![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Kilka pytan co do wymiany uszczelek glo
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 2016, 02:20
- Lokalizacja: Oswięcim
[D2 95 4.2PB/LPG ] Kilka pytan co do wymiany uszczelek glo
Witam. Pacjent Audi a8 d2 1995 4,2Q. Do wymiany uszczelka pod głowicami. Może mi ktoś zrobić kosztorys tego zabiegu ? I od razu wypisać co posprawdzac i co powymieniac od razu jak juz silnik bedzie rozebrany. Prosiłbym o wypisanie wszystkiego w słupku plus cena pi razy oko i koszty naprawy. Dodam, że rozrząd był wymieniany i to, że bierze olej. Pozdrawiam i dzieki. ![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
http://www.a8team.pl/s8-d2-99-auto-bier ... htm#183759Przeartysta pisze:Prosiłbym o wypisanie wszystkiego w słupku plus cena pi razy oko i koszty naprawy.
http://www.a8team.pl/s8-d2-99-auto-bier ... htm#188852
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 2016, 02:20
- Lokalizacja: Oswięcim
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Odezwij sie na PW - koszta jakieś wstępne możemy ustalić
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 paź 2016, 02:20
- Lokalizacja: Oswięcim
Nie jestem bogaty. Zarobki w granicach max 2,5 tysiaca to nie kokosy. Mam sentyment do starych samochodow. Ludzie nie potrafia takich szanowac i gdy sie psuja od razu zlomuja. Serce sie kroi jak cos takiego widze. Ludzie juz nie potrafia szanowac starych aut.pepi pisze:-kto bogatemu zabroniPrzeartysta pisze:Chce go odremontowac.![]()
kolego ja żyje z takich aut
i z młodszych też
Jeśli motor przed naprawą był ok tylko ci padła uszczelka to można reanimować
ale jak coś było nie tak a ty to najlepiej będziesz wiedział to zmień motor
tylko na taki pewny z mniejszym przebiegiem .
Po naprawie kto by to nie robił już tak nie chodzi jak z fabryki sprawdzone to nie raz

i z młodszych też
Jeśli motor przed naprawą był ok tylko ci padła uszczelka to można reanimować
ale jak coś było nie tak a ty to najlepiej będziesz wiedział to zmień motor
tylko na taki pewny z mniejszym przebiegiem .
Po naprawie kto by to nie robił już tak nie chodzi jak z fabryki sprawdzone to nie raz
Pepi Ty zyjesz w innym swiecie niz ja. Dajesz rady ktore są odpowiednie dla "kowalskiego" a nie pasjonata, rozumieim to (pytanie ilu ludzi ktorzy tu zagladaja to "kowalscy"). Pasjonat robi robote raz i zapomina a "kowalski" chce zeby mu dzialalo/nie cieklo/nie stukało na chwile w której robi robote) "Kowalski" tez sprzedaje auto jak robi kolejną awarię tą samą metodą i ciągle jakies tematy mu powracaja w kolko (bo taki jest efekt zmiany uzywek na uzywki)
Pytanie czego dotyczy pytanie w tym poscie. Jesli kolega chce "tylko wymienic uszczelki" bo mu cieknie, to faktycznie rada pepiego jest najlepsza z mozliwych. Jeśli jednak ma zamiar pojezdzic tym autem troche, to zmiana samych uszczelek to robota na krotko.
Jesli juz sie otwiera motor, to trzeba by zrobic:
1) chłodnice oleju (uszczelki z blokiem i uszczelki w srodku) - czesci do tego kosztuja okolo 200
2) regeneracje glowic (co by do nich potem nie zagladac) - regeneracja kompletu glowic kostowac bedzie okolo 1200
3) Rozrząd (a przynajmniej sam pasek jeśli był komplet rolek niedawno wymieniany wraz z napinaczem) - kompletny rozrzad pewnie okolo 1200
4) Uszczelki wtryskiwaczy, uszczelki kolektora ssacego, uszczelki kolektora wydechowego, uszczelki rurek wodnych od głowic, uszczelki chłodnicy oleju, uszczelniacze pokryw rozrzadu (od strony chlodnicy), uszczelniacze dekielków i czujnika polozenia walka rozrzadu (z tylu od grodzi), uszczelki pokryw zaworów, simeringi wałków rozrządu - taki komplet bedzie kosztować pewnie około 800 złotych
5) Uszczelki głowic i oczywiscie nowe sruby do głowic - łącznie około 400 złotych
Oprócz tego do przeglądu wszystkie odmy z tyłu silnika pod kolektorem ssacym albo wymiana ich na nowe (komplet nowych tylko w ASO - około 700 pln)
Można sobie powyżej skalkulować ile kosztować będą części (to jest koszt orientacyjny oczywiscie). Do tego robota mechanika - pewnie nie mniej jak 1500-2000 (bo to mega upierdliwa robota jest) i mamy całkowity koszt.
Ja osobiscie oprócz tego co wyzej napisano robilem rowniez pierscienie, panewki i uszczelnienie miski olejowej górnej, dolnej, uszczelniacze na wale, pompie oleju, lozyska na pompie oleju i wiskozie i mam spokój. Pobór oleju - 1litr na 15k km (sprawdzony juz wielokrotnie) a startowałem z 0,5 litra na 1000 (od razu mowie ze z tych 15k km 12k km jest zrobione po autostradach z predkosciami przelotowymi w okolicy 180-200)
Pytanie czego dotyczy pytanie w tym poscie. Jesli kolega chce "tylko wymienic uszczelki" bo mu cieknie, to faktycznie rada pepiego jest najlepsza z mozliwych. Jeśli jednak ma zamiar pojezdzic tym autem troche, to zmiana samych uszczelek to robota na krotko.
Jesli juz sie otwiera motor, to trzeba by zrobic:
1) chłodnice oleju (uszczelki z blokiem i uszczelki w srodku) - czesci do tego kosztuja okolo 200
2) regeneracje glowic (co by do nich potem nie zagladac) - regeneracja kompletu glowic kostowac bedzie okolo 1200
3) Rozrząd (a przynajmniej sam pasek jeśli był komplet rolek niedawno wymieniany wraz z napinaczem) - kompletny rozrzad pewnie okolo 1200
4) Uszczelki wtryskiwaczy, uszczelki kolektora ssacego, uszczelki kolektora wydechowego, uszczelki rurek wodnych od głowic, uszczelki chłodnicy oleju, uszczelniacze pokryw rozrzadu (od strony chlodnicy), uszczelniacze dekielków i czujnika polozenia walka rozrzadu (z tylu od grodzi), uszczelki pokryw zaworów, simeringi wałków rozrządu - taki komplet bedzie kosztować pewnie około 800 złotych
5) Uszczelki głowic i oczywiscie nowe sruby do głowic - łącznie około 400 złotych
Oprócz tego do przeglądu wszystkie odmy z tyłu silnika pod kolektorem ssacym albo wymiana ich na nowe (komplet nowych tylko w ASO - około 700 pln)
Można sobie powyżej skalkulować ile kosztować będą części (to jest koszt orientacyjny oczywiscie). Do tego robota mechanika - pewnie nie mniej jak 1500-2000 (bo to mega upierdliwa robota jest) i mamy całkowity koszt.
Ja osobiscie oprócz tego co wyzej napisano robilem rowniez pierscienie, panewki i uszczelnienie miski olejowej górnej, dolnej, uszczelniacze na wale, pompie oleju, lozyska na pompie oleju i wiskozie i mam spokój. Pobór oleju - 1litr na 15k km (sprawdzony juz wielokrotnie) a startowałem z 0,5 litra na 1000 (od razu mowie ze z tych 15k km 12k km jest zrobione po autostradach z predkosciami przelotowymi w okolicy 180-200)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
kolego Bugalon, - nie każda robota jest możliwa bo może się okazać że po rozebraniu motor jest nie pierwszej kondycji i pewnych spraw nie da się naprawić wymienić zregenerować .
Przebieg rzędu 400 tys i na dodatek lanie oleju do smażenia i traktowanie silnika w stylu jeźdźca ortalionu też mu nie pomaga -nie każdy wie co się działo z autem ile kręcone było .
Aby naprawić trzeba by było rozebrać i popatrzeć czy jest sens pchania tyle kasy w ten motor -mechanik zazwyczaj powie że trzeba bo z tego żyje .
Moim zdaniem motor z małym przebiegiem jest 100 razy lepszy od trupa po naprawie .
i dłużej pożyje .
Ale kto zabroni upartemu wpakować w taki motor z takim zakresem prac ze 5 tys
Przebieg rzędu 400 tys i na dodatek lanie oleju do smażenia i traktowanie silnika w stylu jeźdźca ortalionu też mu nie pomaga -nie każdy wie co się działo z autem ile kręcone było .
Aby naprawić trzeba by było rozebrać i popatrzeć czy jest sens pchania tyle kasy w ten motor -mechanik zazwyczaj powie że trzeba bo z tego żyje .
Moim zdaniem motor z małym przebiegiem jest 100 razy lepszy od trupa po naprawie .
i dłużej pożyje .
Ale kto zabroni upartemu wpakować w taki motor z takim zakresem prac ze 5 tys