Labas ja po forach nie siedzę, niestety brak czasu a dziś to wyjątkowa sytuacja. Kiedyś się udzielałem i pomagałem teraz nie ma jak
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Procedura składania dołu silnika
-
Rafał85
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sty 2017, 15:07
- Lokalizacja: wwa
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
Bugalon
- Super Klubowicz

- Posty: 824
- Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Już widze jak poskręca na poliftowych opisach, szczególnie korbowody na przykład, które w przedlifcie i polifcie są zupełnie inne.
Z elsy można wyciagnac większość elementów, ale momenty dokręcania korb albo stopek głównych wału to czarna magia.
Dla mnie kluczowy jest moment dokręcania korbowodów, bo to najbardziej obciążone w silniku śruby. Dla silników przedliftowych to jest 30 Nm + 90 stopni (po długich przeszukiwaniu programów serwisowych i sladów części w etce ustalony). Ja swój motor skręcałem na 30 + 2x45 stopni. Działa, nic nie odpadło
Cała reszta (miski, rozrząd, głowica itd.) zgodnie z elsą.
Z elsy można wyciagnac większość elementów, ale momenty dokręcania korb albo stopek głównych wału to czarna magia.
Dla mnie kluczowy jest moment dokręcania korbowodów, bo to najbardziej obciążone w silniku śruby. Dla silników przedliftowych to jest 30 Nm + 90 stopni (po długich przeszukiwaniu programów serwisowych i sladów części w etce ustalony). Ja swój motor skręcałem na 30 + 2x45 stopni. Działa, nic nie odpadło
Cała reszta (miski, rozrząd, głowica itd.) zgodnie z elsą.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"





