części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 07 3.0TDI ] Brak ciepłego nawiewu, ogrzewania

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 15 sty 2017, 10:37

nie wiem :P bo auto stoi heh tyle co sprawdziłem na postoju zanim dopatrzyłem wyciek z podłączenia to na wszystkie nawiewy ustawiłem na 24st i z każdej kratki waliło gorącym :)
a wcześniej co bym nie ustawiał to miałem zimne ze środkowych

KYLOmC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 17 lis 2014, 20:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KYLOmC » 15 sty 2017, 13:14

Mam pytanko przy dobrej nagrzewncy ile powinno byc stopni na czujniku lewym i prawym i srodkowym . Przy ustawionej temp na klimatroniku 21st. Bo mi pokazuje w blokach 30st i to przy bardzo slabym nadmuchu

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 15 sty 2017, 18:45

mkbewe pisze:radzę zaopatrzyć się w nowe opaski bo stare to chyba jednorazówki,
Masz na myśli te obejmy rurka-nagrzewnica bo jeśli tak to ja podczas montażu też miałem wyciek i założyłem jeszcze raz dokładnie oglądając w koło małym lusterkiem żeby się równo ułożyła :]

inplus.MR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2013, 23:17
Lokalizacja: Zamość

Post autor: inplus.MR » 25 sty 2017, 20:44

Miałem również problem niedogrzanego silnika i słabego ogrzewanie. Przy dużych mrozach tylko letnie powietrze a silnik 60st. Wymiana termostatu dużego dwa razy oraz małego nic nie dała. Wymontowalem obie nagrzewnice chodź byłem mocno sceptyczny że to cokolwiek zmieni. Efekt po czyszczeniu jest taki że auto osiąga 90st już po 5km a w nawiewach mam ukrop. Jest super. Czyszczenie robiłem na zasadzie zalania octu a nagrzewnicą gorącego powietrza doprowadzałem do wrzenia. Wylewałem bród i przeplokiwalem wodą pod ciśnieniem. Zabawę z octem powtarzane trzykrotnie i za każdym razem wypłokiwałem bród. Robiłem to w wannie i miałem okazję zobaczyć że całeb dno wanny było pokryte szmuliwem.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 25 sty 2017, 21:08

dlaczego syf osadza się tylko w nagrzewnicy?
na termostatach nic nie miałeś?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

inplus.MR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2013, 23:17
Lokalizacja: Zamość

Post autor: inplus.MR » 25 sty 2017, 21:30

Myślę że przyczyną jest fakt że są bardzo wąskie przejścia dla płynu. Przed czyszczeniem sprawdzałem drożność dmuchając ustami powietrze w pustą nagrzewnice. Przy brudnej był opór, a po czyszczeniu zdecydowanie było lżej, żadnego oporu.
Nagrzewnice są nisko względem całego obiegu płynu i syf tam widocznie się zatrzymuje.

Termostaty czyste.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 25 sty 2017, 21:49

Nie mogę sobie tylko wyjaśnić, jaki wpływ ma brudna nagrzewnica na słabe nagrzewanie auta - temperaturę silnika oczywiście a nie wnętrza?

inplus.MR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2013, 23:17
Lokalizacja: Zamość

Post autor: inplus.MR » 25 sty 2017, 22:04

Trzy zimy walcze z nie dojrzałym silnikiem. Nie wie jak to do końca jest ale mam na zegarach w końcu 90st oraz ciepło w aucie. Myślę że obwód wodny ten od webasto tam gdzie znajduje się ten śmieszny przeplywowy termostat ma duży wpływ na ukierunkowanie gdzie ma płynąć ciepło. Skoro nie mogło na kabinę to szło na chłodnice.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 25 sty 2017, 22:05

Moim zdaniem nagrzewnice się zatykają dlatego że przez całe lato praktycznie nie pracują, w moim starym Espero nagrzewnica ma obieg cały rok, powietrze jest dozowane tylko klapką nie ma zaworka.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 25 sty 2017, 22:16

inplus.MR, ten mały termostat jest na układzie chłodzenia oleju skrzyni ASB a nie na obiegu ogrzewania postojowego. Więc nie ma nic do tego. Na logikę hamując przepływ silnik ma łatwiej ogrzać płyn bo wentylatory ogrzewania nie studzą go. Dlatego nie widzę tu jakiegoś powiązania. Może czysty przypadek, chyba że ktoś wie, to niech mnie uświadomi <hmm>

inplus.MR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2013, 23:17
Lokalizacja: Zamość

Post autor: inplus.MR » 25 sty 2017, 23:13

Ten mały termostat jest zaraz za webasto i na rurze która idzie do nagrzewnic. Terostat jest w pozycji otwartej. Przymyka się dopiero przy temperaturze 80st ale nie zamyka całkowicie. Więc tak myślę że skoro nie było przepływu płynu do nagrzewnice bo były zapchane to płyn gorący był skierowany gdzie indziej bo na tej rurze jest trójnik . W innym poście opisuję ze mi ubywa płyn. Więc moje niedogrzewanie silnika wiązałem z zapowietrzaniem sie oraz brakiem ciśnienia płynu.
Problem ubywania płynu nierozwiazalem. Nie dopuszczam do zapowietrzenia przez codzienne poranne dolewanie.
Reasumując płyn mi ubywa, nie mam odpowiedniego ciśnienia ale mam w końcu 90st. na silniku czy jadę po mieście czy też na trasie. Oraz mam max temperaturę w aucie.

Jeśli macie pomysł na ubywanie płynu to proszę o podpowiedź

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 sty 2017, 10:52

mały termostat zdecydowanie jest na wężach do chłodnicy ATFu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 26 sty 2017, 13:53

Chciałem dzisiaj zdjęcie zrobić bo byłem pod autem ale nie dało się tak żeby ostrość była :-)
Patrzyłem na przewody od skrzyni do chłodnicy oleju ponieważ przymierzam się do wymiany oleju. Ciasno jest przy tej chłodnicze i krótki przewód elastyczny a później rurka i płaskie zakończę nie na które nie ma jak nałożyć więcej przewodu. Bawił się ktoś z was w wymianę dynamiczną? Ja Robiłem to w bmw wielokrotnie i tu też bym zrobił tylko te węże są w kiepskim miejscu. Może ktoś ma jakiś patent? Sorki za zmianę kierunku rozmowy

Audi A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2017, 22:06
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Audi A8 D3 » 23 mar 2017, 22:10

Podnosze.
Mam podobny problem - brak ogrzewania, plukanie ukladu daje przejsciowy efekt. (A8 D3 4.2)

Czy ktos moze podzielic sie dokladnym opisem/zdjeciami/filmem tlumaczacym jak zdemontowac nagrzewnice od srodka?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 24 mar 2017, 07:35

http://www.a8team.pl/d3-03-40tdi-proble ... htm#276917

jak byś chciał to mam do sprzedania wyczyszczone na wymianę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl