części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem

mixer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:02
Lokalizacja: ZG

Post autor: mixer » 06 lut 2017, 19:16

Witam, a ja mam pytanie czy na czas doładowywania akumulatora prostownikiem mogę podłączyć na podtrzymanie mały naładowany akumulator 50Ah ??Czy nie narobi on szkód w sterowniku zarządzania energią? Oczywiście nie będę auta odpalał. Napięcie po dwóch dniach stania na moim akumulatorze jest 11,93V w stanie spoczynku. Jest to spowodowane tym, że robię codziennie krótkie odcinki do pracy.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 lut 2017, 19:41

to niskie napięcie jest spowodowane tym że masz jakiś pobór za duży na zamknięciu
chyba że notorycznie robisz odcinki po kilkaset metrów

po co ci to podtrzymanie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

mixer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:02
Lokalizacja: ZG

Post autor: mixer » 06 lut 2017, 20:59

3-4 razy w tyg po 3,5km do pracy i z powrotem. Przez zimę większych tras nie robiłem. Do tego z jakiś miesiąc temu walczyłem przez własną głupotę z BOOTLOADEREM. Zanim wgrałem nowy soft to aku się wyładował... wtedy po odpaleniu z kabli pojeździłem i trochę sie podładował.
Do podładowania będę musiał aku wyjąć gdyż nie posiadam garażu i zastanawiam się czy nie wyjdą jakieś cyrki po całonocnym odpięciu aku...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 lut 2017, 23:08

na upartego po podładowaniu na max możesz zakodować jako świeży

po to bolec od ładowania przechodzi przez BEMa żeby wiedział ile wychodzi z akku
ale ile i wchodzi gdy ładujemy z zewnątrz
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lut 2017, 23:35

mixer pisze:Witam, a ja mam pytanie czy na czas doładowywania akumulatora prostownikiem mogę podłączyć na podtrzymanie mały naładowany akumulator 50Ah ??Czy nie narobi on szkód w sterowniku zarządzania energią? Oczywiście nie będę auta odpalał. Napięcie po dwóch dniach stania na moim akumulatorze jest 11,93V w stanie spoczynku. Jest to spowodowane tym, że robię codziennie krótkie odcinki do pracy.
Codziennie robię cały 1km do pracy i z akumulatorem nic się nie dzieje. Auto nawet po 3-4 dniach odpala bez zająknięcia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mixer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:02
Lokalizacja: ZG

Post autor: mixer » 04 mar 2017, 09:09

mieliście racje z tym poborem, zauważyłem że po zamknięciu auta nie zawsze gasną te małe diody w lusterku. Gasną tylko na sekundę i zapalają się znowu. Myślę że przyczyną są tylne drzwi prawe. Wystarczy że podejdę blisko drzwi i zamek się otwiera. Nie muszę pociągać klamki ani wkładać ręki. Czyli po zamknięciu drzwi wszystko się wygasza i po chwili widzi jakby ktoś próbował pociągnąć klamkę i automatycznie zapalają się diody.

Błędy które po skasowaniu wracają to:

Address 72: Door, Rear Right Labels: 4E0-910-802.LBL
Control Module Part Number: 4E0 910 802 HW: 4E0 959 802 A
Component and/or Version: Türsteuer.HR BRM004 0060
Software Coding: 0002336
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
VCID: DDB1FFFF04C4D5F65F5-8088
Fault Codes have been Erased

2 Faults Found:
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 210544 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.03
Time: 19:52:58

02126 - Central Locking Button; Exterior Door Handle
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 210544 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.03
Time: 19:52:58

Również mam błąd drzwi pasażera:

Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 4E1-910-802-52.lbl
Part No SW: 4E1 910 802 HW: 4E1 959 802
Component: Türsteuer.BF BRM004 0060
Coding: 0002336
Shop #: WSC 02311 785 00200
VCID: DEB3F8F309C2CEEE46F-808B

2 Faults Found:
01482 - Motors for Central Locking
006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 97
Mileage: 210256 km
Time Indication: 0
Date: 2017.02.10
Time: 07:27:14

02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 99
Mileage: 210272 km
Time Indication: 0
Date: 2002.09.13
Time: 00:07:36

Za tydzień wybieram się do PL i oddam auto w ręce elektryka. Może jakieś pomysły co i jak ? Chciałbym odłączyć chociaż na ten tydzień te drzwi tynie prawe ale nie wiem jak się za to zabrać. Po wypięciu bezpiecznika drzwi tylnich prawych zamek co prawda nie działa ale po podejście do klamki otwierają się pozostałe drzwi. Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki??

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 08 mar 2017, 20:40

Czy można sprawdzić czy sterownik zarządzania akumulatorem jest sprawny? Czy są jakieś objawy jego uszkodzenia albo nieprawidłowej pracy?

Awatar użytkownika
szik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szik » 17 mar 2017, 15:03

Trafiłem dziś na fotostory ładowania akumulatora ale inaczej
aku był całkowicie rozładowany i klient naładował odwrotnie
wyszło prawie 7tys zł upaliło całą magistralę napędu ze sterownikami
wszystko by przeżyło gdyby na przewodzie do klemy + był bezpiecznik


https://drive.google.com/drive/folders/ ... FBaZGlPZTA

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 mar 2017, 16:32

mixer pisze:Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki??
na pewno mozna wykodować kessy w całości wtedy do czasu uporania się
z problemem nie powinno ci zrec akku
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
szik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szik » 21 mar 2017, 22:23

maciu pisze:
mixer pisze:Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki??
Odłącz wtyczkę od klamki na upartego da się bez demnotowania klamki

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 23 mar 2017, 07:25

W instrukcji A8 jest napisane wlasnie, ze akku mozna ladowac ale TYLKO malym pradem.
Zatem TRZEBA miec ograniczenie pradowe tj najlepiej ladowarke albo zasilacz z regulacja pradu. Ja kiedys ladowalem D3 pradam ok 1.5A i bylo ok.

Zawsze jest tak, ze jak jest bardzo rozladowany akumulator to przy wstepnym ladowaniu bedzie pobierany wiekszy prad i to nalezy ograniczyc.
Podalczajac np 50Ah do bardzo rozladowanego akumulatora teoretycznie nawet 50A (!!!) przez godzine mogloby pojsc i to dla rozladowanego akumulatora jest zabojcze.

Druga sprawa jak sie odpala auto gdzie podejrzewamy, ze akku jest geboko rozladowany i jak sie odpali to po odpaleniu nalezy wlaczyc dodadkowe obciazenia elektryczne (np klime, swiatla) aby max prad podawany z alternatora ograniczyc. Nie wiem moze w D3 juz jest to elektronicznie ograniczane ale taka jest fizyka.

Szybkie ladowanie = wiekszy prad ladowania = ogranicza zywotnosc akku

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 mar 2017, 09:00

TommyA8L pisze: Druga sprawa jak sie odpala auto gdzie podejrzewamy, ze akku jest geboko rozladowany i jak sie odpali to po odpaleniu nalezy wlaczyc dodadkowe obciazenia elektryczne (np klime, swiatla) aby max prad podawany z alternatora ograniczyc. Nie wiem moze w D3 juz jest to elektronicznie ograniczane ale taka jest fizyka.

Szybkie ladowanie = wiekszy prad ladowania = ogranicza zywotnosc akku
alternatory w tych autach mają spory zapas także cięzko będzie tam cokolwiek
ograniczyć dla przykładu w 4.2tdi ma 1800W co przekłada się na dużo ponad 100A

ile byś odbiorników nie nawłączał zawsze zostanie spoooooro no grzana przednia szyba
tutaj jest pomocna ale i tak zostaje sporo dla akku za to obciążamy alternator
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 23 mar 2017, 09:37

No to faktycznie: jak juz to ogrzewanie przedniej i tylnej szyby wlaczyc. pod warunkiem, ze jest w miare chlodno bo automatyka tego nie wlaczy jak bedzie np 15 stopni
A w innym aucie mialem paradoksalnie wieczne problemy z niedoladowanym akku nie zima ale latem bo stalem duzo w korkach i czesto na klimie.

jak juz podlaczac inny akumulator rownolegle na podladowanie tego w aucie to kup sobie regulator pradu na 12V (na allg ok 40-100zl) i sprawa zalatwiona.

jazzm
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 21 kwie 2016, 12:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jazzm » 25 maja 2017, 09:18

Teraz gdybym miał kupować prostownik, to myślę sobie że taki z rozruchem. Znajomy ma i bardzo sobie chwali. Szzególnie w okresie zimowym gdzie 2-dniowy postój na mrozie może spowodować że auto ma spore problemy z odpaleniem, bo akumulator słaby - a rozruch w ciągu kilku chwil jest w stanie odpalić silnik. Bez konieczności wielogodzinnego ładowania. Całkiem dobry sprzęt posiada
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:27 przez jazzm, łącznie zmieniany 2 razy.

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 25 maja 2017, 09:34

Ja mam w mojej D3 akumulator originalny z 2008r jeszcze i czesto auto stoi do tygodnia bez odpalania o kazdej porze roku i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem.
Raz rozladowalem akku, ze rozrusznik musial dluuuzej krecic jak podlaczylem VCDSa i kilkanascie minut go "poznawalem" wlaczajac i wylacajac czesto zaplon (+swiatla dzienne wtedy tez sa wlaczone) wiec mial prawo se rozladowac;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl