części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Dmucha letnim powietrzem.

PawelDSW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 08 sty 2015, 00:01
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: PawelDSW » 22 sty 2015, 21:47

jordan233 pisze:dużo roboty jest przy płukaniu nagrzewnic?
Podlaczam sie do pytania,u mnie lipa w trasie...wieje chlodnym powietrzem :(

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 sty 2015, 21:06

Zapodajcie ten myk z płukaniem - tak dla profilaktyki. Jakiego środka używacie? Teoretycznie skoro w układzie nie krąży woda a płyn chłodzący to i kamienia nie powinno być. A może zalać octu?
Bądź dobry jak chleb.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 23 sty 2015, 23:24

bastek 4,2 pisze: Więc ostatecznie okazało się że nagrzewnice mam zatkane w połowie, czyściłem je octem długo by pisać ale pomogło mam sposób na sprawdzenie czy nagrzewnice są zatkane u mnie zatkały się tak jak kolega pisał od środka jak nawiewy środkowe. Po całej operacji mam sałne w aucie i regulację nawiewów ciepłe zimne z pozycji MMi. Ciężko to opisać zainteresowanych zapraszam na PW.
Kolego opisz przebieg samego płukania nagrzewnic i na co co uwarzać ?

PawelDSW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 08 sty 2015, 00:01
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: PawelDSW » 24 sty 2015, 19:33

Mozna odkamienic nagrzewnice bez wyciagania ich ??

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sty 2015, 20:44

Oczywiście, tylko trzeba wyprowadzić przewody na zewnątrz. Dawno dawno temu jak na świecie żyły jeszcze dinozaury miałem Renówkę 19 a na temat jej układu chłodzenia napisałem doktorat.
Do czyszczenia nagrzewnicy przedłużyłem przewody idące do nagrzewnicy w ścianę grodziową. Jeden przewód wyprowadziłem na zewnątrz a drugi podłączyłem pod pompę wysokiego ciśnienia na przepompowni. Po kilku chwilach ładowania ciśnienia wypluło nagle szlam i kamień. Po tamtej chwili w pojeździe była kotłownia dosłownie.
Lecz zabieg nie był w pełni osiągnięty bo nagrzewnica miała już swoje lata i na drugi rok nadawała się do wymiany. Ale układ chłodzenia w R19 był zupełnie inny niż w AUDI. Tam problemem był żeliwny blok który ulegał korozji i korodujące elementy odrywające się od bloku zapychały nagrzewnicę.

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 28 sty 2015, 23:11

No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.

PawelDSW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 08 sty 2015, 00:01
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: PawelDSW » 28 sty 2015, 23:29

bastek 4,2 pisze:No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.
Dzieki za podpowiedz,musze ogarnac u siebie bo mam zimno w kabinie <onie> dobrze ze wiosna niedlugo :D

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 28 sty 2015, 23:46

Ja postaram się w weekend zadziałać z tymi nagrzewnicami(płukanie) ,zawsze brak czasu...



u mnie w VCDS wygląda tak :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 29 sty 2015, 00:19

Nie wiem jaką temperaturę miałeś na klimie ale i tak masz coś nieteges blok 17/1 lewa nagrzewnica 5 st. a blok 17/2 prawa nagrzewnica 37 st a z środka 8 st c jeżeli prawa strona i lewa była ustawiona tak samo( i nie na LO) to z moim zdaniem największy problem jest z lewą bo ma prawie temp zasysanego powietrza czyli jest zimna.

Awatar użytkownika
koofel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 25 gru 2011, 13:22
Lokalizacja: Miechów

Post autor: koofel » 01 lut 2015, 14:10

Zmieniłem w końcu nagrzewnicę kupioną na alle za 400 zł i piekło w aucie:))

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 14 lut 2015, 09:37

Panowie jak by ktoś miał problem to w A&G servis ul. Klimeckiego w Krakowie dwie A8 miały robione ( rozbierane całe deski ) ogrzewanie. Mają już obcykane. Z ciekawostek stoi tam A8 4.2 totalny golas z 1400000 kk i dalej się trzyma (auto 2003r kupione za 37tys sprawdzane w aso wrocław a tam pan nie umial liczyć i powiedzial ze 140kk ma nalatane ;-) ) <niegadam>
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 01 mar 2015, 23:20

Dzisiaj przy Niedzieli :) również ogarnąłem temat chłodnego powietrza w kabinie,oczywiście problem tkwił w nagrzewnicach.

Samo płukanie pomogło!!!!!! ,wystarczyło przepłukać nagrzewnice octem i wszystko pieknie lata :)

U mnie był problem z dwiema nagrzewnicami,jedna trochę ciepła dawała druga praktycznie wcale.

Teraz naprawdę jest sauna :) i jest miodziooooo :)

Tylko nie wiem jak to jest z ogrzewaniem na tył(klimatronik 2 strefowy),jak to dokładnie działa.
Czy u was przy 26 stopniach weźmiecie na full nawiew to czy z tyłu leci wam również ciepłe powietrze????

go_jaca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 03 paź 2013, 17:23
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: go_jaca » 14 sty 2016, 13:54

Czy ktoś próbował sprawdzić możliwe uszkodzenie zespołu zaworów 4E0959617C w przypadku kiedy tylko środkiem dmucha chłodem a zewnętrznymi ciepło? <hmm>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 gru 2016, 16:19

Jeżeli środkiem leci chłodzik (szyba i kratki środkowe) a bokami ciepłe powietrze to na 95% zatkane nagrzewnice. Kotlet odgrzany ale zima się zaczęła i zaczną się pytania.

go_jaca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 03 paź 2013, 17:23
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: go_jaca » 04 gru 2016, 22:37

Pytanie czy jest możliwość "odetkania" nagrzewnic bez zdejmowania całego kokpitu?
Jeżdżę już tak 2 rok i mam wprawę skutecznie "wyregulować" temperaturę ale chciałbym już to zrobić... <onie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl