[D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala
Witajcie!
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
Typowo pompa paliwa ta z prawej str, co Ty używke chcesz kupic? To zaraz będziesz szukał następnej, są tematy na forum z linkami do zaminników ale one są głosniejsze niektóre sztuki słychac cały czas podczas jazdy przykład z życia u znajomego.
Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest
W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.
Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.
Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest
W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.
Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.
Wada czujnika położenia wału skutkuje błędem w ECU zazwyczaj Check.
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
Na razie wszystko wskazuje na czujnik położenia wału.
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł
Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł
Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Chyba ich powaliło z tą ceną!! Czysta kpina tym bardziej że poza granicami gdzie ludzie zarabiają 4x tyle czujnik jak kolega podaje jest tańszy....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
ja dzisiaj dzwoniłem do Boscha i niestety towar nie dostępny, w sumie po rozmowie z gościem powiedział że to grupa VAG i odniosłem wrażenie że produkują tylko dla nich, tylko po co na stronie Boscha info o cenie 328,97gr kupiłem dzisiaj czujnik w ASO po długich rozmowach zapłaciłem 509 zł. mam nadzieje że po wymianie auto odpali, skorzystałem z porady Michała i podczas kręcenia rozrusznikiem VCDS nie widzi obrotów silnika oczywiście czujnik G28
Koledzy z Lotwy maja jeszcze w sprzedazy.
http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Kurbelwel ... SweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com
http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Kurbelwel ... SweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
W niedzielę długo kręcił zimni i ciepły w poniedziałek zimny odpalił, ale po zgaszeniu po około godzinie kręciłem chyba z 15 razy po 10 s. i dopiero załapał, jak odpalił to szarpał dojechałem do celu zgasiłem odpaliłem zaraz po zgaszeniu w celu próby,i odpalił od razu i nie szarpał, zgasiłem wróciłem za 3 godz. i nie odpaliłem, ponownie odpaliłem po kolejnych 3-4 godz. dojechałem do domu i rano nic ani nie mru mru, podpinając VAGA w bloku pomiarowym czujnik G28 podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazywał obrotów, wymieniłem czujnik na nowy i odpalił od tyku, na razie dwa dni jest spokoBlade pisze:To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.