Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

[D2 94 4.2PB ] Manual zamiast automat? Skrzynia C4 S6 42V8

Post autor: zeber » 15 sty 2012, 18:17

Witam wszystkich i proszę o opinie w w tym temacie.
Zacznę od tego że: mam a8 4.2 i w sumie czekam aż automat padnie bo już kuleje. Miałem wymienić filtr w skrzyni i olej ale mechanik nie dał mi gwarancji że wszystko będzie dobrze bo olej w skrzyni jest mocno przepracowany. przeszukałem forum i doszedłem do wniosku że to bez sensu inwestować w mój automat bo i tak padnie a regeneracja około 4000zł. Więc zacząłem szukać manualnej skrzyni i tu jest problem bo w A8 4.2 nie było. A natomiast skrzynia z S8 jest trudno dostępna i droga a nie wspominam że będę potrzebował jeszcze koło zamachowe,sprzęgło kompletne, mieszek do zmiany biegów, pedała i ten tłoczek do sprzęgła. (prawdopodobnie jeszcze półosie i tylny wał) Więc te wszystkie części z S8 to majątek!

I przez przypadek wpadłem na audi 100 S6 wersja C4 z silnikiem V8 4.2 284km. który wyglądowo jest bardzo podobny i manualną skrzynią 6biegów. Znalazłem taką rozbitą i zadzwoniłem do właściciela, po dłuższej rozmowie jak sobie sam wyćągnę części to za to co potrzebuje zapłacę 3500zł.

Teraz mam pytania do was:
czy skrzynia będzie pasować?
czy będzie bardzo dużo problemów z zamontowaniem?
czy będzie problem z elektroniką( prędkościomierz, tempomat, wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki)
A8 jest na 17 235 55 a S6 na 16 225 50 różnica w średnicach kół może być problemem
Ostatnio zmieniony 10 lis 2017, 10:51 przez zeber, łącznie zmieniany 1 raz.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 15 sty 2012, 19:04

skrzynia spasi, tylko bedziesz mial problem z kolem zamachowym, poniewaz w A8 jest czujnik zczytujacy obroty 60-2, a w starym 4.2 z S6 sa dwa czujniki, trzeba przerabiac takie kolo zamachowe. Do tego nie wiem czy spasuja pedaly i poloski

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 15 sty 2012, 19:13

mam wlasnie taki zestaw zdemontowany z s8 d2 manual
skrzynia ma inny kod ,ale z zewnatrz wyglada bardzo podobnie
ale....
przygotuj sobie jeszcze min 2000-2500 na skompletowanie reszty czesci od s8
przewody chlodzenia oleju w tej skrzyni z s4 juz widze ze sa inne niz w s8
moim zdaniem lepiej wyjdzie dolozyc i kupic/upolowac ori zestaw od s8
bedzie bez rzeźbienia
a i pamietaj ze te skrzynie czesto są bardzo zmeczone,a ich remont tez do najtanszych nie nalezy

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 15 sty 2012, 20:32

Według mnie to tylko ma sens jeśli masz dosyć jazdy automatem i chcesz manual. Ze względów ekonomicznych to nie ma najmniejszego sensu. Według mnie za tą skrzynię z tego rozbitka to trochę drogo. Ja osobiście jestem przeciwny przeszczepianiu bo nie wszystko można przewidzieć co przy takim zabiegu się urodzi i czy później też nie będzie jakiś problemów. Dodatkowo kupisz skrzynię która już parę kilometrów ma za sobą. Manualne skrzynie też nie są wieczne...

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 15 sty 2012, 21:22

dobrze Sylwek pisze
jesli chcesz to zrobić bo wydaje Ci sie ze wyjdzie taniej niz naprawa/wymiana automatu to jestes w błedzie
sprawdz sobie ile kosztuje sprzegło do manuala s8 ;-)
i naprawa 2 biegu ,który to w wiekszosci jest na wykonczeniu

a i zeby nie było
ja nie oferuje na sprzedaż tego zestawu z s8 o którym wspomniałem ze mam :-P

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 17 sty 2012, 17:55

Zorientowałem się i wychodzi że wcale tanio nie będzie.
Czyli niewypał.

Dziękuje za porady!!

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 18 gru 2016, 15:05

Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ?

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 18 gru 2016, 21:08

igor.ostrowski pisze:Podepnę się pod temat, planuje przekładkę na manual, do abz 95r jaki zamach ze sprzęgłem jest mi potrzebny ? Dzieki za odp. Czy coś innego niż od s8 manual podejdzie ?
Nie wszystkie elementy musisz szukać od S8, można szukać od 2.5 TDI lub 2.8 V6 w manualu - łatwiej znaleźć takie auto niż S8 w manualu.
W linku do aukcji - pedaliera, a w opisie reklama pomocy przy "deautomatyzacji" auta:
http://allegro.pl/pedaly-manual-audi-a8 ... 65519.html

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 18 gru 2016, 21:13

Te pedały z aukcji nie są oczywiscie na sprzedaż - oferta polega na odesłaniu swojego kompletu a ta firma zajmię się ich profesjonalną przeróbką
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 19 gru 2016, 10:21

rozmawiałem z facetem z tego ogłoszenia i podejmuje się przeróbki na manual i nawet odkupi twoją starą skrzynie za jakieś grosze ;) mi powiedział około 5tys

wisnia1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2017, 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wisnia1988 » 01 kwie 2017, 23:16

A ja chciałem podpiąć się pod temat. Jeżdżę S8 przed liftem w automacie, mam zdecydowanie dość automatu to raz a dwa wymyśliłem sobie taką pracę dyplomową że silnik z mojego samochodu wyposażę w doładowanie, więc zmiana skrzyni jest konieczna bo automat prawdopodobnie się rozsypie. Wpadłem na pomysł zastosowania skrzyni od modelu 2.8 quattro oczywiście z mieszkiem, pedalierą, wybierakiem, dyfrem i tak dalej (skoro w 80'kach na te skrzynie zakładają ABZ'ty to zdecydowanie pasuje ona do silnika). Sprzęgło na zamówienie koło zamachowe prawdopodobnie od s4 b5. Trapi mnie jednak co innego. Komputer, chciałbym się dowiedzieć jak duży problem jest z ogarnięciem tego tak aby nie paliły się żadne kontrolki od automatu, żeby działały systemy kontroli trakcji. Kolejne pytanie to czy wyświetlacz centralny trzeba wymienić czy da się go tak zaprogramować by nie wyświetlał informacji z automatu. Zaznaczę że chciałbym przeczytać odpowiedzi wnoszące coś do dyskusji a nie wypowiedzi typu fajny pomysł/zły pomysł. :)

Online
Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 kwie 2017, 00:19

Skrzynia to z jakiego 2.8. 12v czy 30v?

Powtórzę się, ale co tam. Masz S8, więc kwestia seryjnego komputera nie stanowi żadnego problemu (piszę tu o niedoładowanym silniku, w przypadku doładowania pewnie będzie konieczna jakaś świnka) - wrzucasz do obecnego sterownika wsad od S8 manual, kodujesz pod posiadane wyposażenie (ESP i te sprawy) i wszystko śmiga jak z fabryki.
Koło zamachowe z S4 B5 nie podejdzie. Potrzebujesz zamach na 10 śrub.
FIS jest ten sam czy to manual czy automat. Odpinasz sterownik automatu z wiązki i biegi z wyświetlacza znikają.

P.S. Tematów o tym jest na forum multum, poszukaj ;)
Four rings to rule them all

wisnia1988
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2017, 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wisnia1988 » 02 kwie 2017, 19:20

o i o takie odpowiedzi chodzi, zasadniczo jak o tym powiedziałeś o czym powiedziałeś już szukać nie muszę - wystarczy że znajdę wsad z s8 manuala i będzie git. Teraz muszę się dopytać właściciela 80'tki jaką ma skrzynię, ale stawiam że 12v bo takie były w 80'tkach. jakbyś mógł mi podrzucić pomysł na zamach to byłbym wdzięczny, widzę że ogarniasz temat :). Z góry dzięki

Online
Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 kwie 2017, 20:01

Four rings to rule them all

izuniaizus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 02 cze 2016, 19:23
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: izuniaizus » 04 wrz 2017, 18:22

To teraz ja się podepnę.
Jestem już po przekładce samochód toczy się ale powyżej 2 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny (to dlatego że ze sterownikiem nie było jeszcze nic robione) żeby przeprogramować sterownik potrzebny jest kod znaleźliśmy jakiś w necie ale albo nie działa albo nie chce się zapisać czy ktoś robił coś takiego, zna kod który będzie pasować i może pomóc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl