![]() |
![]() |
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie
witam
Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. Trochę mnie to zdziwiło, bo bateria ma około roku (kupiona w aso audi, więc zakładam, że nie powinno wyć problemów z jakością). Wczoraj zrobiłem trasę około 130km i zaparkowałem auto pod domem. Podejrzewam problemy z alternatorem, ale jak to się sprawdza??
Na razie podłączyłem miernik do baterii i pokazuje 12,5V, po odpaleniu 14,4V, po obciążeniu go wszystkim co mogłem włączyć wychodzi 14.3V.
jeszcze jedno mi przyszło do głowy: po wymianie baterii nie robiłem żadnej adaptacji, a słyszałem, że niektórzy robią. Jak to jest z tą adaptacją??
Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. Trochę mnie to zdziwiło, bo bateria ma około roku (kupiona w aso audi, więc zakładam, że nie powinno wyć problemów z jakością). Wczoraj zrobiłem trasę około 130km i zaparkowałem auto pod domem. Podejrzewam problemy z alternatorem, ale jak to się sprawdza??
Na razie podłączyłem miernik do baterii i pokazuje 12,5V, po odpaleniu 14,4V, po obciążeniu go wszystkim co mogłem włączyć wychodzi 14.3V.
jeszcze jedno mi przyszło do głowy: po wymianie baterii nie robiłem żadnej adaptacji, a słyszałem, że niektórzy robią. Jak to jest z tą adaptacją??
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 20:36 przez szoszon1983, łącznie zmieniany 2 razy.
napięcia masz dobreszoszon1983 pisze:Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem.
błąd się powtarza?
sprawdź czy masz coś w aucie zamontowane co może się nie wyłączać po wyjęciu kluczyka i czy przewody od klem, masy nie są luźne
Nie robi się adaptacji baterii tylko np pamięci szyb, po wymianie wystarczy każdą po kolei pojechać góra dół i innych takich dupereli. By tego uniknąć podczas wymiany aku podłącza się kablami jakiś inny na tę chwilę i auto nie traci pamięci takich ustawień
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
a jak to zrobić??mazur6662 pisze:zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku
Jak odpala silnik, no nawet lampy nie przygasają, więc może jednak to tylko kwestia diagnozowania systemu??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.mazur6662 pisze:podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie5 min roboty
Koledzy już wcześniej pisali - zrobić adaptację akumulatora.szoszon1983 pisze:już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.mazur6662 pisze:podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie5 min roboty
To że fizycznie wymieniłeś akumulator na nowy to nie wszystko bo system o tym nie wie i nową baterię traktuje jak starą pamiętając że stara była zużyta...
musisz wpisać do systemu informację że aku jest nowy i wtedy wszystko powinno działać poprawnie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
miałem na niego gwarancję, no ale rachunku nie zachowałem... kosztował 136GBP i byłem przekonany, że wytrzyma dłużej. teraz mam taki za 80GBP z 4ro letnią gwarancją z europartsclub-iguana pisze:No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal.szoszon1983 pisze:Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...
w kwestii akumulatorow nie mam za wiele do powiedzenia, lecz chcialbym sie z Wami podzielic moim przyszlym zakupem.
co prawda nie mam zadnego sygnalu, aby moj fabryczny,3-letni akumulator mial odmowic posluszenstwa, ale przeczytalem kiedys taki artykul:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 78923.html
i wtedy zaczalem interesowac sie firma moll. tu jest polska wersja strony www:
http://www.moll-batterien.pl/
jesli kiedys moj akumulator bedzie wymagal wymiany, w ciemno wezme produkt firmy Moll.
dlaczego ?
przekonuje mnie fakt, ze jest to firma rodzinna, gdzie nie ma bezosobowych udzialowcow (np fundusze inwestycyjne, banki) jak w Bosch, czy Varta.
ta firma produkuje wylacznie akumulatory samochodowe i w 100% ich biznes zalezy od akumulatorow samochodowych.
bosch, varta nie ma takiego problemu, jesli ich akumulatory nie beda sie nalepiej sprzedawac (czytaj : nie beda miec najwyzszej jakosci), kursy akcji nawet nie drgna - a wiec nic wielkiego sie nie stanie. ot po prostu rentownosc poprawia na innych produktach (bosch: wiertarki, varta: bateryjki R6)
co prawda nie mam zadnego sygnalu, aby moj fabryczny,3-letni akumulator mial odmowic posluszenstwa, ale przeczytalem kiedys taki artykul:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 78923.html
i wtedy zaczalem interesowac sie firma moll. tu jest polska wersja strony www:
http://www.moll-batterien.pl/
jesli kiedys moj akumulator bedzie wymagal wymiany, w ciemno wezme produkt firmy Moll.
dlaczego ?
przekonuje mnie fakt, ze jest to firma rodzinna, gdzie nie ma bezosobowych udzialowcow (np fundusze inwestycyjne, banki) jak w Bosch, czy Varta.
ta firma produkuje wylacznie akumulatory samochodowe i w 100% ich biznes zalezy od akumulatorow samochodowych.
bosch, varta nie ma takiego problemu, jesli ich akumulatory nie beda sie nalepiej sprzedawac (czytaj : nie beda miec najwyzszej jakosci), kursy akcji nawet nie drgna - a wiec nic wielkiego sie nie stanie. ot po prostu rentownosc poprawia na innych produktach (bosch: wiertarki, varta: bateryjki R6)