części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Klepiacy popychacz czy wtrysk?

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 03 lis 2016, 19:47

Nie ma co się obrażać :) Panewki sprawdzamy jutro rano. A nie lepiej jak już wszystko rozebrane to naprawić i jeździć?? Jak by miało się skończyć na panewkach i wałkach.

Pozdrawiam

magoma
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 16 maja 2009, 21:50
Lokalizacja: Kraków okolice

Post autor: magoma » 10 lis 2016, 13:16

Witam. Gecio, czy mógłbyś napisać czy zdiagnozowałeś problem, co z panewkami?
Mam chyba taki sam problem i nie wiem co robić?

Pozdrawiam
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 14 lis 2016, 15:10

magoma pisze:Witam. Gecio, czy mógłbyś napisać czy zdiagnozowałeś problem, co z panewkami?
Mam chyba taki sam problem i nie wiem co robić?

Pozdrawiam
Wałki rozrządu zatarte, dźwigienki popychaczy też trochę ruszone a wióry prawdopodobnie są właśnie z którejś dźwigienki gdyż klepał popychacz od strony pasażera w rogu (za kilka dni rozbierzemy motor to sprawdzimy co się stało dokładnie). Panewki korbowodowe po sprawdzeniu też okazały się już do wymiany. głowice trzymają kompresję więc część gratów pójdzie na sprzedaż. Nic do tego silnika nie dostaniesz w zamienniku. Tylko Serwis VW/Audi.

Za panewki korbowodowe powiedzieli mi coś około 950zł + wałki rozrządu + wszystkie dźwigienki popychaczy + pompa oleju = około 10 tys zł.

Więc jutro przyjeżdża do mnie używany silnik na rocznej gwarancji mechanicznej za 6 tys z wysyłką. Przezbrajamy, montujemy skrzynie + nowy olej + filtr, poza tym leci inny dyfer (krótszy) + nowy olej i oby tylko na tym się skończyło.

Jeżeli masz dokładną diagnozę co się dokładnie stało to coś z używki mogę Ci sprzedać tylko musisz poczekać bo jest od zajebania roboty przy montażu.

Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 lis 2016, 16:17

Gecio pisze:

... poza tym leci inny dyfer (krótszy)...
Tylny dyfer krótszy?
A co z przednim?

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 14 lis 2016, 22:47

Chodzi mi o most. Kupiłem używany wcześniej bo pierwszy mi wył lecz okazało się że ma dłuższe biegi i teraz załatwiłem kolejny o podobnych parametrach do pierwszego.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 15 lis 2016, 07:38

OK, rozumiem, czyli poprawka niewłaściwego zakupu (o niewłaściwym przełożeniu).

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 15 lis 2016, 08:44

Tylko tyle że może ma minimalnie krótsze biegi od pierwszego. Bynajmniej tak wychodzi z oznaczeń.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lis 2016, 12:58

ma być taki sam jak twoja skrzynia ma :] :]
nie może być inny

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 15 lis 2016, 14:21

[ Dodano: 2016-11-15, 14:21 ]
Gecio pisze:[ Dodano: 2016-11-15, 13:52 ]
pepi pisze:ma być taki sam jak twoja skrzynia ma :] :]
nie może być inny
Nie da się dostać takiego samego. Tylko z serwisu. A starego naprawić się nie da.
Jedyne co mi się zgadza to symbole: silnika, skrzyni i dyferencjału. BFM, GQF, EYC

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lis 2016, 15:07

tutaj chodzi o przełożenia jego czyli przedni dyfer i tył ma mieć takie same oznaczenie literowe jest nie ważne

[ Dodano: 2016-11-15, 15:07 ]
http://allegro.pl/most-tylny-tyl-eyc-au ... 81430.html

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 04 gru 2016, 00:22

Po wymianie silnika wszystko działa poprawnie. Wydałem 9000-10000zł. Silnik 4.2 BFM (2004r) 6000zł + olej Liqui Moly 5W30 (8L) + filtr MannFilter, olej w skrzyni ATF (6L) + filtr + uszczelka, dyferencjał + olej 75W90 (1,5L), nowy pasek rozrządu Gates, nowy płyn wspomagania (oryginalny 1,5L), nowy płyn chłodzący (12L), nowe uszczelki pokryw zaworów z kompletem oringów itp. + 2500zł robocizna.

Nic nie puka, nie stuka, nie kopci. Automat działa płynnie (nie robiłem żadnych adaptacji). Muszę zaadoptować na nowo coś w systemie gdyż wyskakuje mi złe zainstalowanie czujnika skrętu kierownicy czy jakoś tak.

Czy wie ktoś co dokładnie się instaluję na nowo po odłączeniu akumulatora??

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 04 gru 2016, 08:05

Po przejechaniu kilku metrów najlepiej kręcąc kierownicą w prawo i w lewo wszystko powinno wrucic do normy
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 04 gru 2016, 09:13

leon0376 pisze:Po przejechaniu kilku metrów najlepiej kręcąc kierownicą w prawo i w lewo wszystko powinno wrucic do normy
Było tak zrobione ale pokazuje złe zaadoptowanie tego czujnika czy jakoś tak.
I drugi błąd jest: za bogata mieszanka po czym zapalił się czek (żółty silnik)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl