![]() |
![]() |
Modyfikacje i obsługa 3.0 TDI
Modyfikacje i obsługa 3.0 TDI
Witam,
mam kilka pytań odnośnie silnika 3.0 tdi od audi.
Rozglądam się już od dłuższego czasu za 2 gim autem kilka oglądałem, chciałbym kupić coś nieco nowszego niż obecna D3.
Przeglądam a5 i a7, bliżej mi do a5 ze względu na potencjalnie niższe przebiegi niż a7 no i tez dlatego że chciałbym kupić coś pod modyfikacje pieca do tzw zapierniczania. Wyczytałem że silnik 3.0 pod te okoliczność nieźle sie do tego nadaje.
Słyszałem o problemach tego silnika:
-klapy kolektora wymiana 2500zł jeden są 2 , czy istnieje mozliwośc regeneracji?
-Dpf , jaki koszt wywalenia tego badziewia?
-rozrząd do 2010r na 4 łańcuchach poźniej na 2 podobno mniej problematycznych jaki koszt serwisu rozrządu, czy jest on od przodu auta?
czy o czymś jeszcze powinienem wiedziec?
Jakie skrzynie były montowane w a5 klasyczne tiptroniki czy S tronic? jeśli tak to od którego roku? nie moge tego znaleźć. Jaką moc wytrzymują?
Ile można wykrzesać programem z silnika 3.0tdi 240KM 500NM najmocniejsza odmiana do 2011r. granice 5 s do 100 byłyby dla mnie zadowalające 4,5s rewelacja.
Jakie jest spalanie takiej jednostki? obiło mi sie o uszy 9l w miescie i 6l w trasie.
Może macie jakieś ciekawe artykułu do podrzucenia z chęcią poczytam.
mam kilka pytań odnośnie silnika 3.0 tdi od audi.
Rozglądam się już od dłuższego czasu za 2 gim autem kilka oglądałem, chciałbym kupić coś nieco nowszego niż obecna D3.
Przeglądam a5 i a7, bliżej mi do a5 ze względu na potencjalnie niższe przebiegi niż a7 no i tez dlatego że chciałbym kupić coś pod modyfikacje pieca do tzw zapierniczania. Wyczytałem że silnik 3.0 pod te okoliczność nieźle sie do tego nadaje.
Słyszałem o problemach tego silnika:
-klapy kolektora wymiana 2500zł jeden są 2 , czy istnieje mozliwośc regeneracji?
-Dpf , jaki koszt wywalenia tego badziewia?
-rozrząd do 2010r na 4 łańcuchach poźniej na 2 podobno mniej problematycznych jaki koszt serwisu rozrządu, czy jest on od przodu auta?
czy o czymś jeszcze powinienem wiedziec?
Jakie skrzynie były montowane w a5 klasyczne tiptroniki czy S tronic? jeśli tak to od którego roku? nie moge tego znaleźć. Jaką moc wytrzymują?
Ile można wykrzesać programem z silnika 3.0tdi 240KM 500NM najmocniejsza odmiana do 2011r. granice 5 s do 100 byłyby dla mnie zadowalające 4,5s rewelacja.
Jakie jest spalanie takiej jednostki? obiło mi sie o uszy 9l w miescie i 6l w trasie.
Może macie jakieś ciekawe artykułu do podrzucenia z chęcią poczytam.
Można je naprawić za 1 zł, jedną śrubką M6raftor pisze:-klapy kolektora wymiana 2500zł jeden są 2 , czy istnieje mozliwośc regeneracji?

Między silnikiem a skrzynią czyli z tyłuraftor pisze:czy jest on od przodu auta?
Osobiście wybrałbym A5, linia A7 w ogóle mi się nie podoba a naprawa tylnego spoilera (który co chwila się psuje) kosztuje 300 euro. Poza tym znacznie cięższe auto i tym samym wolniejsze od "piątki".
Starczy starczy, ale obawiam sie kręconych liczników jak w A8 siłą rzeczy a7 i a8 robią większe przebiegi niż a5. Chciałbym aby auto jeździło i mnie nie wkurzało zbyt częstoaro51 pisze:Jak Ci starczy na a7 bitdi to sie nawet nie zastanawiaj. A5 jest w srodku slabe i ciasne.

To krzepiąca informacjadanishow pisze:Można je naprawić za 1 zł, jedną śrubką M6 ...więcej nie zdradzę !

Czyli 3-4 tyś zł wymiana, graty sprawdzałem okolo 1800zł SWAG i robota zapewne jakies 1,5-2kdanishow pisze:Między silnikiem a skrzynią czyli z tyłu
A7 ładne jest w body rs/s z felga rotor 20 inaczej to takie koślawe, środek zarówna w a5 jak i a7 mniej mi sie podoba niż ten z D3 . Za a5 przemawia mniejsza masa fajny stosunek mocy do masy, małe spalanie, tanie części jak barszcz, mniej elektroniki, no i wydaje mi sie że mniejsze przebiegi. Dodatkowo body s5 jest taniutkie i wiele tam nie trzeba modzić, nie to co w przypadku D3 gdzie koszta i ilośc modyfikacji idzie w tysiące nieadekwatnie do wartości autadanishow pisze:Osobiście wybrałbym A5, linia A7 w ogóle mi się nie podoba a naprawa tylnego spoilera (który co chwila się psuje) kosztuje 300 euro. Poza tym znacznie cięższe auto i tym samym wolniejsze od "piątki".

I tak daje sobie ten rok na znalezienie auta więc będę się starał edukować z zakresu 3.0 TDI.
A jak było ze skrzyniami ? stare poczciwe tipy z q/ czy była też opcja s-tronic?
Jak obawiasz sie psucia auta i przebiegu to kup sobie max 2-3 letnie z historia i po temacie... czy a5 lata mniej od a7 hmmm temat dyskusyjny tzn nie ma reguly.
Mala podpowiedz:
Jesli Ci to niestraszne to fajne a7 mozna pociagnac sobie z USA i to ciekawostka ale a7 jako nieliczne audi w USA wystepuje na potege w TDI. Wiadomo jakies uszkodzone , ale zawsze mozna wrzucic sobie jakies ciekawsze body, auto mlode bez przebiegu i w dobrych pieniadzach wiekszosc bardzo bogato wyposazonych...
Mala podpowiedz:
Jesli Ci to niestraszne to fajne a7 mozna pociagnac sobie z USA i to ciekawostka ale a7 jako nieliczne audi w USA wystepuje na potege w TDI. Wiadomo jakies uszkodzone , ale zawsze mozna wrzucic sobie jakies ciekawsze body, auto mlode bez przebiegu i w dobrych pieniadzach wiekszosc bardzo bogato wyposazonych...
S tronic i dsg to to samo chyba? Fajna jest procedura startowa LC w 2 sprzeglowej skrzyni zmiana biegow 0.05s jednak koszta awari jeszcze wyzsze niz w tipie no i padaja duzo szybciej.
aro51, no wlasnie chcialbym cos nowszego nawet kosztem utraty wartosci, robic ekspoatacje i tyle, poki co a8 jest zbyt czasochlonne dla mnie.
aro51, zmieniles a8 na f10 ? Mam opcje na takowa 2.0 ON 8-g ful wypas, tylko ciekawa sprawa masa tych betek stoi po warsztatach na problemy ze skrzynia nawet przy przebiegach 90tys
Pomysl z amerykancem ciekawy ...
aro51, no wlasnie chcialbym cos nowszego nawet kosztem utraty wartosci, robic ekspoatacje i tyle, poki co a8 jest zbyt czasochlonne dla mnie.
aro51, zmieniles a8 na f10 ? Mam opcje na takowa 2.0 ON 8-g ful wypas, tylko ciekawa sprawa masa tych betek stoi po warsztatach na problemy ze skrzynia nawet przy przebiegach 90tys
Pomysl z amerykancem ciekawy ...
No ja mam juz kawalek czasu F11 ( wozek do bagaznika trzeba chowac
dlatego kombi ) mialem ja juz zanim sprzedalem a8. Tylko ja nauczylem sie placic za przebieg dlatego sciagnalem z niemca z przebiegiem 76tys km i mam swiety spokoj. Wiadomo ze w De za auto z malym przebiegiem trzeba duzo wiecej zaplacic, ale komfort psychiczny jest niewspolmierny- zapomnialem co to jakas kontrolka albo awaria. Zmienia sie oleje filtry leje paliwo i tylko jezdzi... nic wiecej. Wiadomo utrata wartosci jest spora , ale ja obecnie nie mam czasu na babranie sie z samochodami.
Mam kilku znajomych z f-kami wszystko wylazi przy pewnych kilometrach, a ciezko cos kupic z przebiegiem mniejszym niz 200+
Ja chetnie kupilbym d4 albo c7 allroad ale takie jak mi sie podobaja to niestety jeszcze +200k trzeba chwile zaczekac

Mam kilku znajomych z f-kami wszystko wylazi przy pewnych kilometrach, a ciezko cos kupic z przebiegiem mniejszym niz 200+
Ja chetnie kupilbym d4 albo c7 allroad ale takie jak mi sie podobaja to niestety jeszcze +200k trzeba chwile zaczekac

No i to tez jest moim głównym powodem, a8 fajna bryka jednak jednego dnia mam czystą deske od kontrolek, a za 2 dni już świecą się 3 alerty, od tak sobie padł moduł abs i czujnik skrętu w lampie. Mimo tego że obecnie mam auto pewne i w dobrym stanie to jest sporo kwesti które wraz z przebiegiem każdy przerabia bez wyjątku. W sumie to moje 2 gie D3 i wiem że trzeba mieć czas w przypadku awari na interesowanie sie autem szukanie warsztatów części itp. , obecnie podobnie tak jak Ty nie mam czasu na zbytnie babranie sie z autem dlatego rozglądam się za 2 gim autem.
D4, A7, F01 fajne autka ale jak mocno stanieją i przebiegi zacną jechać do tyłu to historia będzie podobna jak z d3 też zapewne co chwila coś wyjdzie w nich.
D4, A7, F01 fajne autka ale jak mocno stanieją i przebiegi zacną jechać do tyłu to historia będzie podobna jak z d3 też zapewne co chwila coś wyjdzie w nich.
Tak, tak. To jedno i to samo, pomyślałem przez chwilę o R-Tronic-u ale one występowały tylko w niektórych modelach RS i R8raftor pisze:S tronic i dsg to to samo chyba?
Skąd ta informacja, że padają dużo szybciej? Nie zgodzę się z tym.raftor pisze:koszta awari jeszcze wyzsze niz w tipie no i padaja duzo szybciej
No wiadomo jak jest. D4 z poczatku produkcji rzadko ktora ma przebieg ponizej 300 tys km, a za 10 lat beda mialy 240
. Niestety poziom zawansowania i elektroniki obecnych aut klasy premium jest na takim poziomie, ze te auta sa dla tych co kupuja je jako nowe no max 2-4 letnie. No chyba ze do stania w garazu i jazdy w weekendy 


A to tez nie jest to samo co S-tronic?danishow pisze:pomyślałem przez chwilę o R-Tronic-u ale one występowały tylko w niektórych modelach RS i R8

Forum A5, masa skrzyń nie wysprzęgla do końca sprzegła i sie przypalają w korkach. Przebiegi nawet do 100 tys i już były objawy szarpnięć skrzyń przy redukcjach. Nie wiem jeszcze za wiele o skrzyniach 2 sprzęgłowych, co nieco wczoraj poczytałem, ciekawe jak jest faktycznie z trwałością skrzyń DSG.danishow pisze:Skąd ta informacja, że padają dużo szybciej? Nie zgodzę się z tym.
Sama prawda, napisałem w jednym temacie że dla mnie A8 ponad 7 letnie to już pasja i hobby w przeważanej większości. Natomiast stosunek inwestycji w serwis do wartości auta jest porażającyaro51 pisze:Niestety poziom zawansowania i elektroniki obecnych aut klasy premium jest na takim poziomie, ze te auta sa dla tych co kupuja je jako nowe no max 2-4 letnie. No chyba ze do stania w garazu i jazdy w weekendy

Na ile była podkręcona? Jaki przebieg? No i co w niej padło?justinos1 pisze:Mój kuzyn ma A5 3.0 TDi po fabrycznym tuningu ABT i niestety, dwa razy awaria skrzynii. Po wgraniu fsbrycznego oprogramowania skrzynia działa super. Z tego co pamiętam ma automat 7 biegowy. Wychodzi na to, że modyfikacje bez wzmocnienia skrzyni to słaby pomysł. Pozdrawiam
Tak oczywiście R-Tronic to manual z automatyczną zmianą (tak najprościej opisując) a S-Tronic czy tam DSG to już typowe automaty z dwoma sprzęgłami.raftor pisze:A to tez nie jest to samo co S-tronic? jest tam jakaś znacząca różnica?
Trzeba też zmienić program w skrzyni, inaczej sobie ze zmienioną mocą silnika nie poradzi a mało kto to robi.justinos1 pisze:po fabrycznym tuningu ABT i niestety, dwa razy awaria skrzynii