami przewodzącymi.
Sprawny, nie obciążony, powinien mieć opór w granicach 105kohm i przewodzić prąd tylko w jedną stronę - od białego przewodu do niebieskiego. Obciążony cca 80kg powinien mieć opór w granicach 6.5~7kohm i przewodzić prąd w obie strony.
Niesprawność jest sygnalizowana zapaleniem lampki airbag na desce, a na diagnostyce mogą wyjść dwa błędy:
1) czujnik siedzenia pasażera G128 zwarcie do masy
2) czujnik siedzenia pasażera G128 zbyt duża oporność błąd sporadyczny
Numer błędu to 656.
Naprawa ogranicza się tu do wymiany całego elementu, do którego dostęp jest możliwy jedynie pod demontażu fotela i zdjęciu tapicerki siedzenia (~400zł, nowa praktycznie niedostepna).
Istnieje jednak prostszy, prawie darmowy i sprawdzony sposób (thx Forum BMW ;-) ), by pozbyć się błędu, który jednocześnie nie ma wpływu na pracę poduszki pasażera. Potrzebne nam będą:
1) dioda prostownicza typu 1N400x (dowolna)
2) rezystor ~10kohm
3) dwa konektory iso męskie do zabudowy w kostce
Łączymy wszystko wg schematu, odpinamy matę (dwupinowa wtyczka pod fotelem), wpinamy się naszym układem i voila.
Teraz tylko zrobić diagnostykę, wykasować błąd i cieszyć się z zaoszczędzonych $.
Jeśli ktoś nie opanował lutlampy, na 'alledrogo' są dostępne emulatory w ładnych pudełeczkach za ~45zł. Jest to to samo co wyżej, tylko gustownie opakowane.
Jedyny minus tego rozwiązania to, że przy ewentualnym dzwonie niezależnie od zajęcia fotela pasażera odpali poducha pasażera, bo komputer będzie myślał, że ktoś w tym fotelu cały czas siedzi.
Ostatnia sprawa, prawidłowe opory pomierzone na macie nie oznaczają, że mata jest sprawna.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 maja 2015, 15:31 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
A po co ta dioda? Przeciez wystarczy zwykly rezystor 2,2kOhm.
Sprawdzone, dzis wyłączalem mate w jednej A8...
Jak sam napisales rezystancja musi byc ponizej 7kOhm wiec nie widze sensu wlutowywania rezystra 10kOhm? Wtedy owszem, kontrolke zgasisz ale dla układu fotel bedzie pusty i mimo zapiecia pasów poduszka w razie dzwona nie spracuje.
Bawilem sie taka mata i zasadniczo po przycisnieciu kilku punktow rezystancja spada do 2kOhm i naciskanie kolejnych juz jej nie zmniejsza.
Poduszka nie odpali tak łatwo, bo jesli jest mata to w ukladzie jest tez czujnik zapiecia pasów w zamku i poduszka odpali dopiero gdy zadziala mata ( czyli nasz rezystor) oraz gdy bedzie zapiety pas.
Wogole to po co konektorki? Od uszkodzonej maty odcinamy wtyczke, do wystajacych z niej kabelkow wlutowujemy rezystor, zasadzamy wtyczke z powrotem i po temacie. No mozna sobie vaginą usunac bład, bo kontrolka zgasnie sama z siebie.
Sprawdzone, dzis wyłączalem mate w jednej A8...
Jak sam napisales rezystancja musi byc ponizej 7kOhm wiec nie widze sensu wlutowywania rezystra 10kOhm? Wtedy owszem, kontrolke zgasisz ale dla układu fotel bedzie pusty i mimo zapiecia pasów poduszka w razie dzwona nie spracuje.
Bawilem sie taka mata i zasadniczo po przycisnieciu kilku punktow rezystancja spada do 2kOhm i naciskanie kolejnych juz jej nie zmniejsza.
Poduszka nie odpali tak łatwo, bo jesli jest mata to w ukladzie jest tez czujnik zapiecia pasów w zamku i poduszka odpali dopiero gdy zadziala mata ( czyli nasz rezystor) oraz gdy bedzie zapiety pas.
Wogole to po co konektorki? Od uszkodzonej maty odcinamy wtyczke, do wystajacych z niej kabelkow wlutowujemy rezystor, zasadzamy wtyczke z powrotem i po temacie. No mozna sobie vaginą usunac bład, bo kontrolka zgasnie sama z siebie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Niestety w modelu przed liftem (w jakim było to testowane) nie wystarczy. Po podłączeniu samego rezystora dalej wywalało błąd. Po podłączeniu diody, ale zaporowo również. Dopiero taki układ wyeliminował błąd.
Dodatkowo, w modelu przed liftem nie ma czujników zapięcia pasa w klamrze.
Odnośnie oporu przy obciązeniu siedziska cca 150kg opór spadł do 5.5kohm - mata przed-lift i po-lift. 10kohm w zupełności wystarczy.
Poza tym czy sprawdzałeś VAGiem bloki odnośnie zajęcia fotela (domyślnie jaka rezystancja powoduje 'widzenie' pasażera w fotelu)? Ja sprawdziłem - 25~30kohm jest widziane jako pasażer (odpowiadało to cca 12~15kg).
Cięcie wtyczki pominę, bo mimo że to rzeźba, to niech to ma ręce i nogi
Kontrolka nie zgaśnie sama z siebie - trzeba usunąć błąd.
Dodatkowo, w modelu przed liftem nie ma czujników zapięcia pasa w klamrze.
Odnośnie oporu przy obciązeniu siedziska cca 150kg opór spadł do 5.5kohm - mata przed-lift i po-lift. 10kohm w zupełności wystarczy.
Poza tym czy sprawdzałeś VAGiem bloki odnośnie zajęcia fotela (domyślnie jaka rezystancja powoduje 'widzenie' pasażera w fotelu)? Ja sprawdziłem - 25~30kohm jest widziane jako pasażer (odpowiadało to cca 12~15kg).
Cięcie wtyczki pominę, bo mimo że to rzeźba, to niech to ma ręce i nogi
Kontrolka nie zgaśnie sama z siebie - trzeba usunąć błąd.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Ja robilem modelu po lifcie, konkretnie 99r. Rozbieralem fotel zeby znalezc uszkodzenie maty - zostalo zlokalizowane - i przy okazji pomierzylem sobie tą mate. W zasadzie masa jest mniej istotna, bardziej chodzi o ilosc nacisnietych jednoczesnie punktów maty. Po nacisnieciu 4 punktow rezystancja spadala do okolo 2kOhm i naciskanie kolejnych jej nie zmienialo.
Dlaczego odciecie wtyczki to rzezba? Skoro mata i tak jest uwalona to odcinamy od niej wtyczke zalutowujemy na jej koncu rezystorek i elegancko wpinamy w instalacje dochodzaca do fotela. Wtyczka bedzie lepiej siedziala w gniezdzie niz jakies konektorki luzem...
A kontrolka zgasnie sama z siebie, tez sprawdzone organoleptycznie, w pamieci zostanie bład ale kontrolka zgasnie.
Kiedys rozbieralem fotel przedliftowy i tam nie bylo ani maty ani czujnika zapiecia pasa, widac zmienialo sie to w czasie.
Dlaczego odciecie wtyczki to rzezba? Skoro mata i tak jest uwalona to odcinamy od niej wtyczke zalutowujemy na jej koncu rezystorek i elegancko wpinamy w instalacje dochodzaca do fotela. Wtyczka bedzie lepiej siedziala w gniezdzie niz jakies konektorki luzem...
A kontrolka zgasnie sama z siebie, tez sprawdzone organoleptycznie, w pamieci zostanie bład ale kontrolka zgasnie.
Kiedys rozbieralem fotel przedliftowy i tam nie bylo ani maty ani czujnika zapiecia pasa, widac zmienialo sie to w czasie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Widać w D2 po lifcie jest nieco inaczej. Kontrolka jak pisałem nie gaśnie, owszem błąd wyrzuca jako błąd sporadyczny, ale AIRBAG świeci nadal.szeryfisch pisze:A kontrolka zgasnie sama z siebie, tez sprawdzone organoleptycznie, w pamieci zostanie bład ale kontrolka zgasnie.
Mata powinna być zawsze (tylko na fotelu pasażera, na fotelu kierowcy jej nie ma), jeśli miałes prawy fotel bez maty widocznie był z Anglika.szeryfisch pisze: Kiedys rozbieralem fotel przedliftowy i tam nie bylo ani maty ani czujnika zapiecia pasa, widac zmienialo sie to w czasie.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
To ze na fotelu pasazera to wiadomo :mrgreen: Po za tym rozbieralem oba fotele bo przekladalem elektryke i w zadnym nie bylo ani maty ani czujnika zapiecia pasow. Auto z 1995r. W sumie dziwne bo w starym 124 z 1992 r z poduszkami byly zawsze czujniki zapiecia pasow, bo przeciez poduszka moze zabic jesli nie jestes zapiety...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Pany ćwicze ostatnio ten temat w Vito 112cdi 2002 w prawdzie to nie audi ale...
problem polega na macie 3pin`owej nie 2
jest tam 1) plus
2) sygnał cyfrowy
3)masa
ktoś coś słyszał i próbował w takiej konfiguracji?
problem polega na macie 3pin`owej nie 2
jest tam 1) plus
2) sygnał cyfrowy
3)masa
ktoś coś słyszał i próbował w takiej konfiguracji?
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.