Podlaczam sie do pytania,u mnie lipa w trasie...wieje chlodnym powietrzemjordan233 pisze:dużo roboty jest przy płukaniu nagrzewnic?
[D3 03 4.2MPI ] Dmucha letnim powietrzem.
Kolego opisz przebieg samego płukania nagrzewnic i na co co uwarzać ?bastek 4,2 pisze: Więc ostatecznie okazało się że nagrzewnice mam zatkane w połowie, czyściłem je octem długo by pisać ale pomogło mam sposób na sprawdzenie czy nagrzewnice są zatkane u mnie zatkały się tak jak kolega pisał od środka jak nawiewy środkowe. Po całej operacji mam sałne w aucie i regulację nawiewów ciepłe zimne z pozycji MMi. Ciężko to opisać zainteresowanych zapraszam na PW.
Oczywiście, tylko trzeba wyprowadzić przewody na zewnątrz. Dawno dawno temu jak na świecie żyły jeszcze dinozaury miałem Renówkę 19 a na temat jej układu chłodzenia napisałem doktorat.
Do czyszczenia nagrzewnicy przedłużyłem przewody idące do nagrzewnicy w ścianę grodziową. Jeden przewód wyprowadziłem na zewnątrz a drugi podłączyłem pod pompę wysokiego ciśnienia na przepompowni. Po kilku chwilach ładowania ciśnienia wypluło nagle szlam i kamień. Po tamtej chwili w pojeździe była kotłownia dosłownie.
Lecz zabieg nie był w pełni osiągnięty bo nagrzewnica miała już swoje lata i na drugi rok nadawała się do wymiany. Ale układ chłodzenia w R19 był zupełnie inny niż w AUDI. Tam problemem był żeliwny blok który ulegał korozji i korodujące elementy odrywające się od bloku zapychały nagrzewnicę.
Do czyszczenia nagrzewnicy przedłużyłem przewody idące do nagrzewnicy w ścianę grodziową. Jeden przewód wyprowadziłem na zewnątrz a drugi podłączyłem pod pompę wysokiego ciśnienia na przepompowni. Po kilku chwilach ładowania ciśnienia wypluło nagle szlam i kamień. Po tamtej chwili w pojeździe była kotłownia dosłownie.
Lecz zabieg nie był w pełni osiągnięty bo nagrzewnica miała już swoje lata i na drugi rok nadawała się do wymiany. Ale układ chłodzenia w R19 był zupełnie inny niż w AUDI. Tam problemem był żeliwny blok który ulegał korozji i korodujące elementy odrywające się od bloku zapychały nagrzewnicę.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.
Dzieki za podpowiedz,musze ogarnac u siebie bo mam zimno w kabinie dobrze ze wiosna niedlugobastek 4,2 pisze:No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
Nie wiem jaką temperaturę miałeś na klimie ale i tak masz coś nieteges blok 17/1 lewa nagrzewnica 5 st. a blok 17/2 prawa nagrzewnica 37 st a z środka 8 st c jeżeli prawa strona i lewa była ustawiona tak samo( i nie na LO) to z moim zdaniem największy problem jest z lewą bo ma prawie temp zasysanego powietrza czyli jest zimna.
Panowie jak by ktoś miał problem to w A&G servis ul. Klimeckiego w Krakowie dwie A8 miały robione ( rozbierane całe deski ) ogrzewanie. Mają już obcykane. Z ciekawostek stoi tam A8 4.2 totalny golas z 1400000 kk i dalej się trzyma (auto 2003r kupione za 37tys sprawdzane w aso wrocław a tam pan nie umial liczyć i powiedzial ze 140kk ma nalatane ;-) ) <niegadam>
Dzisiaj przy Niedzieli również ogarnąłem temat chłodnego powietrza w kabinie,oczywiście problem tkwił w nagrzewnicach.
Samo płukanie pomogło!!!!!! ,wystarczyło przepłukać nagrzewnice octem i wszystko pieknie lata
U mnie był problem z dwiema nagrzewnicami,jedna trochę ciepła dawała druga praktycznie wcale.
Teraz naprawdę jest sauna i jest miodziooooo
Tylko nie wiem jak to jest z ogrzewaniem na tył(klimatronik 2 strefowy),jak to dokładnie działa.
Czy u was przy 26 stopniach weźmiecie na full nawiew to czy z tyłu leci wam również ciepłe powietrze????
Samo płukanie pomogło!!!!!! ,wystarczyło przepłukać nagrzewnice octem i wszystko pieknie lata
U mnie był problem z dwiema nagrzewnicami,jedna trochę ciepła dawała druga praktycznie wcale.
Teraz naprawdę jest sauna i jest miodziooooo
Tylko nie wiem jak to jest z ogrzewaniem na tył(klimatronik 2 strefowy),jak to dokładnie działa.
Czy u was przy 26 stopniach weźmiecie na full nawiew to czy z tyłu leci wam również ciepłe powietrze????