![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią
[D3 ALL ] Komputer sterujący układem zarządzania energią
Witam szanownych kolegów,
posiadam a8 d3 z 2003r. 4.2 w gazie, mój problem jest następujący:
- po podłączeniu pod vas i sprawdzeniu programem vas pc v19 pokazało się dużo usterek, większość związana z układem zarządzania energią J644, za który odpowiada sterownik 4E0915181. Wyskakuje błąd sygnału/komunikacji, w MMI nie wskazuje poziomu naładowania akumulatora. Dużo błędów z elektroniką drzwi oraz dachu, jako wskazówka program wskazuje usterkę z modułem zarządzania energią. Zakładam, że siadł ten właśnie sterownik, moje pytania:
- jak go wymienić?
- jak spisać kodowanie, jeżeli nie mogę się z nim połączyć?
- czy mogę wymienić 4E0915181 na 4E0915181 C?
Auto ma instalacje LPG BRC, może przez to są problemy z elektroniką? Generalnie nie mam większych problemów z użytkowaniem, jeździ normalnie, nie szarpie, nie pulsują światła, wszystkie elektroniczne moduły działają, szyby itp.
Załączam protokół z badania vas'em
Pozdrawiam
posiadam a8 d3 z 2003r. 4.2 w gazie, mój problem jest następujący:
- po podłączeniu pod vas i sprawdzeniu programem vas pc v19 pokazało się dużo usterek, większość związana z układem zarządzania energią J644, za który odpowiada sterownik 4E0915181. Wyskakuje błąd sygnału/komunikacji, w MMI nie wskazuje poziomu naładowania akumulatora. Dużo błędów z elektroniką drzwi oraz dachu, jako wskazówka program wskazuje usterkę z modułem zarządzania energią. Zakładam, że siadł ten właśnie sterownik, moje pytania:
- jak go wymienić?
- jak spisać kodowanie, jeżeli nie mogę się z nim połączyć?
- czy mogę wymienić 4E0915181 na 4E0915181 C?
Auto ma instalacje LPG BRC, może przez to są problemy z elektroniką? Generalnie nie mam większych problemów z użytkowaniem, jeździ normalnie, nie szarpie, nie pulsują światła, wszystkie elektroniczne moduły działają, szyby itp.
Załączam protokół z badania vas'em
Pozdrawiam
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Moduł jest na akumulatorem , możesz go wymienić na taki z literką C http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-mo ... t17263.htm . Jeżeli nie wyświetla poziomu naładowanie akumulatora to trzeba to uaktywnić w zielonym menu : http://mr-fix.pl/wpis/mmi-2g-opis-ukryt ... menu/#diag .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pioter, łącznie zmieniany 1 raz.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.
[ Dodano: 2017-01-04, 13:09 ]
Pozdr i dzięki za odp.
[ Dodano: 2017-01-04, 13:09 ]
Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowaniasewe90 pisze:Jeżeli wymienię ten moduł to będę musiał go kodować? Nie mogę w ogóle połączyć się z tym modułem przez VAS, jest znak zapytania, brak komunikacji.
Pozdr i dzięki za odp.
Oczywiście że wymaga kodowania.sewe90 pisze:Już jasne, nie doczytałem. Ten moduł ponoć nie wymaga kodowania
Po jego wymianie musisz chociażby zakodować akumulator

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie wymaga kodowania żadnych funkcji ale wymaga zakodowanie w nim akumulatora z uwagi na jego wielkość.
Co do wymiany to zdejmujesz klemę masową. Dla bezpieczeństwa zdejmujesz plusową. Odpinasz kostkę. odkręcasz śrubkę 10 nad modułem. Odkręcasz trzpień minusowy przy sterowniku i gotowe. Warto zdemontować boczek bagażnika jeśli nie ma się odpowiednich kluczy
Co do wymiany to zdejmujesz klemę masową. Dla bezpieczeństwa zdejmujesz plusową. Odpinasz kostkę. odkręcasz śrubkę 10 nad modułem. Odkręcasz trzpień minusowy przy sterowniku i gotowe. Warto zdemontować boczek bagażnika jeśli nie ma się odpowiednich kluczy

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zabezpiecz sobie dobrze przewody aby uniknąć zwarcia
W tym aucie robi to kolosalne spustoszenia w elektronice 


Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Operacja zakończona sukcesem.
Wymieniłem moduł 4E0915181 na 4E0915181 C, wszystko śmiga. Po podłączeniu pod VAS bez problemu łączy się z modułem.
Do wymiany potrzebowałem kluczy 10 i 15. Należało wykręcić małe śrubki oraz trzpień minusowy. Wcześniej odłączyłem klemę. Przepiąłem kostkę do nowego modułu, zamontowałem i podpiąłem klemę. Nie kombinowałem z podtrzymaniem energii prostownikiem czy na włączonym silniku- jak niektórzy pisali na forum. Nic się nie rozkodowało, a data i godzina ustawiły się same po podpięciu pod VAS. Czas samego demontażu i montażu ok 5 minut.
![Obrazek]()
Przed podłączeniem pod VAS a po wymianie moduły, auto wskazywało na niski poziom naładowania akumulatora. Nie znam się jeszcze na prodramie VAS v19 bo testuję go od kilku dni ale wszedłem w diagnoza własna- 61- układ regulacji akumulatora, kodowanie 007. Pokazało mi automatycznie jakieś kody, w które kliknąłem (mogłem tylko jeden- ten ciemniejszy). Odłączyłem VAS, wszystko działa, MMI wskazuje poziom naładowania aku, po odłączeniu od VAS było 60%, po przejechaniu kilku kilometrów wskazuje 100%.
![Obrazek]()
Może komuś się przydadzą informacje.
Pozdrawiam
Wymieniłem moduł 4E0915181 na 4E0915181 C, wszystko śmiga. Po podłączeniu pod VAS bez problemu łączy się z modułem.
Do wymiany potrzebowałem kluczy 10 i 15. Należało wykręcić małe śrubki oraz trzpień minusowy. Wcześniej odłączyłem klemę. Przepiąłem kostkę do nowego modułu, zamontowałem i podpiąłem klemę. Nie kombinowałem z podtrzymaniem energii prostownikiem czy na włączonym silniku- jak niektórzy pisali na forum. Nic się nie rozkodowało, a data i godzina ustawiły się same po podpięciu pod VAS. Czas samego demontażu i montażu ok 5 minut.
Przed podłączeniem pod VAS a po wymianie moduły, auto wskazywało na niski poziom naładowania akumulatora. Nie znam się jeszcze na prodramie VAS v19 bo testuję go od kilku dni ale wszedłem w diagnoza własna- 61- układ regulacji akumulatora, kodowanie 007. Pokazało mi automatycznie jakieś kody, w które kliknąłem (mogłem tylko jeden- ten ciemniejszy). Odłączyłem VAS, wszystko działa, MMI wskazuje poziom naładowania aku, po odłączeniu od VAS było 60%, po przejechaniu kilku kilometrów wskazuje 100%.
Może komuś się przydadzą informacje.
Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Podepnę się pod temat, do tej pory nie miałem problemów z prądem,ale od kilku dni na MMI cały czas poziom naładowania aku 10% co za tym idzie sterownik na zgaszonym silniku odcina kilka obwodów no i ta kontrolka na desce przed odpaleniem, dodam tyle że rozrusznik kręci bardzo ładnie tak więc obstawiam że aku jest naładowany,ale sterownik coś szwankuje, czy mogę mieć rację jak można to sprawdzić ??
Rozwinę myśl.maciu pisze:naładuj, zakoduj jako pełny
- odłącz od auta
- naładuj odłączony
- podłącz 100% pełny
- po podłączeniu w pierwszym ruchu zakoduj jako nowy 100% pełny
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-