Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Zagadka dla elektryka. Gorący kabel plus.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

[D3 ALL ] Zagadka dla elektryka. Gorący kabel plus.

Post autor: maciu » 30 sty 2017, 14:36

Otóż to.

Nie wdając się z dywagacje co i jak mi działa lub nie to dlaczego grzeje się tylko plus
(na całej długości w kabinie, przy akku) a minus pozostaje zimny?


W miarę spadku prądu oczywiście się wychładza nie trwa to cały czas bo instalację
szlag by trafił, ale jak dowalę wszystkim (szyby obie) i akku jeszcze jest niedoładowany
to idzie przez pierwsze pare minut tak pod 100A.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 21:33 przez maciu, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 sty 2017, 14:48

siedze w prądzie powiedzmy od urodzenia, i ja znam na to pytanie dwie możliwości
albo jest za mały przekrój przewodu w co wątpie w tym przypadku albo dobrze nie łączy w miejscu połączenia przewodu , stąd wydzielające sie ciepło, a że przewód to metal to i ciepło sie po nim rozchodzi
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 15:06 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sty 2017, 15:54

żeby mi się w kabinie rozgrzał do kilkudziesięciu stopni
od złego styku przy alternatorze rozruszniku to tam by musiała izolacja spływać...

punktów styku jest 5:

- oczko na alternatorze
- zacisk na słupku A
- dwa zaciski na pirotechnice
- klema akku

Najszybciej się grzeje ten krótki kawałek pirotechnika - akku ale podczas gdy
on jest mocno ciepły to już zaraz za pirotechniką kabel jest zimny.

Krótki to 50mm2, ten od pirotechniki do zacisku na słupku A to 80mm2.
Zacisk na słupku A tez mi się mocno rozgrzewa, a tam wygląda dziewiczo
tych przy pirotechnice tez nikt nigdy nie ruszał.

Przy prądach rzędu 80-100A jaki musi być spadek napięcia na styku
żeby się az tak grzało (parzy)? I czym spowodowany jak zacisk nie był nigdy ruszany?
Oksydacja czy co?/ Czyścić te styki?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 30 sty 2017, 16:16

Klema +, bądź cały przewód z klemą do wymiany.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 30 sty 2017, 16:54

no ten krótki to juz się na to przygotowałem ale długi?

80mm2 cały w kabinie więc nie ruszany nie kombinowany, co się musiało zadziać
że ma takie spadki?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 30 sty 2017, 17:06

pod izolacją połączenie przewodu z klemą potrafi się wypalać, tracić kontakt. Tak samo cały przewód mógł w jakimś/kilku miejscach się uszkodzić ze względu na utlenianie, przetarcie etc.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 sty 2017, 20:13

no dokładnie, musi gdzieś nie łączyć, a pamiętaj że wszystkie końcówki są tylko prasowane

[ Dodano: 2017-01-30, 20:13 ]
a ty czasem gdzieś zwarcia nie masz???, popatrz tam dobrze
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 30 sty 2017, 20:14

Uszkodzony przewód czy łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)

byku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 21 paź 2016, 17:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: byku » 30 sty 2017, 20:34

Odpowiedź jest prosta - prawo Ohma. Tam gdzie się grzeje, tam masz duży opór. Jako "duży" rozumiem 0.1-0.5 ohma, bo przy kilkuset amperach poboru prądu tyle wystarczy, żeby kabel zamienił się w małą grzałkę.

To że nikt nie ruszał styków to nie znaczy, że nie trzeba poprawiać. Tej warstwy tlenków naprawdę nie widać, nie spodziewaj się tam rdzy lub błota. Zacisk / oczko może wyglądać ładnie jak ze sklepu, a będzie generować straty energii. Bardzo ważne jest, by połączenia były idealnie czyste aż do gołego metalu, co można osiągnąć tylko czyszcząc je pilnikiem, nożem lub papierem ściernym.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 sty 2017, 21:58

FranzM pisze: łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)
tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 31 sty 2017, 21:24

pb41ns pisze:
FranzM pisze: łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie ;)
tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła
Z elektrycznego punktu widzenia oczywiście że masz rację, natomiast w praktyce i to i to jest niebezpieczne i może powodować efekt grzałki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl