[D3 03 4.0TDI ] Falowanie obrotów silnik
[D3 03 4.0TDI ] Falowanie obrotów silnik
Witam Panie i Panów,
Zauważyłem ostatnio iż podczas jazdy na tempomacie auto nie trzyma obrotów. Na niższych biegach ciągle się przyśpiesza a po wrzuceniu 6-tki i jazdy ponad powiedzmy ok 100-120 km/h obroty ciągle mi falują. Nie jakoś mocno - wielkość tego falowania wynosi ok 70-100 obr/m. Ale auto tak jakby dodawało gazu i zdejmowało. Nie że szarpie - ale jednak czegoś "szuka". I tutaj moje pytanie - czy inni użytkownicy A8 D3 4.0TDI również zauważają podobne ruchy obrotomierza????? Pytam, bo nie wiem czy zacząć kopać w podciśnieniach i dolotach czy macie podobne doświadczenia.
W przypadku mojej sztuki A8 - wykonane było mnóstwo pracy. 2 - krotnie wyciągany był silnik, dlatego coś mogłem coś nie końca dobrze złożyć / pominąć. Może jakaś opaska nie trzyma, może wąż przetarty.... Oczywiście brak błędów w VCDS. Również wydaje mi się iż auto więcej pali - wcześniej na tempomacie przy prędkości ok. 120 - potrafiłem z ogromnym zdziwieniem zrobić 8,5 litra na 100km a teraz zejście poniżej 11,5 litra jest wyczynem. Wiem że zima itd. generalnie nie przeraża mnie to spalanie ale to może być jakiś dodatkowy trop. Proszę o Wasze opinie n/t prędkości obrotowej silnika - czy u Was również faluje. Dziękuję Darek
Zauważyłem ostatnio iż podczas jazdy na tempomacie auto nie trzyma obrotów. Na niższych biegach ciągle się przyśpiesza a po wrzuceniu 6-tki i jazdy ponad powiedzmy ok 100-120 km/h obroty ciągle mi falują. Nie jakoś mocno - wielkość tego falowania wynosi ok 70-100 obr/m. Ale auto tak jakby dodawało gazu i zdejmowało. Nie że szarpie - ale jednak czegoś "szuka". I tutaj moje pytanie - czy inni użytkownicy A8 D3 4.0TDI również zauważają podobne ruchy obrotomierza????? Pytam, bo nie wiem czy zacząć kopać w podciśnieniach i dolotach czy macie podobne doświadczenia.
W przypadku mojej sztuki A8 - wykonane było mnóstwo pracy. 2 - krotnie wyciągany był silnik, dlatego coś mogłem coś nie końca dobrze złożyć / pominąć. Może jakaś opaska nie trzyma, może wąż przetarty.... Oczywiście brak błędów w VCDS. Również wydaje mi się iż auto więcej pali - wcześniej na tempomacie przy prędkości ok. 120 - potrafiłem z ogromnym zdziwieniem zrobić 8,5 litra na 100km a teraz zejście poniżej 11,5 litra jest wyczynem. Wiem że zima itd. generalnie nie przeraża mnie to spalanie ale to może być jakiś dodatkowy trop. Proszę o Wasze opinie n/t prędkości obrotowej silnika - czy u Was również faluje. Dziękuję Darek
Jeśli tak faluje to spalanie normalne, że będzie większe. U mnie zero falowania przy tempomacie czy zwykłej nawet jeździe.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Turbawki tam pół biedy. Sprawdź skrzynie/sprzęgło VCDSem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jako, że nie dawało mi to spokoju - oczywiście dzisiaj po pracy do garażu. W połowie problem rozwiązany auto pali zdecydowanie mniej ( średnie spalanie wróciło do 8,5 nawet mniej 8,2 ) ale falowanie występuje dalej. Zgodnie z sugestiami przeglądnąłem podciśnienia. Mając schemat - nie jest to szczególnie trudne zadanie. Wszystko wygląda na OK - niemniej zainteresował mnie zawór zwrotny ( po prawej stronie - patrząc od zderzaka ) taki czarno biały walec. Wyciągnąłem go dmuchnąłem w jedną stronę puszcza w drugą nie - czyli sprawny. Tylko czy on jest poprawnie zamontowany ???? Odwróciłem go - auto odpaliłem bez problemów. Samochód zaczął od razu inaczej reagować na gaz. W trakcie jazdy pracuje na wyraźnie niższych obrotach...przy spokojnej jeździe wcześniej ok 1700 - 2000 teraz 1300-1500 co przełożyło się na mniejsze spalanie.......
Falowanie pozostało - ale przez to że pracuje w niższym obszarze obrotów jest wyraźnie mniejsze.
Cóż będę szukał dalej - bo falowanie mnie irytuje a w takich pojazdach ma działać na 100%, niemniej fakt iż spalanie spadło z 11,5 na 8,5 cieszy mnie również bardzo bardzo!!!!!!
Skoro podciśnienia załatwione - kolejnym etapem będą uszczelki pod lewym kolektorem ssącym. Pod prawym wymieniłem przy wymianie silnika - pod lewym niestety nie. Dlatego to będzie chyba kolejny krok. Jeżeli jeszcze jakieś pomysły piszcie. Diagnostyka skrzyni biegów zrobiłem tak na szybko VCDS-em błędów brak....
Pozdrawiam i dziękuje Darek
Falowanie pozostało - ale przez to że pracuje w niższym obszarze obrotów jest wyraźnie mniejsze.
Cóż będę szukał dalej - bo falowanie mnie irytuje a w takich pojazdach ma działać na 100%, niemniej fakt iż spalanie spadło z 11,5 na 8,5 cieszy mnie również bardzo bardzo!!!!!!
Skoro podciśnienia załatwione - kolejnym etapem będą uszczelki pod lewym kolektorem ssącym. Pod prawym wymieniłem przy wymianie silnika - pod lewym niestety nie. Dlatego to będzie chyba kolejny krok. Jeżeli jeszcze jakieś pomysły piszcie. Diagnostyka skrzyni biegów zrobiłem tak na szybko VCDS-em błędów brak....
Pozdrawiam i dziękuje Darek
Nie rob diagnostyki tylko logi dynamiczne. Jedziesz z vcdsem i sprawdzasz wartosci obrotowe dla silnika i skrzyni aby sprawdzic czy winny nie jest konwerter. Zawsse przy rozpedzaniu wartosc silnika jest wieksza a pozniej sie rowna i zapina lockup. Po zmianie biegu znowu to samo.W duzym uproszczeniu. W kazdym razie jadac rowno wartosci obrotowe powinny sie zrownac i tak juz isc z zapietym lockupem.
Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Gracias gracias gracias..... no to teraz już mam jasność Po logach dynam. będzie 100% wiadomo czy to już skrzynia daje o sobie znać ( trochę by to było szybko bo przebieg auta 210K) czy kwestia nieszczelności.... Auto ma swoje lata - rok produkcji 2003 - i w moich rękach raptem 6 miesięcy..... nie wiadomo co się z nim wcześniej działo, równie dobrze skrzynia może się kończyć......
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Długo masz to auto? Ja nic nie sugeruje ale to auto może raczej tyle nie mieć jak siada konwerter czy skrzynia. Zresztą w tym wieku to trochę perełka przebiegowa
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Nie kończy się skrzynia - tylko sprzęgło w skrzyni , teoretycznie najsłabszy element . Znam przypadki gdzie wymiana oleju na ZF 6 pomogła na falujące obroty .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Najlepszy zestaw ratunkowy dla skrzyni to zmiana oleju i update softu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Panowie,
Odnośnie przebiegu - wszyscy wiemy co się dzieje z samochodami sprzedawanymi w Polsce. Aktualny przebieg na liczniku to 210.000. Nie będę zaklinał się że tak jest (każdy wie ile kosztuje VAG Commander 3,6 i co potrafi) - ale: kierownica nie wytarta, skóra w szczególności na fotelu kierowcy całkiem przyzwoita ( brak przetarcia) przyciski niewytarte - poza guzikiem sterowania szyby - pasażera ( dziwne )
Auto kupiłem z uwalonym silnikiem - swoją przygodę opisałem na forum:
http://www.a8team.pl/d3-03-40tdi-wymian ... t20597.htm
Silnik kupiony podobno??? nikt nie da gwarancji ani certyfikatu z przebiegiem ok. 200.000 km - ale to też oczywiście loteria. Każdy sprzedający mówi że przebieg znikomy..... niemniej kupiłem go naprawdę dobrej cenie 4000 zł - stąd zaryzykowałem.
Odnośnie skrzyni biegów - Niestety nie mam wiedzy o tym kiedy był wymieniany olej w skrzyni. Faktycznie na dzisiaj wydaje się jedynym logicznym krokiem, oczywiście po zrobieniu logów.
Postaram się nagrać dzisiaj filmik z pracy silnika i w szczególności obrotomierza tak byście widzieli dokładnie o czym mówię.
Upgrade soft w skrzyni hmmmm ??? VCDS-em chyba nie bardzo, da się to zrobić z poziomu złącza OBD (zalecany/sugerowany hardware+soft???) Czy jednak trzeba sterownik na stół i programować EEPROM?
Odnośnie przebiegu - wszyscy wiemy co się dzieje z samochodami sprzedawanymi w Polsce. Aktualny przebieg na liczniku to 210.000. Nie będę zaklinał się że tak jest (każdy wie ile kosztuje VAG Commander 3,6 i co potrafi) - ale: kierownica nie wytarta, skóra w szczególności na fotelu kierowcy całkiem przyzwoita ( brak przetarcia) przyciski niewytarte - poza guzikiem sterowania szyby - pasażera ( dziwne )
Auto kupiłem z uwalonym silnikiem - swoją przygodę opisałem na forum:
http://www.a8team.pl/d3-03-40tdi-wymian ... t20597.htm
Silnik kupiony podobno??? nikt nie da gwarancji ani certyfikatu z przebiegiem ok. 200.000 km - ale to też oczywiście loteria. Każdy sprzedający mówi że przebieg znikomy..... niemniej kupiłem go naprawdę dobrej cenie 4000 zł - stąd zaryzykowałem.
Odnośnie skrzyni biegów - Niestety nie mam wiedzy o tym kiedy był wymieniany olej w skrzyni. Faktycznie na dzisiaj wydaje się jedynym logicznym krokiem, oczywiście po zrobieniu logów.
Postaram się nagrać dzisiaj filmik z pracy silnika i w szczególności obrotomierza tak byście widzieli dokładnie o czym mówię.
Upgrade soft w skrzyni hmmmm ??? VCDS-em chyba nie bardzo, da się to zrobić z poziomu złącza OBD (zalecany/sugerowany hardware+soft???) Czy jednak trzeba sterownik na stół i programować EEPROM?
Z poziomu gniazda OBD jak najbardziej ale nie VCDS'em. Potrzebna głowica VAS do tego. Ale wspomniane operacje jak zmiana oleju np bardzo by się mogły takiej skrzyni przydać. No i dużo ludzi twierdzi, że już nigdy nie pojedzie na cokolwiek związanego ze skrzynią nigdzie indziej jak ZF Dortmund
Co do wnętrza to nie sugeruje się nim odkąd widziałem na żywo D3 z 2003 roku z ponad milionem km Było lepsze niż moje
Co do wnętrza to nie sugeruje się nim odkąd widziałem na żywo D3 z 2003 roku z ponad milionem km Było lepsze niż moje
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG