![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8
-
- Forum Audi A8
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
- Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
[D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8
Witam wszystkich i proszę o opinie w w tym temacie.
Zacznę od tego że: mam a8 4.2 i w sumie czekam aż automat padnie bo już kuleje. Miałem wymienić filtr w skrzyni i olej ale mechanik nie dał mi gwarancji że wszystko będzie dobrze bo olej w skrzyni jest mocno przepracowany. przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że to bez sensu inwestować w mój automat bo i tak padnie a regeneracja około 4000zł. Więc zacząłem szukać manualnej skrzyni i tu jest problem bo w A8 4.2 nie było. A natomiast skrzynia z S8 jest trudno dostępna i droga a nie wspominam że będę potrzebował jeszcze koło zamachowe,sprzęgło kompletne, mieszek do zmiany biegów, pedała i ten tłoczek do sprzęgła. (prawdopodobnie jeszcze półosie i tylny wał) Więc te wszystkie części z S8 to majątek!
I przez przypadek wpadłem na audi 100 S6 wersja C4 z silnikiem V8 4.2 284km. który wyglądowo jest bardzo podobny i manualną skrzynią 6biegów. Znalazłem taką rozbitą i zadzwoniłem do właściciela, po dłuższej rozmowie jak sobie sam wyćągnę części to za to co potrzebuje zapłacę 3500zł.
Teraz mam pytania do was:
czy skrzynia będzie pasować?
czy będzie bardzo dużo problemów z zamontowaniem?
czy będzie problem z elektroniką( prędkościomierz, tempomat, wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki)
A8 jest na 17 235 55 a S6 na 16 225 50 różnica w średnicach kół może być problemem
Zacznę od tego że: mam a8 4.2 i w sumie czekam aż automat padnie bo już kuleje. Miałem wymienić filtr w skrzyni i olej ale mechanik nie dał mi gwarancji że wszystko będzie dobrze bo olej w skrzyni jest mocno przepracowany. przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że to bez sensu inwestować w mój automat bo i tak padnie a regeneracja około 4000zł. Więc zacząłem szukać manualnej skrzyni i tu jest problem bo w A8 4.2 nie było. A natomiast skrzynia z S8 jest trudno dostępna i droga a nie wspominam że będę potrzebował jeszcze koło zamachowe,sprzęgło kompletne, mieszek do zmiany biegów, pedała i ten tłoczek do sprzęgła. (prawdopodobnie jeszcze półosie i tylny wał) Więc te wszystkie części z S8 to majątek!
I przez przypadek wpadłem na audi 100 S6 wersja C4 z silnikiem V8 4.2 284km. który wyglądowo jest bardzo podobny i manualną skrzynią 6biegów. Znalazłem taką rozbitą i zadzwoniłem do właściciela, po dłuższej rozmowie jak sobie sam wyćągnę części to za to co potrzebuje zapłacę 3500zł.
Teraz mam pytania do was:
czy skrzynia będzie pasować?
czy będzie bardzo dużo problemów z zamontowaniem?
czy będzie problem z elektroniką( prędkościomierz, tempomat, wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki)
A8 jest na 17 235 55 a S6 na 16 225 50 różnica w średnicach kół może być problemem
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, 10:51 przez zeber, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 232
- Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A8
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
- Lokalizacja: Wpy:)
mam wlasnie taki zestaw zdemontowany z s8 d2 manual
skrzynia ma inny kod ,ale z zewnatrz wyglada bardzo podobnie
ale....
przygotuj sobie jeszcze min 2000-2500 na skompletowanie reszty czesci od s8
przewody chlodzenia oleju w tej skrzyni z s4 juz widze ze sa inne niz w s8
moim zdaniem lepiej wyjdzie dolozyc i kupic/upolowac ori zestaw od s8
bedzie bez rzeźbienia
a i pamietaj ze te skrzynie czesto są bardzo zmeczone,a ich remont tez do najtanszych nie nalezy
skrzynia ma inny kod ,ale z zewnatrz wyglada bardzo podobnie
ale....
przygotuj sobie jeszcze min 2000-2500 na skompletowanie reszty czesci od s8
przewody chlodzenia oleju w tej skrzyni z s4 juz widze ze sa inne niz w s8
moim zdaniem lepiej wyjdzie dolozyc i kupic/upolowac ori zestaw od s8
bedzie bez rzeźbienia
a i pamietaj ze te skrzynie czesto są bardzo zmeczone,a ich remont tez do najtanszych nie nalezy
- sylwekr
- Super Klubowicz
- Posty: 755
- Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
- Lokalizacja: Łowicz
Według mnie to tylko ma sens jeśli masz dosyć jazdy automatem i chcesz manual. Ze względów ekonomicznych to nie ma najmniejszego sensu. Według mnie za tą skrzynię z tego rozbitka to trochę drogo. Ja osobiście jestem przeciwny przeszczepianiu bo nie wszystko można przewidzieć co przy takim zabiegu się urodzi i czy później też nie będzie jakiś problemów. Dodatkowo kupisz skrzynię która już parę kilometrów ma za sobą. Manualne skrzynie też nie są wieczne...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
- Lokalizacja: Wpy:)
dobrze Sylwek pisze
jesli chcesz to zrobić bo wydaje Ci sie ze wyjdzie taniej niz naprawa/wymiana automatu to jestes w błedzie
sprawdz sobie ile kosztuje sprzegło do manuala s8 ;-)
i naprawa 2 biegu ,który to w wiekszosci jest na wykonczeniu
a i zeby nie było
ja nie oferuje na sprzedaż tego zestawu z s8 o którym wspomniałem ze mam :-P
jesli chcesz to zrobić bo wydaje Ci sie ze wyjdzie taniej niz naprawa/wymiana automatu to jestes w błedzie
sprawdz sobie ile kosztuje sprzegło do manuala s8 ;-)
i naprawa 2 biegu ,który to w wiekszosci jest na wykonczeniu
a i zeby nie było
ja nie oferuje na sprzedaż tego zestawu z s8 o którym wspomniałem ze mam :-P
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Nie wszystkie elementy musisz szukać od S8, można szukać od 2.5 TDI lub 2.8 V6 w manualu - łatwiej znaleźć takie auto niż S8 w manualu.igor.ostrowski pisze:Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ?
W linku do aukcji - pedaliera, a w opisie reklama pomocy przy "deautomatyzacji" auta:
http://allegro.pl/pedaly-manual-audi-a8 ... 65519.html
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Te pedały z aukcji nie są oczywiscie na sprzedaż - oferta polega na odesłaniu swojego kompletu a ta firma zajmię się ich profesjonalną przeróbką
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 21:49
- Lokalizacja: Warszawa
A ja chciałem podpiąć się pod temat. Jeżdżę S8 przed liftem w automacie, mam zdecydowanie dość automatu to raz a dwa wymyśliłem sobie taką pracę dyplomową że silnik z mojego samochodu wyposażę w doładowanie, więc zmiana skrzyni jest konieczna bo automat prawdopodobnie się rozsypie. Wpadłem na pomysł zastosowania skrzyni od modelu 2.8 quattro oczywiście z mieszkiem, pedalierą, wybierakiem, dyfrem i tak dalej (skoro w 80'kach na te skrzynie zakładają ABZ'ty to zdecydowanie pasuje ona do silnika). Sprzęgło na zamówienie koło zamachowe prawdopodobnie od s4 b5. Trapi mnie jednak co innego. Komputer, chciałbym się dowiedzieć jak duży problem jest z ogarnięciem tego tak aby nie paliły się żadne kontrolki od automatu, żeby działały systemy kontroli trakcji. Kolejne pytanie to czy wyświetlacz centralny trzeba wymienić czy da się go tak zaprogramować by nie wyświetlał informacji z automatu. Zaznaczę że chciałbym przeczytać odpowiedzi wnoszące coś do dyskusji a nie wypowiedzi typu fajny pomysł/zły pomysł. 

- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Skrzynia to z jakiego 2.8. 12v czy 30v?
Powtórzę się, ale co tam. Masz S8, więc kwestia seryjnego komputera nie stanowi żadnego problemu (piszę tu o niedoładowanym silniku, w przypadku doładowania pewnie będzie konieczna jakaś świnka) - wrzucasz do obecnego sterownika wsad od S8 manual, kodujesz pod posiadane wyposażenie (ESP i te sprawy) i wszystko śmiga jak z fabryki.
Koło zamachowe z S4 B5 nie podejdzie. Potrzebujesz zamach na 10 śrub.
FIS jest ten sam czy to manual czy automat. Odpinasz sterownik automatu z wiązki i biegi z wyświetlacza znikają.
P.S. Tematów o tym jest na forum multum, poszukaj
Powtórzę się, ale co tam. Masz S8, więc kwestia seryjnego komputera nie stanowi żadnego problemu (piszę tu o niedoładowanym silniku, w przypadku doładowania pewnie będzie konieczna jakaś świnka) - wrzucasz do obecnego sterownika wsad od S8 manual, kodujesz pod posiadane wyposażenie (ESP i te sprawy) i wszystko śmiga jak z fabryki.
Koło zamachowe z S4 B5 nie podejdzie. Potrzebujesz zamach na 10 śrub.
FIS jest ten sam czy to manual czy automat. Odpinasz sterownik automatu z wiązki i biegi z wyświetlacza znikają.
P.S. Tematów o tym jest na forum multum, poszukaj

Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 21:49
- Lokalizacja: Warszawa
o i o takie odpowiedzi chodzi, zasadniczo jak o tym powiedziałeś o czym powiedziałeś już szukać nie muszę - wystarczy że znajdę wsad z s8 manuala i będzie git. Teraz muszę się dopytać właściciela 80'tki jaką ma skrzynię, ale stawiam że 12v bo takie były w 80'tkach. jakbyś mógł mi podrzucić pomysł na zamach to byłbym wdzięczny, widzę że ogarniasz temat
. Z góry dzięki

- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 cze 2016, 19:23
- Lokalizacja: Skierniewice
To teraz ja się podepnę.
Jestem już po przekładce samochód toczy się ale powyżej 2 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (to dlatego że ze sterownikiem nie było jeszcze nic robione) żeby przeprogramować sterownik potrzebny jest kod znaleźliśmy jakiś w necie ale albo nie działa albo nie chce się zapisać czy ktoś robił coś takiego, zna kod który będzie pasować i może pomóc?
Jestem już po przekładce samochód toczy się ale powyżej 2 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (to dlatego że ze sterownikiem nie było jeszcze nic robione) żeby przeprogramować sterownik potrzebny jest kod znaleźliśmy jakiś w necie ale albo nie działa albo nie chce się zapisać czy ktoś robił coś takiego, zna kod który będzie pasować i może pomóc?