Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie

Post autor: szoszon1983 » 08 lis 2010, 14:45

witam

Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. Trochę mnie to zdziwiło, bo bateria ma około roku (kupiona w aso audi, więc zakładam, że nie powinno wyć problemów z jakością). Wczoraj zrobiłem trasę około 130km i zaparkowałem auto pod domem. Podejrzewam problemy z alternatorem, ale jak to się sprawdza??
Na razie podłączyłem miernik do baterii i pokazuje 12,5V, po odpaleniu 14,4V, po obciążeniu go wszystkim co mogłem włączyć wychodzi 14.3V.

jeszcze jedno mi przyszło do głowy: po wymianie baterii nie robiłem żadnej adaptacji, a słyszałem, że niektórzy robią. Jak to jest z tą adaptacją??
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 20:36 przez szoszon1983, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 08 lis 2010, 22:56

szoszon1983 pisze:Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem.
napięcia masz dobre
błąd się powtarza?
sprawdź czy masz coś w aucie zamontowane co może się nie wyłączać po wyjęciu kluczyka i czy przewody od klem, masy nie są luźne

Nie robi się adaptacji baterii tylko np pamięci szyb, po wymianie wystarczy każdą po kolei pojechać góra dół i innych takich dupereli. By tego uniknąć podczas wymiany aku podłącza się kablami jakiś inny na tę chwilę i auto nie traci pamięci takich ustawień

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 09 lis 2010, 02:16

autem dziś jeździłem cały dzień i pracuje normalnie, tylko potrafi np. nie domknąć bagażnika, bo niby oszczędza prąd i wyświetlaczu pokazuje stan baterii 10%.
Klemy są mocno dokręcone, napięcia ok, wychodzi, że aku się wysypał.

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 09 lis 2010, 09:17

zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku :P

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 09 lis 2010, 12:41

mazur6662 pisze:zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku :P
a jak to zrobić??
Jak odpala silnik, no nawet lampy nie przygasają, więc może jednak to tylko kwestia diagnozowania systemu??

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 10 lis 2010, 11:55

podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 10 lis 2010, 14:08

mazur6662 pisze:podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty
już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lis 2010, 19:41

szoszon1983 pisze:
mazur6662 pisze:podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty
już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.
Koledzy już wcześniej pisali - zrobić adaptację akumulatora.

To że fizycznie wymieniłeś akumulator na nowy to nie wszystko bo system o tym nie wie i nową baterię traktuje jak starą pamiętając że stara była zużyta...
musisz wpisać do systemu informację że aku jest nowy i wtedy wszystko powinno działać poprawnie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 14 lis 2010, 18:30

FOSS, jak najbardziej masz rację.
Moja bateryjka po prostu się skończyła (po roku, kupiona w aso za spora kasę, z długa gwarancją....a ja wywaliłem rachunek :evil: )

Awatar użytkownika
club-iguana
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
Lokalizacja: Brzozowa/WGM

Post autor: club-iguana » 25 gru 2010, 21:05

Szoszon, chyba mam to samo. Bateria ma rok i jakoś padła. Ale fakt faktem w lato ją zarżnąłem do ZERA więc może w zimę się odwdzięcza.
No i jeszcze mały problem, za groma aku nie chce się ładować z prostownika :(
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 25 gru 2010, 23:34

Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...

Awatar użytkownika
club-iguana
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
Lokalizacja: Brzozowa/WGM

Post autor: club-iguana » 25 gru 2010, 23:53

szoszon1983 pisze:Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...
No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal.
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 30 gru 2010, 00:01

club-iguana pisze:
szoszon1983 pisze:Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...
No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal.
miałem na niego gwarancję, no ale rachunku nie zachowałem... kosztował 136GBP i byłem przekonany, że wytrzyma dłużej. teraz mam taki za 80GBP z 4ro letnią gwarancją z europarts

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 04 sty 2011, 22:05

w kwestii akumulatorow nie mam za wiele do powiedzenia, lecz chcialbym sie z Wami podzielic moim przyszlym zakupem.

co prawda nie mam zadnego sygnalu, aby moj fabryczny,3-letni akumulator mial odmowic posluszenstwa, ale przeczytalem kiedys taki artykul:

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 78923.html

i wtedy zaczalem interesowac sie firma moll. tu jest polska wersja strony www:

http://www.moll-batterien.pl/

jesli kiedys moj akumulator bedzie wymagal wymiany, w ciemno wezme produkt firmy Moll.

dlaczego ?

przekonuje mnie fakt, ze jest to firma rodzinna, gdzie nie ma bezosobowych udzialowcow (np fundusze inwestycyjne, banki) jak w Bosch, czy Varta.

ta firma produkuje wylacznie akumulatory samochodowe i w 100% ich biznes zalezy od akumulatorow samochodowych.
bosch, varta nie ma takiego problemu, jesli ich akumulatory nie beda sie nalepiej sprzedawac (czytaj : nie beda miec najwyzszej jakosci), kursy akcji nawet nie drgna - a wiec nic wielkiego sie nie stanie. ot po prostu rentownosc poprawia na innych produktach (bosch: wiertarki, varta: bateryjki R6)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 sty 2011, 23:39

and808 - równie dobrze możesz zakupić Centre, którą to ma bardzo dobre baterie za rozsądne pieniądze.
VARTA ostatnimi czasy zeszła na psy
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl