![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wibracje karoseri w dziwnych okoliczno
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wibracje karoseri w dziwnych okoliczno
Witam,
Myślałem że problem wibracji mam z głowy po zdjęciu dystansów wymianie klocków ale niestety.
Auto mam od 3 mc od początku jest efekt wibracji raz są raz nie.
Wymienione zostały jakieś pół roku temu:
-górne wahacze
-końcówki drążków
-poliuretan na drążku stabilizatora
-łączniki stabilizatora
obecnie zmienione
-klocki przód
-geometria
Moje wnioski z ostatniej trasy i nie tylko:
Lekko słychać przegub zewnętrzny z lewej strony
Dół zawieszenie w bdb stanie oryginalny gumy całe sworznie całe
Wibracje od skrzyni bym wyeliminował bo na tempomacie przy 80km/h na każdym biegu taki sam poziom wibracji po wrzuceniu na luz także wiem wiem że nie powinno sie tak robić
Wibracje albo ustają albo się nasilają w zakręcie nie ma reguły.
Przy hamowaniu lekkim czuć wibracje na karoseri nie na pedale hamulca czy kierownicy.
Na dystansach wibracje były jakby wieksze.
Kierownica raz drzy raz nie jesli drzy to po wcisnieciu lekko hamulca przestaje
najbardziej je czuć przy 80-100km/h przy okolo 140 jest ok , hamowanie z 220 powoduje hałas i wibracje .
hamowanie gwałtowne ze 140 brak wibracji , przy delikatnym na 30% drży karoseria
poprzednie klocki starte równomiernie
Niestety nie sprawdzałem bicia tarcz ale mam w planie to zrobić
Mi podpadają albo łożyska z przodu albo duże luzy drążków kierowniczych, mogłoby o tym świadczyć zmienne nasilanie sie objawów w zakręcie i zależne od siły hamowania układ sie napina przy mocnym hamowaniu lub dużej prędkości? co o tym myślicie ? Tarcze sprawdze ale gyby to były one to czułbym bicie na pedale hamulca.
opony 2015r jakieś 5mm jeszcze lato.
Aha dodam felgi były sprawdzane i wyważane
Taki rebus heh nie sztuka wymienić pół auta, niestety ten problem ma to do siebie że nie wiadomo co to może być
Myślałem że problem wibracji mam z głowy po zdjęciu dystansów wymianie klocków ale niestety.
Auto mam od 3 mc od początku jest efekt wibracji raz są raz nie.
Wymienione zostały jakieś pół roku temu:
-górne wahacze
-końcówki drążków
-poliuretan na drążku stabilizatora
-łączniki stabilizatora
obecnie zmienione
-klocki przód
-geometria
Moje wnioski z ostatniej trasy i nie tylko:
Lekko słychać przegub zewnętrzny z lewej strony
Dół zawieszenie w bdb stanie oryginalny gumy całe sworznie całe
Wibracje od skrzyni bym wyeliminował bo na tempomacie przy 80km/h na każdym biegu taki sam poziom wibracji po wrzuceniu na luz także wiem wiem że nie powinno sie tak robić
Wibracje albo ustają albo się nasilają w zakręcie nie ma reguły.
Przy hamowaniu lekkim czuć wibracje na karoseri nie na pedale hamulca czy kierownicy.
Na dystansach wibracje były jakby wieksze.
Kierownica raz drzy raz nie jesli drzy to po wcisnieciu lekko hamulca przestaje
najbardziej je czuć przy 80-100km/h przy okolo 140 jest ok , hamowanie z 220 powoduje hałas i wibracje .
hamowanie gwałtowne ze 140 brak wibracji , przy delikatnym na 30% drży karoseria
poprzednie klocki starte równomiernie
Niestety nie sprawdzałem bicia tarcz ale mam w planie to zrobić
Mi podpadają albo łożyska z przodu albo duże luzy drążków kierowniczych, mogłoby o tym świadczyć zmienne nasilanie sie objawów w zakręcie i zależne od siły hamowania układ sie napina przy mocnym hamowaniu lub dużej prędkości? co o tym myślicie ? Tarcze sprawdze ale gyby to były one to czułbym bicie na pedale hamulca.
opony 2015r jakieś 5mm jeszcze lato.
Aha dodam felgi były sprawdzane i wyważane
Taki rebus heh nie sztuka wymienić pół auta, niestety ten problem ma to do siebie że nie wiadomo co to może być
Zawiecha w D3 to zawsze jest problem ale łożysko ma to do siebie, że potrafi umilknąć i wrócić znowu... Może nie jest to zły trop ale tego nie zdiagnozujesz bez wymiany.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Sprawdzić wał, przeguby... łożysko lekko wibruje i trzeszczy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
bez rantuFranzM pisze:Jaka grubość tarcz w mm
co to za cuda?FranzM pisze:Sprawdź dynamicznie wyważenie kół.
sprawdzałem bez luzudrago_o pisze: Sprawdzić wał
zew jeden do wymiany ale poki co mini mini go slychac w ostrym skrecie ruszajac jak sprawdzić wewnętrzne?drago_o pisze: przeguby
postaram sie to sprawdzicdrago_o pisze:łożysko lekko wibruje i trzeszczy
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
raftor
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Warto wydać pare groszy więcej - polecam
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No dokładnie, ja zjechałem sobie rant bo brzydko wyglądało ale grubość już jest prawie minimum 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG