![]() |
![]() |
[A8/S8 ALL] Wystawanie koła poza obrys samochodu
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ale jemu bieżnik nie wystaje, więc DR mu nie wezmą (no chyba, że trafi na nadgorliwego).
Macie tragicznie cesty w Zakopcu, więc wcale się nie dziwię, że może być męczarnia na tym jeździć jako daily car.
D3 przed i po lifcie miały 275, Ska miała akurat 265 (ale znów, chyba dopiero liftowa).
Po drugim lifcie zmieniła się akurat średnica pierścienia w piaście z 57,1 na 66,6.
Macie tragicznie cesty w Zakopcu, więc wcale się nie dziwię, że może być męczarnia na tym jeździć jako daily car.
D3 przed i po lifcie miały 275, Ska miała akurat 265 (ale znów, chyba dopiero liftowa).
Po drugim lifcie zmieniła się akurat średnica pierścienia w piaście z 57,1 na 66,6.
Black Cars Matters
Ale felga mu wystaje, więc na jedno wychodzi. Według przepisów żaden element koła nie może wystawać poza obrys, a felga jest przecież elementem koła. Poza tym w razie kontroli to ja się nie mam zamiaru licytować z niebieskim ludkiem czy to felga czy bieżnik czy co.... Chcę mieć 100% pewności że jest zgodnie z przepisami.
--== A8 4EVER ==--
Do codziennej jazdy, moim zdaniem, bywa uciążliwe.blastx pisze:Czy mi się taki nacią podoba... wizualnie nawet spoko, ale tak do codziennej jazdy... ?
Chyba trochę za dużo naciągnięte.
Szczególnie parkowanie równoległe przy krawężniku albo parkowanie na chodniku równolegle do jezdni - masakra.
Ja ze swoimi kołami zawsze mam pietra że przyrysuję a z takim naciągiem to jak dla mnie już męczarnia.
Przy czym mówię tu o "daily car".
Ja rocznie robię 40-45kkm - przez "glebę" i koła wysunięte praktycznie na równo z linią nadwozia i tak mam problemy z parkowaniem lub pokonywaniem "leżących policjantów" czy dziurawych podrzędnych ulic więc dla mnie byłoby to dodatkowe utrudnieniem.
Z tymi 10J na pewno łatwiej było by je wpasować w auto.blastx pisze:Ja bym obstawał przy feldze 10J zamiast 11J, tyle, ze nie ma nigdzie tak do kupienia tego modelu felgi w kolorze Machine Silver, a taki mi najbardziej podchodzi.
Przy 11J musisz dobrać konkretne ET i nie ma za bardzo marginesu na błąd.
Tak to kwestia ET.blastx pisze:P.S. tu mam jeszcze taką zagwozdkę: Skoro dedykowane opony do A8 D3 po lifcie to 275/35/20 a felga z ogłoszenia ma 11J czyli 11x2,54 cm = 27,94 cm to czemu to niby wystaje poza obrys? 0,5 cm to aż tak dużo, że policjanci to na oko zauważą?
Czy może to wszystko kwestia ET ?
Albo dobrać od razu finalne ET albo modyfikować je później dystansami.
Nie.blastx pisze:Czy rozstaw kół osi przedniej i tylnej w A8 D3 2003 był inny niż w A8 D3 2008 ?
Ale rozstaw kół na osi przedniej i na osi tylnej od początku fabrycznie jest inny - o ile dobrze pamiętam z przodu jest 10mm szerzej niż z tyłu.
Moim zdaniem mylisz się.dice111 pisze:D3 przed i po lifcie miały 275, Ska miała akurat 265 (ale znów, chyba dopiero liftowa).
A8 D3 preFL - 255/35
A8 D3 FL - 275/35
S8 D3 - 265/35 od początku produkcji.
Jedyne co zauważyłem, że niektóre przed-liftowe fabrycznie wyjeżdżały na 275/35 - nie wiem od czego to zależało... może były to egzemplarze na przełomie Lifta a może było to wymuszone jakimś elementem wyposażenia

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Troche to dziwne, co piszesz, bo np czemu golas D3 4.2 z konca 2002r wyjechal na 275 w takim razie ? Chyba, ze wypuszczali i te i te.FOSS pisze:Jedyne co zauważyłem, że niektóre przed-liftowe fabrycznie wyjeżdżały na 275/35 - nie wiem od czego to zależało... może były to egzemplarze na przełomie Lifta a może było to wymuszone jakimś elementem wyposażenia
Black Cars Matters
Nie wiem i ciężko mi to zweryfikować ale poniżej masz tabliczkę ciśnień z mojego auta.dice111 pisze:Troche to dziwne, co piszesz, bo np czemu golas D3 4.2 z konca 2002r wyjechal na 275 w takim razie ? Chyba, ze wypuszczali i te i te.
Jakby nie było jest 255/35R20.
W swojej bazie mam chyba ze 400 różnych numerów VIN od D3 i przed-lifty na pewno wyjeżdżały z oponami 255/35R20

Ale, wśród tych aut trafiły mi się również takie przed-lifty które wyjechały z fabryki z oponami 275/35R20 i nie bardzo rozumiem jakąś konkretną zależność bo to chyba na palcach jednej ręki można policzyć.
Musiałbym przejrzeć wszystkie specyfikacje, wytypować te które wyjechały na 20-tkach a potem porównać rozmiary opon i na koniec poddać analizie resztę szczegółów aby do czegoś bliżej dojść.... ale nie mam tyle wolnego czasu

Mówię tu oczywiście o danych fabrycznych bezpośrednio z numerów VIN a nie o zdjęciach aut zobaczonych gdzieś w necie czy na ulicy

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ja mam na tabliczce 275/35/R20 a nie mam 255/35/R20. A przecież mam przedlifta.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No przecież napisałem, że niektóre przed-lifty też wyjeżdżały na 275/35 tylko nie wiem czym to było spowodowane.drago_o pisze:Ja mam na tabliczce 275/35/R20 a nie mam 255/35/R20. A przecież mam przedlifta.
I mówię tu o informacjach z numerów VIN a nie o tym na czym aktualnie auto jeździ

Ale szczerze... naprawdę nie mam czasu na przeglądanie kilkuset list wyposażenia w poszukiwaniu zależności wielkości opony od rocznika, silnika czy elementu wyposażenia

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No sporo zalżności... Stawiam, że albo rotor albo, tak jak hamulce, moc/moment...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No to to wiem bo sam sprzedawałem te auta przez kilka długich latlabas pisze:Przy zamawianiu auta, klient konfiguruje i zamawia opony.
Ja wraz z wspólnikiem wybraliśmy 255/40 R19.

Ale żeby opony znalazły się z konfiguracji fabrycznej to musisz wybrać tylko z tych które są dostępne z konfiguratora.
Więc w konfiguratorze musiałbyś mieć do wyboru opony 255/35R20 oraz 275/35R20...
A czy tak było w rocznikach 2002-2004?... nie wiem

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Naklejka (wlepka) na klapce baku różni się właśnie wtedy na czym samochód wyjechał z fabryki.
Tak, więc przykładowo jeśli w 2002r samochód wyjechał na R19 słoneczkach to w tabelce nie jest podane R20, ale rozmiary od R19 do R17. Więc pewnie nie było różnicy od wyposażenia samochodu, wersji silnikowych, nadwoziowych (lang) etc tylko jaki rozmiar opon był wybrany przy konfiguracji samochodu.
Widać dla R20 były po prostu 2 rozmiary - po co ? Nie wiem...
Tak, więc przykładowo jeśli w 2002r samochód wyjechał na R19 słoneczkach to w tabelce nie jest podane R20, ale rozmiary od R19 do R17. Więc pewnie nie było różnicy od wyposażenia samochodu, wersji silnikowych, nadwoziowych (lang) etc tylko jaki rozmiar opon był wybrany przy konfiguracji samochodu.
Widać dla R20 były po prostu 2 rozmiary - po co ? Nie wiem...
Black Cars Matters
No więc tak... myślę, że mam już pewien trop w rozwiązaniu tematu
Podejrzewam, że na początku produkcji D3 do aut które wyjeżdżały na kołach 20" zakładano felgi Multispoke jeszcze ze starych stanów magazynowych dedykowane do D2 o numerze np. 4D0601025AE w rozmiarze 8,5Jx20" i siła rzeczy montowano do nich opony 255/35R20 bo na taką szerokość felgi to odpowiednie opony.
Później "dodrukowano" już koła dedykowane do D3 z numerem np. 4E0601025AF w rozmiarze 9Jx20 i na nie montowano już pewnie opony 275/35R20 bo te bardziej pasowały do tej szerokości felgi.
Dokładnie tak wygląda historia mojego auta w którym po numerze VIN fabrycznie było polerowane 20" ale jeszcze z D2 o szerokości 8,5 a nie 9 cali
Więc..... kto się załapał na felgi dedykowane do D3 to miał od razu 275/35 a komu się nie udało to mu "wcisnęli" leżące na magazynie felgi do D2 i miał opony 255/35
Dziękuję

Podejrzewam, że na początku produkcji D3 do aut które wyjeżdżały na kołach 20" zakładano felgi Multispoke jeszcze ze starych stanów magazynowych dedykowane do D2 o numerze np. 4D0601025AE w rozmiarze 8,5Jx20" i siła rzeczy montowano do nich opony 255/35R20 bo na taką szerokość felgi to odpowiednie opony.
Później "dodrukowano" już koła dedykowane do D3 z numerem np. 4E0601025AF w rozmiarze 9Jx20 i na nie montowano już pewnie opony 275/35R20 bo te bardziej pasowały do tej szerokości felgi.
Dokładnie tak wygląda historia mojego auta w którym po numerze VIN fabrycznie było polerowane 20" ale jeszcze z D2 o szerokości 8,5 a nie 9 cali

Więc..... kto się załapał na felgi dedykowane do D3 to miał od razu 275/35 a komu się nie udało to mu "wcisnęli" leżące na magazynie felgi do D2 i miał opony 255/35

Dziękuję

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-