Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?mkbewe pisze:kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.Wojtec1987 napisał/a:
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.
Kompresor klimy?
_________________
[D3 04 4.2MPI ] Trzesie silnikiem
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Lewa wg vcds jest uszkodzona, ale ten błąd jest odkąd mam auto, czy mogło być tak że popsuła się "bardziej?pebo pisze:Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?mkbewe pisze:kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.Wojtec1987 napisał/a:
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.
Kompresor klimy?
_________________
W miarę pracy silnika poduchy zużywają się. Gdy już wyskakuje błąd, regulacja elektryczna praktycznie nie działa a to jest bardziej odczuwalne na silniku. Niektórzy "reperują to" wstawiając rezystor i jakoś jeżdżą. Silnik na pewno się dalej trzęsie, bo sama naprawa elektryczna nie zastąpi mechanicznego tłumienia drgań poduszki. W każdym razie warto sprawdzić. A możesz wrzucić filmik, jak silne są te drgania silnika? Być może wina tkwi w innym miejscu. A łożyska na alternatorze i napinaczach?Wojtec1987 pisze:Lewa wg vcds jest uszkodzona, ale ten błąd jest odkąd mam auto, czy mogło być tak że popsuła się "bardziej?pebo pisze:Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?mkbewe pisze: kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Na filmiku nie będzie raczej drgań widać, jak się przyłoży rękę do pracującego silnika to drży ale pracuje raczej równo, dopiero wewnątrz jak się siedzi to czuć,są to bardziej drgania cykliczne, dziwi mnie tylko że jak auto jest na ssaniu to chodzi perfekcyjnie.
Nie sprawdzałem jeszcze żadnych łożysk, ani napinaczy, bo przez 4 miesiące walczyłem z mieszankami, teraz gdy wszystko jest ok, zaczęły się drgawki, może wymienię tą poduszkę co ? 150 zł to nie majątek a może pomoże, rezystor odpada, ma być sprawna mechanicznie.
Nie sprawdzałem jeszcze żadnych łożysk, ani napinaczy, bo przez 4 miesiące walczyłem z mieszankami, teraz gdy wszystko jest ok, zaczęły się drgawki, może wymienię tą poduszkę co ? 150 zł to nie majątek a może pomoże, rezystor odpada, ma być sprawna mechanicznie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Panowie, poduszka pod silnikiem wymieniona, nic się nie zmieniło, auto odpala zimne jest ok, zejdzie z obrotów zaczyna się telepać, to że po wyłączeniu klimy przestaje to tylko był przypadek, rozrząd ustawiony na 4 i 1 tak pokazuje komp, co mogę jeszcze spr ? Martwią mnie wysokie korekty na lewej stronie silnika. Tam gdzie jest specyfikacja od -4 do +4 mam 3,6 a tam gdzie jest od -15 do +15 mam ok 10 , chodzi mi adaptacje w grupie 32
Jak silnik jest rozgrzany ma ok800 obr, wystarczy że gazem podniosę do 900 to silnika juz nie czuć.
Nikt nic nie podpowie ?? W przyszłym tyg wymienię jeszcze poduszki pod skrzynią bo z 1 się leje, ale przeczuwam że może to być jakiś zawór, co sądzicie ?
Jak silnik jest rozgrzany ma ok800 obr, wystarczy że gazem podniosę do 900 to silnika juz nie czuć.
Nikt nic nie podpowie ?? W przyszłym tyg wymienię jeszcze poduszki pod skrzynią bo z 1 się leje, ale przeczuwam że może to być jakiś zawór, co sądzicie ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Ktoś sprawdzał rozrząd?... jak jest ustawiony.Wojtec1987 pisze:Tak, mój błąd, wolne obroty to ok 650 i jak dodam gazu że jest 800 to już silnika nie czuć hmmm dziwny objaw ....
Czasem trzeba trochę poszukać a diagnoza przez internet bywa trudna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Sprawdzałem rozrząd przez vcds to jest ustawiony na 4 i 1 więc w granicach normy.
Wczoraj wymieniłem poduszki pod skrzynią, jednej można powiedzieć że wcale nie było, niestety nie pomogło, jutro lub w pn robię próbę ciśnienia.
Napiszcie mi proszę czy może silnik trząść się od konwertera ? Pytam bo mam kangurki jak skrzynia ciągnie i trzymam auto na hamulcu, i mam wrażenie że trzęsiawka silnika zgrywa się z kangurkami podczas gdy skrzynia ciągnie.
Wczoraj wymieniłem poduszki pod skrzynią, jednej można powiedzieć że wcale nie było, niestety nie pomogło, jutro lub w pn robię próbę ciśnienia.
Napiszcie mi proszę czy może silnik trząść się od konwertera ? Pytam bo mam kangurki jak skrzynia ciągnie i trzymam auto na hamulcu, i mam wrażenie że trzęsiawka silnika zgrywa się z kangurkami podczas gdy skrzynia ciągnie.
Wojtek, a robiłeś odczyt błędów z komputerów (np. z gateway'a) aby sprawdzić wszystkie sterowniki. No jakoś mi się nie chce wierzyć, że wszystko w porządku a trzęsie silnikiem. Chyba że usterka jest czysto mechaniczna, ale to czasami też uda się wyłapać po wskazaniu czujników. Skoro na wolnych obrotach trzęsie a np. przy 800 obr/min już nie, to ja jednak stawiałbym na sterowanie mieszkanką (za bogata, za uboga) albo z zapłonem. Choć może coś być z kołem zamachowym, tylko że drgania byłyby wyczuwalne w niektórych zakresach obrotów, a nie tylko w dole. Wydaje mi się, że drgania przy pracy ze skrzynią to sprawa wtórna. Spróbuj zrzucić pasek wielorowkowy i porównaj, czy nadal są drgania - tak wyeliminujesz rolki i napinacze, sprężarkę klimy, pompę wspomagania i przede wszystkim łożysko alternatora. No i tłumik drgań na kole pasowym z wału korbowego (może jest zużyte). A filtr powietrza, wkład i odmy sprawdzałeś? A kolektor dobrze się przestawia skraca/wydłuża kanał dolotowy - gruchy podciśnienia i klapy działają? A świece kiedy wymieniałeś? W ogóle sprawdzałeś świece? A jaki masz akumulator, ile Ah? I w jakim stanie (% naładowania, poziom żywotności? Sprawdzałeś obciążenie (moment obrotowy) na alternatorze?
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Tzn co masz na myśli pisząc o geatway ? Chodzi Ci o autoscan aby sprawdzić wszystkie błędy ?
W silniku są błędy od dodatkowej pompki powietrza i lewej poduszki którą wymieniłem i błąd zmienił się z otwartego przebiegu na z zwarcie z plusem, więc zapewne uszkodzony jest przewód a nie poduszka.
Co do mieszanek to jeździłem tydzień na pb aby wyeliminować lpg, nic się nie zmieniło, korekty w grupiw 32 są w granicach norm, wymieniałem pompę paliwa i lewą sondę bo były ubokie mieszanki, teraz tego nie ma.
Gdzie ten tłumik drgań na kole pasowym jest ? Dużo roboty jest z sprawdzeniem tego ?
Filtr powietrza jest nowy, ma 4 miesiace
Odma w środku wygląda bardzo słabo, tzn ma rudy nalot , umyłem ją myjką ultradźwiekową, jest lepiej, ale odma nie ma chyba aż takiego wpływu na pracę silnika, rozumiem że jest to ważny element, i nie można go bagatelizować, no ale żeby przez to silnik się trząsł ? To jeszcze nie słyszałem.
Gruchy "raczej" działają wymieniałem jedno jej połączenie bo było połamane.
Świece wymieniałem 2 tygodnie temu, włożone są bosh iridium
Aku mam nowy varty 110ah 920 prądu rozruchowego , komp pokazuję przez cały czas 100 % nawet po 2-3 dniach stania auta
Obciążenia alternatora nie sprawdzałem, ale raczej w niedługim czasie będzie do wymiany regulator napięcia bo czasami migają światełka wewnątrz auta.
Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
W silniku są błędy od dodatkowej pompki powietrza i lewej poduszki którą wymieniłem i błąd zmienił się z otwartego przebiegu na z zwarcie z plusem, więc zapewne uszkodzony jest przewód a nie poduszka.
Co do mieszanek to jeździłem tydzień na pb aby wyeliminować lpg, nic się nie zmieniło, korekty w grupiw 32 są w granicach norm, wymieniałem pompę paliwa i lewą sondę bo były ubokie mieszanki, teraz tego nie ma.
Gdzie ten tłumik drgań na kole pasowym jest ? Dużo roboty jest z sprawdzeniem tego ?
Filtr powietrza jest nowy, ma 4 miesiace
Odma w środku wygląda bardzo słabo, tzn ma rudy nalot , umyłem ją myjką ultradźwiekową, jest lepiej, ale odma nie ma chyba aż takiego wpływu na pracę silnika, rozumiem że jest to ważny element, i nie można go bagatelizować, no ale żeby przez to silnik się trząsł ? To jeszcze nie słyszałem.
Gruchy "raczej" działają wymieniałem jedno jej połączenie bo było połamane.
Świece wymieniałem 2 tygodnie temu, włożone są bosh iridium
Aku mam nowy varty 110ah 920 prądu rozruchowego , komp pokazuję przez cały czas 100 % nawet po 2-3 dniach stania auta
Obciążenia alternatora nie sprawdzałem, ale raczej w niedługim czasie będzie do wymiany regulator napięcia bo czasami migają światełka wewnątrz auta.
Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
zaobserwowałem pulsowanie swiatełek na podsufitce nie wiem jeszcze z czym jest związaneWojtec1987 pisze: Aku mam nowy varty 110ah 920 prądu rozruchowego , komp pokazuję przez cały czas 100 % nawet po 2-3 dniach stania auta
Obciążenia alternatora nie sprawdzałem, ale raczej w niedługim czasie będzie do wymiany regulator napięcia bo czasami migają światełka wewnątrz auta.
Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
ale na pewno z czyms konsumującym prąd w aucie a nie z regulatorem
nie wiem czy to nie pracujące webasto... masz webasto u siebie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański