[D3 07 3.0TDI ] Brak ciepłego nawiewu, ogrzewania
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Miałem również problem niedogrzanego silnika i słabego ogrzewanie. Przy dużych mrozach tylko letnie powietrze a silnik 60st. Wymiana termostatu dużego dwa razy oraz małego nic nie dała. Wymontowalem obie nagrzewnice chodź byłem mocno sceptyczny że to cokolwiek zmieni. Efekt po czyszczeniu jest taki że auto osiąga 90st już po 5km a w nawiewach mam ukrop. Jest super. Czyszczenie robiłem na zasadzie zalania octu a nagrzewnicą gorącego powietrza doprowadzałem do wrzenia. Wylewałem bród i przeplokiwalem wodą pod ciśnieniem. Zabawę z octem powtarzane trzykrotnie i za każdym razem wypłokiwałem bród. Robiłem to w wannie i miałem okazję zobaczyć że całeb dno wanny było pokryte szmuliwem.
Myślę że przyczyną jest fakt że są bardzo wąskie przejścia dla płynu. Przed czyszczeniem sprawdzałem drożność dmuchając ustami powietrze w pustą nagrzewnice. Przy brudnej był opór, a po czyszczeniu zdecydowanie było lżej, żadnego oporu.
Nagrzewnice są nisko względem całego obiegu płynu i syf tam widocznie się zatrzymuje.
Termostaty czyste.
Nagrzewnice są nisko względem całego obiegu płynu i syf tam widocznie się zatrzymuje.
Termostaty czyste.
Trzy zimy walcze z nie dojrzałym silnikiem. Nie wie jak to do końca jest ale mam na zegarach w końcu 90st oraz ciepło w aucie. Myślę że obwód wodny ten od webasto tam gdzie znajduje się ten śmieszny przeplywowy termostat ma duży wpływ na ukierunkowanie gdzie ma płynąć ciepło. Skoro nie mogło na kabinę to szło na chłodnice.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
inplus.MR, ten mały termostat jest na układzie chłodzenia oleju skrzyni ASB a nie na obiegu ogrzewania postojowego. Więc nie ma nic do tego. Na logikę hamując przepływ silnik ma łatwiej ogrzać płyn bo wentylatory ogrzewania nie studzą go. Dlatego nie widzę tu jakiegoś powiązania. Może czysty przypadek, chyba że ktoś wie, to niech mnie uświadomi
Ten mały termostat jest zaraz za webasto i na rurze która idzie do nagrzewnic. Terostat jest w pozycji otwartej. Przymyka się dopiero przy temperaturze 80st ale nie zamyka całkowicie. Więc tak myślę że skoro nie było przepływu płynu do nagrzewnice bo były zapchane to płyn gorący był skierowany gdzie indziej bo na tej rurze jest trójnik . W innym poście opisuję ze mi ubywa płyn. Więc moje niedogrzewanie silnika wiązałem z zapowietrzaniem sie oraz brakiem ciśnienia płynu.
Problem ubywania płynu nierozwiazalem. Nie dopuszczam do zapowietrzenia przez codzienne poranne dolewanie.
Reasumując płyn mi ubywa, nie mam odpowiedniego ciśnienia ale mam w końcu 90st. na silniku czy jadę po mieście czy też na trasie. Oraz mam max temperaturę w aucie.
Jeśli macie pomysł na ubywanie płynu to proszę o podpowiedź
Problem ubywania płynu nierozwiazalem. Nie dopuszczam do zapowietrzenia przez codzienne poranne dolewanie.
Reasumując płyn mi ubywa, nie mam odpowiedniego ciśnienia ale mam w końcu 90st. na silniku czy jadę po mieście czy też na trasie. Oraz mam max temperaturę w aucie.
Jeśli macie pomysł na ubywanie płynu to proszę o podpowiedź
Chciałem dzisiaj zdjęcie zrobić bo byłem pod autem ale nie dało się tak żeby ostrość była :-)
Patrzyłem na przewody od skrzyni do chłodnicy oleju ponieważ przymierzam się do wymiany oleju. Ciasno jest przy tej chłodnicze i krótki przewód elastyczny a później rurka i płaskie zakończę nie na które nie ma jak nałożyć więcej przewodu. Bawił się ktoś z was w wymianę dynamiczną? Ja Robiłem to w bmw wielokrotnie i tu też bym zrobił tylko te węże są w kiepskim miejscu. Może ktoś ma jakiś patent? Sorki za zmianę kierunku rozmowy
Patrzyłem na przewody od skrzyni do chłodnicy oleju ponieważ przymierzam się do wymiany oleju. Ciasno jest przy tej chłodnicze i krótki przewód elastyczny a później rurka i płaskie zakończę nie na które nie ma jak nałożyć więcej przewodu. Bawił się ktoś z was w wymianę dynamiczną? Ja Robiłem to w bmw wielokrotnie i tu też bym zrobił tylko te węże są w kiepskim miejscu. Może ktoś ma jakiś patent? Sorki za zmianę kierunku rozmowy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2017, 22:06
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
http://www.a8team.pl/d3-03-40tdi-proble ... htm#276917
jak byś chciał to mam do sprzedania wyczyszczone na wymianę.
jak byś chciał to mam do sprzedania wyczyszczone na wymianę.