[D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo
[D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo
Witajcie moi kochani.
Ostatnio moja D3 ma taką przypadłość, że po mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia zaświeca się kontrolka (taka sprężynka) i miga sobie przez cały czas i wówczas jak ona miga to silnik jest totalnym trupem. Zero przyspieszenia i mocy. Jedzie, bo jedzie, ale bieda straszna. Jak wyłączę silnik i chwile później znów włączę, to ta kontrolka dalej miga, jednak moc i przyspieszenie w magiczny sposób wraca, a kontrolka po chwili gaśnie i odtąd jest już jak w bajce, czyli nic mu nie dolega. Dodam tylko, ze to raczej na zimnym silniku się zdarza, lub tak w połowie dogrzanym. Przy prawidłowej temperaturze silnika jeszcze nigdy tego nie odnotowałem.
Miał ktoś podobne perypetie? Z czym to może być związane takie zachowanie? Obejdzie się bez podpinania pod komputer? Może świece nie grzeją czy coś?
Za wszystkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję:)
P.S. błagam, niech mi ktoś pokaże najlepiej na zrzucie z ekranu gdzie się dodaje te tagi do tematu, wiecie... żeby było ze chodzi o A8 D3 TDI. Ja tego u siebie nie widzę.
Ostatnio moja D3 ma taką przypadłość, że po mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia zaświeca się kontrolka (taka sprężynka) i miga sobie przez cały czas i wówczas jak ona miga to silnik jest totalnym trupem. Zero przyspieszenia i mocy. Jedzie, bo jedzie, ale bieda straszna. Jak wyłączę silnik i chwile później znów włączę, to ta kontrolka dalej miga, jednak moc i przyspieszenie w magiczny sposób wraca, a kontrolka po chwili gaśnie i odtąd jest już jak w bajce, czyli nic mu nie dolega. Dodam tylko, ze to raczej na zimnym silniku się zdarza, lub tak w połowie dogrzanym. Przy prawidłowej temperaturze silnika jeszcze nigdy tego nie odnotowałem.
Miał ktoś podobne perypetie? Z czym to może być związane takie zachowanie? Obejdzie się bez podpinania pod komputer? Może świece nie grzeją czy coś?
Za wszystkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję:)
P.S. błagam, niech mi ktoś pokaże najlepiej na zrzucie z ekranu gdzie się dodaje te tagi do tematu, wiecie... żeby było ze chodzi o A8 D3 TDI. Ja tego u siebie nie widzę.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 21:56 przez blastx, łącznie zmieniany 1 raz.
--== A8 4EVER ==--
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Bez komputera to wróżenie z fusów
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
--== A8 4EVER ==--
Błąd będzie zapisany w sterowniku i pasowałoby go przeczytać aby wiedzieć z czym się mierzysz...blastx pisze:A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
Ogólnie nie trzeba go kasować bo gdy usterka nie występuje i parametry są w normie to auto działa w normie ale w momencie wystąpienia anomalii jakiejś wyskakuje błąd. Nie jest to związane z tym czy jest on zapisany w sterowniku czy nie. Bo jeśli problemu w danym momencie nie ma to nie jest brany pod uwagę w pracy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
maciu, Wymienilem sterownik turbiny na nowy i przestal wyskakiwac blad przy krotkim gazowaniu niestety nie pamietam jaki to byl blad. Teraz jeszcze pojawia sie blad turbiny po dlugim gazowaniu tak po wyzej kilku minut podczas jazdy maksymalna predkoscia i to jest prawdopodobnie spowodowane tym ze czujnik wylapuje luz na walku turbiny, kolega tak mial u siebie a jak zregenerowal turbo to przestalo i wszystko ok
blastx - mi się 2 razy tak zdarzyło jak opisujesz w pierwszym poście, kontrolka się włączała silnik jakby martwy nie chciał wyjść na więcej niż 2tys obr, po wyłączeniu i włączeniu wszystko wracało do normy. Dałem do mechanika, stwierdził że dwie świece są spalone, na komputerze też to wyszło, wymienił i po problemie. Koszt nieduży bo z tego co pamiętam ok. 40-50zł za sztukę. Przy okazji sprawdzał mi poziom zanieczyszczenia dpf, gdyż na kompie wyszedł błąd zatkanego dpf o wartości chyba 27%, co udało mu się zbić do 8%. Po tych czynnościach zero problemów.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław