części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

[D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo

Post autor: blastx » 22 gru 2016, 10:45

Witajcie moi kochani.
Ostatnio moja D3 ma taką przypadłość, że po mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia zaświeca się kontrolka (taka sprężynka) i miga sobie przez cały czas i wówczas jak ona miga to silnik jest totalnym trupem. Zero przyspieszenia i mocy. Jedzie, bo jedzie, ale bieda straszna. Jak wyłączę silnik i chwile później znów włączę, to ta kontrolka dalej miga, jednak moc i przyspieszenie w magiczny sposób wraca, a kontrolka po chwili gaśnie i odtąd jest już jak w bajce, czyli nic mu nie dolega. Dodam tylko, ze to raczej na zimnym silniku się zdarza, lub tak w połowie dogrzanym. Przy prawidłowej temperaturze silnika jeszcze nigdy tego nie odnotowałem.

Miał ktoś podobne perypetie? Z czym to może być związane takie zachowanie? Obejdzie się bez podpinania pod komputer? Może świece nie grzeją czy coś?

Za wszystkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję:)

P.S. błagam, niech mi ktoś pokaże najlepiej na zrzucie z ekranu gdzie się dodaje te tagi do tematu, wiecie... żeby było ze chodzi o A8 D3 TDI. Ja tego u siebie nie widzę.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 21:56 przez blastx, łącznie zmieniany 1 raz.
--== A8 4EVER ==--

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 gru 2016, 10:58

Bez komputera to wróżenie z fusów
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 22 gru 2016, 10:59

U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 22 gru 2016, 11:49

A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
--== A8 4EVER ==--

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 gru 2016, 12:03

eed pisze:U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.
i jak się skończyło?
odpalał wtedy prawidłowo?
pamiętasz kod błędu dokładnie?

thx
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 gru 2016, 13:12

blastx pisze:A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
Błąd będzie zapisany w sterowniku i pasowałoby go przeczytać aby wiedzieć z czym się mierzysz...

Ogólnie nie trzeba go kasować bo gdy usterka nie występuje i parametry są w normie to auto działa w normie ale w momencie wystąpienia anomalii jakiejś wyskakuje błąd. Nie jest to związane z tym czy jest on zapisany w sterowniku czy nie. Bo jeśli problemu w danym momencie nie ma to nie jest brany pod uwagę w pracy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 22 gru 2016, 13:26

maciu, Wymienilem sterownik turbiny na nowy i przestal wyskakiwac blad przy krotkim gazowaniu niestety nie pamietam jaki to byl blad. Teraz jeszcze pojawia sie blad turbiny po dlugim gazowaniu tak po wyzej kilku minut podczas jazdy maksymalna predkoscia i to jest prawdopodobnie spowodowane tym ze czujnik wylapuje luz na walku turbiny, kolega tak mial u siebie a jak zregenerowal turbo to przestalo i wszystko ok <okok>

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 22 gru 2016, 21:29

pioter, Jak się wybiera te tagi przy zakładaniu tematu?? Bo cały czas nie wiem!!! Jeśli możesz, to mi to wytłumacz, pokaż na screenie jakoś bo ja tego nie widzę u siebie, stąd nie daję tagów. Będę wdzięczny za pomoc.
--== A8 4EVER ==--

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 22 gru 2016, 21:54

Jak zakładasz temat to po lewej stronie jest lista tagów .

Pozdrawiam .
pioter
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 23 gru 2016, 21:04

Ok, luzik. Dzięki za podpowiedź, bo jakoś zupełnie tego nie zauważyłem, tej rozwijanej listy:) Od dziś będę tagował aż miło:)
--== A8 4EVER ==--

MichałABG
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2015, 16:41
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: MichałABG » 25 gru 2016, 12:02

blastx - mi się 2 razy tak zdarzyło jak opisujesz w pierwszym poście, kontrolka się włączała silnik jakby martwy nie chciał wyjść na więcej niż 2tys obr, po wyłączeniu i włączeniu wszystko wracało do normy. Dałem do mechanika, stwierdził że dwie świece są spalone, na komputerze też to wyszło, wymienił i po problemie. Koszt nieduży bo z tego co pamiętam ok. 40-50zł za sztukę. Przy okazji sprawdzał mi poziom zanieczyszczenia dpf, gdyż na kompie wyszedł błąd zatkanego dpf o wartości chyba 27%, co udało mu się zbić do 8%. Po tych czynnościach zero problemów.

blastx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 27 mar 2016, 01:53
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: blastx » 26 gru 2016, 18:46

Michał ABG dzięki za info. Też będę musiał niebawem jechać gdzieś do serwisu sprawdzić kompem co tam w trawie piszczy.
Pozdro.
--== A8 4EVER ==--

grzegorzk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2017, 14:38
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: grzegorzk » 21 lut 2020, 21:15

Chciałbym odświeżyć temat i prosić o sugestie. wymieniony czujnik, oczyszczone filtry i co dziwne brak błędów w vcds, a nadal ograniczenie mocy.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 24 lut 2020, 23:17

jesli sterownik wszedł w tryb awaryjny to musza byc bledy. Pamietaj ze masz dwa sterowniki silnika wiec blad nie musi byc w tym pierwszym.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

grzegorzk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2017, 14:38
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: grzegorzk » 11 mar 2020, 20:45

Problem rozwiązany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl