części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 preFL ALL ] ocena silnika 4.0 TDI V8

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[D3 preFL ALL ] ocena silnika 4.0 TDI V8

Post autor: VAGowner » 09 sty 2017, 13:07

Wczoraj przeglądając Auto Świat poradnik natknąłem się na taką opinię o silniku 4.0 TDI V8
Obrazek
Wiem, że to nowa konstrukcja zastosowana w A8 D3, ale czy jest tak kiepski?
Nie wiem, czy jest to rozwinięcie silnika 3.3 TDI z poprzedniej generacji A8 D2 (tamten rzeczywiście zbiera sporo nieciekawych opinii jeżeli chodzi o niezawodność), czy też całkowicie nowa konstrukcja, którą trapią problemy "wieku dziecięcego"?
Czy ewentualne problemy zostały wyeliminowane w wersji 4.2 TDI V8?

Driv33r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 19 gru 2013, 19:34
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Driv33r » 09 sty 2017, 17:55

"Zdaniem Mechaników" ale których tych co nie nigdy w życiu nie widzieli czy coś tam słyszeli ? Pewnie ze 4.2 Lepsza opcja ale jak ktoś umie zadbać(Właściciel) i ktoś sie nim zajać (Mechanik) raz a dobrze to nie jest tak wcale źle ;-) no a koszta kosztami niestety

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 sty 2017, 17:58

Moim zdaniem dobry motor. Jak na 50tys km to wcale mi w kość nie dał mocno :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Driv33r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 19 gru 2013, 19:34
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Driv33r » 09 sty 2017, 18:11

Dobry niedobry .... różnie to bywa mój też miał być conajmniej ze złota servisowany w ASO i wogóle a koło ASO to on nawet nie przejeżdzał był raz na wymianie żarówek teraz to ten silnik wie do pieor że żyje Rozrząd zrobiony 8x nowe wtryski skrzynia zrobiona oleje filtry na bierząco Klapy kolektora zrobione Koło zamachoiwe wymienione mase zeczy w nim zrobiłem nawet takich bzdetów jak zawiszenie rozrusznik ... ale to własnie jest tak jak komuś zaufasz bo niby z rodziny ..... ;/ teraz bez dwóch zdań bym mógł np sprzedać swoja i powiedzieć ze auto jest zrobione ...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 sty 2017, 18:44

Diesel jest dobry jak jest nowy, w późniejszych latach w samochodach używanych zawsze będzie generował większe koszta. Kto chce pre-FL z dieslem i tak nie ma alternatywy (no chyba, że ktoś jest na tyle uparty by kupić 4.2 TDI i robić pysk na mały - przy okazji widziałem kiedyś taką eSke).
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 sty 2017, 19:34

Ja marze o takim w12 w malym pyszczku mtm i blotnikach hofele + klapa eSkowa :P

Ale nie moge narzekac. Na swoje przeloty to ten silnik daje rade. Nie oszczedzam go. Czesto butuje i czesto niestety na zimnym bo lubie sobie zaspac...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 09 sty 2017, 23:12

Czy wstępnie podsumowując - silnik dobry (pod warunkiem właściwej obsługi i eksploatacji).
Też mnie zdziwiła ta łapka / kciuk skierowany w dół - raczej niezasłużenie dla tego motoru.

Poniżej jako ciekawostka na silniku 4.2 TDI dwóch Niemców przejechało 1409 km na jednym tankowaniu z Munchen do Barcelony (średnie zużycie 5,9 l / 100 km)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 sty 2017, 06:22

Przy stałej prędkości i niemal całej drodze autostradą to możliwe :)

Silnik nie jest najlepszy w gamie A8 ale na pewno nie powiedziałbym, że jest zły. Zanim wyszło 4.2 to dużo ludzi się nim zachwycało.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 10 sty 2017, 12:57

Zawsze zastanawiałem sie nad tym dlaczego ten 4.0 TDI był dość krótko używany w tych autach? Szypko wyparło go 4.2 i do dziś jest po poprawkach produkowane.
I`m the LPG master

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 10 sty 2017, 18:31

Każdy wie ze w VAG łapka do góry jest dla 1.9 TDi, 4.2 PB, 2.7 T, 2.5 R5 TDI, 2.8 PB, 4.2 TDI, a w dól dla 2.5 TDI V6, 3.3 TDI , 4.0 TDI, i z tym chyba się trzeba raczej zgodzić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl