![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 2.8PB/LPG ] zapieczona zwrotnica/wahacz/śruba wszys
[D2 01 2.8PB/LPG ] zapieczona zwrotnica/wahacz/śruba wszys
Witam, mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen. proszę o pomoc i podpowiedź. Mechanior podpowiada że podgrzewanie aluminium to nie do końca trafiony pomysł. Proszę o podpowiedź czy ktoś ma jakieś patenty i czy opłaca się wymieniać same tulejki czy nie zawracać sobie głowy i wymienić cały wahacz? Z góry dzięki
Paweł Luk
No wlasnie tu jest pytanie bo kolega pisze o zapieczonych srubach tulei a nie tej przedniej w zwrotnicySławetna śruba zwrotnicy.

Ta górna osłona McPherson'a do ktorej sa przykrecone gorne wahacze kosztuje śmieszne pieniądze. Wiec zamiast się bawić w grzanie palnikiem, to kup sobie taka uzywke i do tego nowe wahacze i z glowy.

[ Dodano: 2016-12-14, 23:45 ]
Bo jeśli to faktycznie ta niesaczena śruba to powodzenia.... ja musiałem cala zwrotnice wymienić

to nie jest zwykły napęd...to
Martin_rs4 - piszesz żę mam kupić górną osłonę od mcpersona ? a ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz jest nie do ruszenia i proszę o jakiś pomysł / patent jak to ruszyć, bo zdaję sobie sprawę że oba te elementy wymieniając napotkam nie małe koszta. Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem? czy wszyscy podgrzewają palnikami? czy nikt nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu? i pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność? czy sobie d... nie zawracać i kupić cały wachacz? czekam na mądrą odpowiedź, dzięki
Paweł Luk
aaa spokoPaweł Luk pisze:ja mówię że śruba łącząca zwrotnicę i górny wahacz

wywnioskowałem, że chodzi o śrubę w tuleiPaweł Luk pisze:mam ogromny problem ze zużytymi tulejkami górnych wahaczy tylnych przedniego zawieszenia - a konkretnie, nie można odkręcić jak w temacie. Zapieczone na amen.

Nie tylko ty, bo jak wspomniałem też miałem identyczny przypadek i mój mechanik nie podjął się podgrzewania bo twierdził, że to Dur-Aluminium się nie podgrzewa, bądź on nie ma sprzętu odpowiedniego...Próbowaliśmy to rozwiercać, ale bezskutecznie - tak mocno była ta franca zapieczona.Paweł Luk pisze:Ludzie jestem sam na tym forum, czy tylko ja mam taki problem?
Niestety skończyło się na wymianie całej zwrotnicy. Generalnie jeśli nie masz znajomego handlarza częściami, bądź sprawdzonego źródła to jest to trochę ryzykowne bo nie wiesz czy zwrotnica nie była np. uderzona....
Ja za swoją dałem wtedy 250zł razem z całą piastą, więc tragedii nie było
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
dopiero jak zdejmiesz wahacze i ocenisz stan sworznia (czy nie ma luzów np) to można wymienić cała tuleje, jak najbardziej. Niektórzy sie decydują na wymianę wszystkich tulei na poliuretany by mieć święty spokój na długi czas....jednak....w zależności jakie masz drogi u siebie lub po jakich najczęściej jeździsz (chodzi mi o nawierzchnie - równą bądź dziurawą) podjął bym decyzję o wymianę samej tulei.Paweł Luk pisze: pytanie nr 2 - czy warto wymieniać zamą tuleję ? jaką to ma żywotność?
Ja sie nie bawiłem i kupiłem cały nowy wahacz febiego wzmacniany za ok 130zł i już ponad 2 lata jeżdżę i jest jak nowy. Jest to oczywiście szybsza operacja a cenowo wyjdzie podobnie....Mechanik doliczy sobie czas montażu nowej tulei (o ile ma prase) a przy nowym wahaczu tylko wyjmuje i wkłada

to nie jest zwykły napęd...to
Aj tam Panowie... na to jedyny sposob to grzac i krecic po trochu... innej opcji nie ma... A rozwiercanie to juz ostatecznosc... Tak juz te ameliniumy maja... Przewaznie jak ktos cos robi przy zawieszeniu to tego otworu nigdy nie przeczysci z oksydacji. Potem sa takie problemy... Nie ma jak sprawdzone ciezkie zeliwo 

Problem w tym, że przy pierwszym montażu ADUI nie smaruje tych srób i po średnio 8 latach kiedy takie auto trafia do PL śruby są już zapieczone. W preFL są jeszcze te metalowe czy też żeliwne zwrotnice to można grzać do woli ale w poliftach juz grzania alumunium mało kto się podejmie...robertas pisze:Przewaznie jak ktos cos robi przy zawieszeniu to tego otworu nigdy nie przeczysci z oksydacji.
Ja przy każdej wymianie wahaczy jak również przy każdej okazji kiedy mam dostęp do tych śrub i są one na zewnątrz to je czyszczę i smaruje wszystko od nowa aby nie mieć znów tego problemu...
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 maja 2016, 09:06
- Lokalizacja: podlasie