[D2 94 4.2PB ] Demontaż skrzyni biegów
[D2 94 4.2PB ] Demontaż skrzyni biegów
Witam.
Z racji padnięcia koła zamachowego muszę wyrwać skrzynię.
Może któryś z kolegów ma jakiś opis lub manual do demontażu
Z góry dzięki.
Z racji padnięcia koła zamachowego muszę wyrwać skrzynię.
Może któryś z kolegów ma jakiś opis lub manual do demontażu
Z góry dzięki.
Dążenie do doskonałości.
Jest jeszcze kilka pytań.
Jaki klucz jest do odkręcenia przegubów wewnętrznych?
I jakich niespodzianek spodziewać się od góry skrzyni? Czy jest tam coś do opięcia lub odkręcenia.
No i czy przewody chłodzące skrzynię odkręcać przy skrzyni czy przy chłodnicy? Jak będzie prościej i łatwiej.
Dodam tylko, że wszystko robię z kanału nie z podnośnika więc niektóre rzeczy mam utrudnione.
Jaki klucz jest do odkręcenia przegubów wewnętrznych?
I jakich niespodzianek spodziewać się od góry skrzyni? Czy jest tam coś do opięcia lub odkręcenia.
No i czy przewody chłodzące skrzynię odkręcać przy skrzyni czy przy chłodnicy? Jak będzie prościej i łatwiej.
Dodam tylko, że wszystko robię z kanału nie z podnośnika więc niektóre rzeczy mam utrudnione.
Dążenie do doskonałości.
2 górne śruby łączące skrzynię z silnikiem odkręcałem od góry, spod maski. Z dołu ich praktycznie nie widać. Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Przewody chłodnicy oleju - jak odkręcisz przy skrzyni nie spuszczając z niej wcześniej oleju, to przygotuj sobie jakiś korek/kapsel do zatknięcia jednego króćca, jest centralnie na dole skrzyni i trochę oleju może przez niego uciec.
Instrukcja zaleca całkowite odkręcenie wózka pod silnikiem, ale ja tego nie robiłem. Odkręciłem tylko tylne śruby, silnik oczywiście podwieszony.
Sama skrzynia jest dość ciężka, koło 140kg, więc potrzebny jakiś podnośnik żeby ją opuścić i później włożyć.
Wydech trzeba odkręcić przy samych kolektorach.
Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Przewody chłodnicy oleju - jak odkręcisz przy skrzyni nie spuszczając z niej wcześniej oleju, to przygotuj sobie jakiś korek/kapsel do zatknięcia jednego króćca, jest centralnie na dole skrzyni i trochę oleju może przez niego uciec.
Instrukcja zaleca całkowite odkręcenie wózka pod silnikiem, ale ja tego nie robiłem. Odkręciłem tylko tylne śruby, silnik oczywiście podwieszony.
Sama skrzynia jest dość ciężka, koło 140kg, więc potrzebny jakiś podnośnik żeby ją opuścić i później włożyć.
Wydech trzeba odkręcić przy samych kolektorach.
Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Four rings to rule them all
Rozrusznik Już dwa razy zamieniałem więc wiem jakie to przyjemne. myślałem że on jest winowajcą ale jednak nie. Prawdopodobnie wieniec na kole zamachowym się wys..ał. Kilka razy po wymianie odpalił, a potem go na amen zblokowało z kołem.gtfan pisze: Do śruby rozrusznika trzeba 2 przedłużki i najlepiej jeszcze przegub - u mnie wyszła z całym gwintem z rozrusznika, bitą godzinę się z nią męczyłem.
Wiem, ale za dużo elektroniki i trzeba mieć sporo miejsca. Ja u siebie w garażu mam z metr luzu. A z niego mam ciężko krówkę wyciągnąć, więc muszę w nim to ogarnąć.gtfan pisze:Raczej prościej i szybciej skrzynię razem z silnikiem wyjąc od przodu auta niż szarpać się z samą skrzynią z kanału.
Dzięki za rady. Będę walczył.
[ Dodano: 2017-01-27, 19:50 ]
Mam pytano.
Z boku skrzyni wychodzi wężyk gumowy do czego on idzie?
I w kołnierzu skrzyni znalazłem oring. Pasuje na pierwszy wałek do czego on mógł być?
Dążenie do doskonałości.
Chyba masz rację.gtfan pisze:Wężyk gumowy to odpowietrzenie skrzyni. Zaczepiony winien być za wiązkę/rury wodne za silnikiem.
A teraz coś elektroniki. Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotów wału. Bo mój to biały kruk. Nie do zdobycia. Jeszcze prostokątna kostka.
Chyba że któryś z kolegów ma na zbyciu. Może być ten z owalną ale wtedy potrzebuję i gniazdo i wtyczkę.
Dążenie do doskonałości.
Śmigał ten czujnik w 4hp, teraz w manualu i żadnych problemów nie mam.
http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-czujnik ... htm#151288
http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-czujnik ... htm#151288
Four rings to rule them all