Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią

sewe90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2017, 10:38
Lokalizacja: Wrocław

[D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią

Post autor: sewe90 » 04 sty 2017, 11:19

Witam szanownych kolegów,
posiadam a8 d3 z 2003r. 4.2 w gazie, mój problem jest następujący:
- po podłączeniu pod vas i sprawdzeniu programem vas pc v19 pokazało się dużo usterek, większość związana z układem zarządzania energią J644, za który odpowiada sterownik 4E0915181. Wyskakuje błąd sygnału/komunikacji, w MMI nie wskazuje poziomu naładowania akumulatora. Dużo błędów z elektroniką drzwi oraz dachu, jako wskazówka program wskazuje usterkę z modułem zarządzania energią. Zakładam, że siadł ten właśnie sterownik, moje pytania:
- jak go wymienić?
- jak spisać kodowanie, jeżeli nie mogę się z nim połączyć?
- czy mogę wymienić 4E0915181 na 4E0915181 C?
Auto ma instalacje LPG BRC, może przez to są problemy z elektroniką? Generalnie nie mam większych problemów z użytkowaniem, jeździ normalnie, nie szarpie, nie pulsują światła, wszystkie elektroniczne moduły działają, szyby itp.
Załączam protokół z badania vas'em
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 sty 2017, 11:41

Moduł jest na akumulatorem , możesz go wymienić na taki z literką C http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-mo ... t17263.htm . Jeżeli nie wyświetla poziomu naładowanie akumulatora to trzeba to uaktywnić w zielonym menu : http://mr-fix.pl/wpis/mmi-2g-opis-ukryt ... menu/#diag .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pioter, łącznie zmieniany 1 raz.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

sewe90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2017, 10:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sewe90 » 04 sty 2017, 13:09

Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.

[ Dodano: 2017-01-04, 13:09 ]
sewe90 pisze:Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.
Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania

Pozdr i dzięki za odp.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sty 2017, 14:17

sewe90 pisze:Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania
Oczywiście że wymaga kodowania.
Po jego wymianie musisz chociażby zakodować akumulator :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 sty 2017, 14:21

Nie wymaga kodowania żadnych funkcji ale wymaga zakodowanie w nim akumulatora z uwagi na jego wielkość.

Co do wymiany to zdejmujesz klemę masową. Dla bezpieczeństwa zdejmujesz plusową. Odpinasz kostkę. odkręcasz śrubkę 10 nad modułem. Odkręcasz trzpień minusowy przy sterowniku i gotowe. Warto zdemontować boczek bagażnika jeśli nie ma się odpowiednich kluczy :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

sewe90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2017, 10:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sewe90 » 04 sty 2017, 14:37

dzięki panowie za podpowiedzi, zabieram się za wymianę, ja skończę to zdam relację, może komuś się przyda :>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 sty 2017, 14:40

Zabezpiecz sobie dobrze przewody aby uniknąć zwarcia ;) W tym aucie robi to kolosalne spustoszenia w elektronice :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

sewe90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 04 sty 2017, 10:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sewe90 » 04 sty 2017, 17:13

Operacja zakończona sukcesem.

Wymieniłem moduł 4E0915181 na 4E0915181 C, wszystko śmiga. Po podłączeniu pod VAS bez problemu łączy się z modułem.
Do wymiany potrzebowałem kluczy 10 i 15. Należało wykręcić małe śrubki oraz trzpień minusowy. Wcześniej odłączyłem klemę. Przepiąłem kostkę do nowego modułu, zamontowałem i podpiąłem klemę. Nie kombinowałem z podtrzymaniem energii prostownikiem czy na włączonym silniku- jak niektórzy pisali na forum. Nic się nie rozkodowało, a data i godzina ustawiły się same po podpięciu pod VAS. Czas samego demontażu i montażu ok 5 minut.

Obrazek

Przed podłączeniem pod VAS a po wymianie moduły, auto wskazywało na niski poziom naładowania akumulatora. Nie znam się jeszcze na prodramie VAS v19 bo testuję go od kilku dni ale wszedłem w diagnoza własna- 61- układ regulacji akumulatora, kodowanie 007. Pokazało mi automatycznie jakieś kody, w które kliknąłem (mogłem tylko jeden- ten ciemniejszy). Odłączyłem VAS, wszystko działa, MMI wskazuje poziom naładowania aku, po odłączeniu od VAS było 60%, po przejechaniu kilku kilometrów wskazuje 100%.


Obrazek

Może komuś się przydadzą informacje.
Pozdrawiam

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 05 cze 2018, 18:04

Podepnę się pod temat, do tej pory nie miałem problemów z prądem,ale od kilku dni na MMI cały czas poziom naładowania aku 10% co za tym idzie sterownik na zgaszonym silniku odcina kilka obwodów no i ta kontrolka na desce przed odpaleniem, dodam tyle że rozrusznik kręci bardzo ładnie tak więc obstawiam że aku jest naładowany,ale sterownik coś szwankuje, czy mogę mieć rację jak można to sprawdzić ??

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 cze 2018, 22:05

naładuj, zakoduj jako pełny
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 cze 2018, 09:16

maciu pisze:naładuj, zakoduj jako pełny
Rozwinę myśl.

- odłącz od auta
- naładuj odłączony
- podłącz 100% pełny
- po podłączeniu w pierwszym ruchu zakoduj jako nowy 100% pełny
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl