części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów

Kondek25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 21 paź 2015, 18:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Kondek25 » 25 sty 2017, 20:05

Odkopię trochę temat. Problem w sumie na gazie. Na benzynie nie ma błędów, jedzie ładnie, przełączam na gaz, zaczynają wypadać zapłony (16684), przełączę na benzynę, skasuję błąd i jest ok. Znowu przełączę na gaz i dupa. Przez jeden dzień po ustawieniu gazu było ok, nic się nie działo, kolejny dzień już coś poszarpywał, kolejny masakra, nie da się na gazie jeździć. Zastanawiam się czy na przykład komp od gazu albo instalacja elektryczna gazu może tak mieszać? Moduły podmieniałem na inne i zero różnicy. W przyszłym tygodniu może podjadę do gazownika który mi to raz ładnie ustawił żeby zobaczył czy nic się nie zmieniło. Jakieś jeszcze propozycje?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 25 sty 2017, 20:32

A i wtrysk mógł paść. Bez pana gazownia się nie obedzie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

wragus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2015, 02:46
Lokalizacja: Leśna

Post autor: wragus » 04 lut 2017, 10:55

Ostatnio wyskoczyły mi kontrolki CAT + Trakcja.
Autem na niskich obrotach strasznie trzęsie, nie ma mocy.

Problem wcześniej znikał po zgaszeniu auta i odpaleniu lecz po mrozie -22,50 zostało :)

Błędy w VAG
SILNIK
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6

ABS
761 Uszkodzenie w pamięci sterownika silnika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Wymiana modułu zapłonu POMOGŁA DZIĘKI FORUM!!!
130ZŁ dwa moduły zapłonu z uchwytem :)
Regulamin! Nie wolno reklam. ( Zrozumiałem :) )

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 24 gru 2024, 23:35

FOSS pisze:..
kojarzysz czy w prelifcie środkowa śruba M6 mocowania modułów zapłonu ma w tulei wokół siebie jakiś porcelanowy filtr nie wiem zakłóceniowy? Jak on się dosłownie posypał, możliwe że problem z równą pracą AKG na wolnych rpm po odpaleniu auta?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 gru 2024, 20:16

Pierwsze słyszę o czymś takim. Płyta mocująca modułów jest przykręcona do nitonakrętek we fartuchu nadkola dwiema M6. Środkowa, trzecia M6 trzyma plastikową maskownicę.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 25 gru 2024, 20:59

hmm ale właśnie ta środkowa najdłuższa i od góry w szerszej tulei, a gwint dopiero pod podstawą modułów..

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 gru 2024, 21:58

Zrób zdjęcie. Niemniej przypuszczam że mówisz o tulejce dystansowej, która się urwała od plastikowej osłony.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 25 gru 2024, 22:17

aaaaa Pepek masz rację, bo śruba w gwincie podstawy od spodu była zapieczona/skorodowana.. co w całym ty zestawie odpowiada za odprowadzanie ciepła? Czyżby to aluminium w tulei dystansowej?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 gru 2024, 22:25

Płytka montażowa. To się znów tak strasznie nie grzeje. Najważniejsze żeby była czysta i plecki modułów zostały posmarowane pastą termoprzewodzącą (zwykłą do procesorów).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 25 gru 2024, 22:34

plecki, tzn ich powierzchnie od strony płytki montażowej?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 gru 2024, 22:38

Tak.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 25 gru 2024, 22:43

dzięki wielkie Pepek, ale moja 8mka mnie rozwala, najpierw nie chciała zapinać skrzynia a silnik cacy nawet po półrocznym staniu, a potem kuleje silnik z wypadaniem zapłonu, błędem regulatora wolnych i zaworem odpowietrzania zbiornika paliwa (żadnego nad- ani podciśnienia w zbiorniku nie było), jak już po odpaleniu korygowałem wolne pedałem gazu aby nie zgasł, tak co 15 sekund podnosi obroty (również podczas jazdy) o 500rpm w górę i odpuszcza..

Masz patent, jak na krótko rozwiązać kwestię czujnika hamulców, aby cały czas sterownik skrzyni otrzymywał sygnał wciśniętego hebla?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 25 gru 2024, 22:58

Co to ma na celu?
Widzę że masz silnik AKG. Tam z tego co pamiętam były, z uwagi na spełnienie norm emisji, kombinacje z odprowadzeniem par paliwa z wtryskiwaczy z powrotem do dolotu. Weź porozbieraj osłony silnika i popatrz czy wszystkie węże i złączki tego eksperymentu są całe.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 143
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 31 gru 2024, 20:05

aaaaa do ostatniej mojej odpowiedzi zapomniałęm dopisać, że z chwilą jak silnik zaczął kuleć skrzynia przeniosła moment na półosie..

[ Dodano: 2024-12-25, 23:23 ]
normy jakieś były, ale co z tego skoro w FL już z tego zrezygnowali..

[ Dodano: 2024-12-31, 20:05 ]
jaano pisze:..na domiar zlego nie moge odkrecic tych modulow, bo zewrwal sie gwint pod spodem pod sruba i nie moge odkrecic sruby, wiec czeka mnie chyba ciecie lub rozwiercenie sruby, zeby je miejscami zamienic..
Jaano pamiętasz, czy to czasem nie zerwało sie gniazdo gwintowane tej środkowej śruby z tuleją dystansową, w której pomiędzy śrubą a tą plastikową tuleją jest/było jakieś aluminium?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl