[S8 D3 08 ] Pechowe wspomaganie
Moim zdabiem tylko opor na pompie. Moze pompa nie byla najlepiej zregenerowana. A te waleczki sa do doopy... Kup imbisa o odpowoedniej twardosci i utnij pod wymiar. A najlepiej z 2-3mm dluzszy bo on tam ma luz po zalozeniu i jak sie przesuwa to latwiej sie obrabia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tu masz racje. Ale dobrac o tej samej twardosci. Tylko chodzi o odrobine dluzszy. W przypadku pompy wody mialem tak ze jak przesowal sie w strone pompy to dzialalo a jak sie cofal to sie zatrzymywala bo nie mialo jej co napedzec. Po prostu w gdzieździe, gdzie jest +/- 1cm to szesciokata jest polowa. Do tego walek ruszajacy sie po 2-3mm no to wiadomo co sie z nim dzieje. Ale fakt, ze nowy walek tez tak szybko nie powinien sie zjechac. Chyba ze gniazdo w pompie jest juz wysmigane i nie trzyma dobre. Wtedy walek latwo obkezdza.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
A tutaj tez jest tak to zbudowane, ze walek trafia do pompy oleju? Moze gniazdo z drugiej strony jest problemem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
od strony silnika wałek jak i gniazdo nie ruszone. może gniazdo użyte do regeneracji jest miękkie i się szybciej wyrabia ? hmmm... Najbardziej mnie interesuje to czy w maglownicy nie ma jakiś zaworów które mogą "zablokować" przepływ płynu i doprowadzić do nadmiernego wzrostu ciśnienia. Choć na mój rozum, ewentualna usterka jakiegoś elektrozaworu powinna być na tyle przemyślana przez projektantów żeby nie doprowadzić np. do wypadku
Na pewno serwotronik moze byc, jesli masz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ale servotronic nie powinien powodować uszkodzenia pompy, przecież przy dużej prędkości i tak zawór jest zamknięty i pompa pracuje pod obciążeniem. czyli w normalnych warunkach.
Rozmawiałem z gościem co ma na allegro pompe po regeneracji za 1400zł i mowi ze pewnie tylko łożyska zmienili bo sam wirnik do pompy to koszt prawie 1000zł.
Rozmawiałem z gościem co ma na allegro pompe po regeneracji za 1400zł i mowi ze pewnie tylko łożyska zmienili bo sam wirnik do pompy to koszt prawie 1000zł.
1400zł za fabrycznie regenerowaną pompę. po co używka jak można trafić bubel. Wymiana nie jest taka prosta żeby ryzykować. Pompa po regeneracji (2 z kolei) padła po 2000km. koszt regeneracji 300zł z wałkiem łączącym .... gdzie koszt samego wałka w audi ok 170zł... Nie mam już siły do tego. W poniedziałek przyjedzie pompa i zobaczymy jak długo pojezdzi
jakby sam sobie przeczysz... na razie wychodzi dokładnie na odwrót bo te regenerowaneroguwawa pisze:1400zł za fabrycznie regenerowaną pompę. po co używka jak można trafić bubel. ... Pompa po regeneracji (2 z kolei) padła po 2000km. ...Nie mam już siły do tego. W poniedziałek przyjedzie pompa i zobaczymy jak długo pojezdzi
ci padają... może masz jakiś syf w układzie... co w nich konkretnie pada?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Witam,
Napisze jeszcze raz.
Posiadam audi A8 D3 4.2 Tdi 2007r.
Po przejechaniu ok 8tyś km od zakupu padła pompa. Po wyjęciu pompy stwierdziłem yślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i wieloklin w gnieździe pompy. Stwierdziliśmy również, że była ona już regenerowana.
Pompa została więc zregenerowana. Zdziwiło mnie że kosztowało to nieco ponad 300zł razem z nowym wałkiem łączacym. układ został wypłukany i zalany nowym oryginalnym zielonym płynem G 004 000 2M.
Po przejechaniu ok 1800km zauważyłem że wspomaganie potrafi się przyciąć, na ułamek sekundy. Różnie to bywało.
Po przejechaniu kolejnych 200km pompa całkiem padła.
kolejny demontaż i weryfikacja. wyślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i gniazdo w pompie....
Zadzwoniłem do innego gościa co reklamuje się, ze posiada pompy fabrycznie regenerowane i dostarczane z bodajże Monachium. Zdziwił się że ktoś mi zregenerował pompe za 300zł i stwierdził że sam wirnik z wałkiem i coś tam jeszcze to koszt prawie 1000zł .....
W płynie teraz widze delikatny pyłek metaliczny (mieni się w słońcu) alenie jest to coś co mogłoby zablokować pompe. rozebrałem tą starą pompe i jest w 2 miejscach delikatnie przytarta na pokrywce ale czy to ma wpływ na ukręcenie wieloklinu to nie wiem. wirnik i łopatki w stanie idealnym....
Zamówiłem pompe i czekam. Czekam równiez na Wasze porady, na co zwrócić uwagę przy montażu pompy....
Chce zamówić filtr oleju hydraulicznego z podstawą i wpiąć się w powrót do zbiornika.
Najpierw przepłucze układ później wleje świeży płyn i uruchomie auto z wpiętym w układ filtrem. powinno to wyłapać wszystkie drobinki metalu. następnie kolejne płukanie i złożenie tego jak powinno być...
Moim zdaniem, ewentualny zamknięty zawór servotronica nie powinien doprowadzić do zablokowania pompy (nadmiernego wzrostu ciśnienie ), gdyż te auta często jeżedżą z prędkościami autostradowymi i ten zawór również jest zamknięty i nie powoduje uszkodzeń...
Przepraszam za chaotyczny opis. i proszę o rady Pozdrawiam serdecznie
Napisze jeszcze raz.
Posiadam audi A8 D3 4.2 Tdi 2007r.
Po przejechaniu ok 8tyś km od zakupu padła pompa. Po wyjęciu pompy stwierdziłem yślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i wieloklin w gnieździe pompy. Stwierdziliśmy również, że była ona już regenerowana.
Pompa została więc zregenerowana. Zdziwiło mnie że kosztowało to nieco ponad 300zł razem z nowym wałkiem łączacym. układ został wypłukany i zalany nowym oryginalnym zielonym płynem G 004 000 2M.
Po przejechaniu ok 1800km zauważyłem że wspomaganie potrafi się przyciąć, na ułamek sekundy. Różnie to bywało.
Po przejechaniu kolejnych 200km pompa całkiem padła.
kolejny demontaż i weryfikacja. wyślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i gniazdo w pompie....
Zadzwoniłem do innego gościa co reklamuje się, ze posiada pompy fabrycznie regenerowane i dostarczane z bodajże Monachium. Zdziwił się że ktoś mi zregenerował pompe za 300zł i stwierdził że sam wirnik z wałkiem i coś tam jeszcze to koszt prawie 1000zł .....
W płynie teraz widze delikatny pyłek metaliczny (mieni się w słońcu) alenie jest to coś co mogłoby zablokować pompe. rozebrałem tą starą pompe i jest w 2 miejscach delikatnie przytarta na pokrywce ale czy to ma wpływ na ukręcenie wieloklinu to nie wiem. wirnik i łopatki w stanie idealnym....
Zamówiłem pompe i czekam. Czekam równiez na Wasze porady, na co zwrócić uwagę przy montażu pompy....
Chce zamówić filtr oleju hydraulicznego z podstawą i wpiąć się w powrót do zbiornika.
Najpierw przepłucze układ później wleje świeży płyn i uruchomie auto z wpiętym w układ filtrem. powinno to wyłapać wszystkie drobinki metalu. następnie kolejne płukanie i złożenie tego jak powinno być...
Moim zdaniem, ewentualny zamknięty zawór servotronica nie powinien doprowadzić do zablokowania pompy (nadmiernego wzrostu ciśnienie ), gdyż te auta często jeżedżą z prędkościami autostradowymi i ten zawór również jest zamknięty i nie powoduje uszkodzeń...
Przepraszam za chaotyczny opis. i proszę o rady Pozdrawiam serdecznie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Ja jeszcze przyjrzał bym się samej maglownicy - gdyż opiłki metalu mogły od wytartej listwy spowodować uszkodzenie pompy , parokrotne płukanie układu napewno nie zaszkodzi
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044