Hejka
Padło mi lewe światło wczoraj.
Wcześniej był problem z lewym - jak włączyłem kierunkowskaz, mignąłem długimi, włączyło się LPG lub odpaliłem klimę lewe światło robiło off. Więc musiałem wyłączyć całkiem oświetlenie (manetka na sam dół - z pozycji postojowych nie zaskakiwało) Jak zrobiłem taką gimnastykę zapalało się i normalnie świeciło.
Bardzo często po odpaleniu nie zaskakiwało lecz jak dodałem gazu to odpalało mam ksenony więc widać napięcie spadało poniżej "zapłonowego"
W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem.
Prawe światło działa bez problemu.
Gdzie szukać ? - przekaźnik jakiś ? (wszystkie wyciągnąłem i włożyłem ponownie)
Na czas testów zapodałem normalne żarówki, aby nie męczyć przetwornic.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Światła mijania
Skoro używałeś miernika to ile było na bezpiecznikach, a ile na wtyczce do lampy? Mówię o wielkości napięcia.robsonik4 pisze:W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem
Może masz problem z padającym włącznikiem lub manetkami przy kierownicy, ewentualnie zaśniedziałe styki.
Po analizie schematów elektrycznych droga prądu od "plusa" do "masy" przez światła mijania (do lewej lampy) wygląda następująco:
+ baterii > przekaźnik odciążający X > włącznik zapłonu D > przełącznik świateł E1 (wejście na pin nr 2, wyjście na pin nr 8) dalej przewodem żółtym > bezpiecznik S3 15 A, wyjście przewodem żółto-brązowym na kontroler (przekaźnik) świateł J123 (gniazdo 1 i 6 w tablicy przekaźników), wyjście przewodem żółto-brązowym do wtyczki lampy lewej > przetwornica lampy wyładowczej (ksenonu) N195, lampa lewa L13 > masa pojazdu 82.
Z powyższego wynika, że skoro na bezpieczniku masz 13,58 V (trochę niskie, ale to normalne przy regulatorach napięcia firmy Bosch) to problem jest pomiędzy bezpiecznikiem a lampą = przekaźnik / kontroler lamp J123 / 387 lub na przewodzie prowadzącym do lampy - żółto-czarny, przekrój 1,5 mm2.
+ baterii > przekaźnik odciążający X > włącznik zapłonu D > przełącznik świateł E1 (wejście na pin nr 2, wyjście na pin nr 8) dalej przewodem żółtym > bezpiecznik S3 15 A, wyjście przewodem żółto-brązowym na kontroler (przekaźnik) świateł J123 (gniazdo 1 i 6 w tablicy przekaźników), wyjście przewodem żółto-brązowym do wtyczki lampy lewej > przetwornica lampy wyładowczej (ksenonu) N195, lampa lewa L13 > masa pojazdu 82.
Z powyższego wynika, że skoro na bezpieczniku masz 13,58 V (trochę niskie, ale to normalne przy regulatorach napięcia firmy Bosch) to problem jest pomiędzy bezpiecznikiem a lampą = przekaźnik / kontroler lamp J123 / 387 lub na przewodzie prowadzącym do lampy - żółto-czarny, przekrój 1,5 mm2.