![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala
- Blade
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
- Lokalizacja: W-wa/WPR/WB
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Silnik kręci, a auto nie odpala
Witajcie!
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
Jakiś tydzień temu po zrobieniu paru km i postoju ok 15 min przy próbie odpalenia.... auto nie odpaliło. Kręci silnikiem i nic się nie dzieje. Wielokrotne próby - zero rozultatu. Dopiero po ok 10 min w stresie przypomnialem sobie o odpaleniu awaryjnym na gazie. Poszedł. Później po kolejnych 3h postoju odpalił bez problemu. Problem niestety ostatnio powrócił i na początku zauważyłem, że kręci takie 0,3-0,5s dłużej jak wczesniej. W sobote po 10 min postoju to samo - kręci i nic się nie dzieje, aż nagle... odpalił jakby nigdy nic.
Co wiem:
> Zauważyłem jedną zależność - problem jest po krótkim postoju. Odpalanie po nocy czy paru godzinach etc - bez problemu pali!
> Podmieniłem akumulator na w pełni naładowany - bez zmian.
> VCDS w ECU - bez błędów lecz nie wiem jak sprawdzić wydajność pompy.
> Na benzynie idzie pełnym ogniem do ocięcia bez zająknięcia.
HELP! Co zrobić, żeby bez sensu nie wymieniać pompy, a jak już to czy te z diesli są takie same, bo na allegro jednak większość jest z diesli i ciężko o taką z 4.2.
Typowo pompa paliwa
ta z prawej str, co Ty używke chcesz kupic? To zaraz będziesz szukał następnej, są tematy na forum z linkami do zaminników ale one są głosniejsze niektóre sztuki słychac cały czas podczas jazdy przykład z życia u znajomego.
Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest
W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien
nie wiem czy da sie to wymienić w pompie.
Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.

Jeździło się na LPG z rezerwą PB to teraz tak jest

W pompie siadają szczotki "chyba" podobna historia jak z silnikiem v2 w którym już w 2 giej a8 wymieniałem szczotki i hula po dzis dzien

Diesel ma inne pompy z tego co wiem ale podpytaj michała on to rozkmini.
Wada czujnika położenia wału skutkuje błędem w ECU zazwyczaj Check.
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
Skoro na PB nie odpaliła, a na LPG tak to 100% pompa PB, problem pompy nie jest 0/1 tylko narasta, auto raz dłużej kreci, później czasami odpala i gaśnie po 1-2s , później podczas jazdy na PB potrafi zgasnąć aż w końcu wgl nie odpala. Podobnie jest z wentylatorem V2 nie siada z dnia na dzień ale problem sie pogłębia aż przestaje działać na amen.
Więc szukałbym nowej pompy, to raczej jedna ze standardowych usterek D3 4.2 MPI
- pioter
- Moderator
- Posty: 2298
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
- Blade
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
- Lokalizacja: W-wa/WPR/WB
Na razie wszystko wskazuje na czujnik położenia wału.
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł
Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
Na zimno auto odpala w 100% przypadków. Na gorąco po jeździe jak ma jakies 80-90*C to szansa ze odpali to jakieś 5%.
Spadnie temp <80*C i odpala.
Zamówiłem czujnik (niestety tylko ASO bo ori bosch nie jest nigdzie dostępny) koszt ok 580zł

Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 2017-02-28, 12:45 ]
OK. Problem rozwiazany - wymieniony czujnik położenia wału i problem zniknął!
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- mkbewe
- Super Klubowicz
- Posty: 1304
- Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
- Lokalizacja: Śląsk
Chyba ich powaliło z tą ceną!! Czysta kpina tym bardziej że poza granicami gdzie ludzie zarabiają 4x tyle czujnik jak kolega podaje jest tańszy....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blade
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 11 maja 2014, 19:37
- Lokalizacja: W-wa/WPR/WB
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
ja dzisiaj dzwoniłem do Boscha i niestety towar nie dostępny, w sumie po rozmowie z gościem powiedział że to grupa VAG i odniosłem wrażenie że produkują tylko dla nich, tylko po co na stronie Boscha info o cenie 328,97gr kupiłem dzisiaj czujnik w ASO po długich rozmowach zapłaciłem 509 zł. mam nadzieje że po wymianie auto odpali, skorzystałem z porady Michała i podczas kręcenia rozrusznikiem VCDS nie widzi obrotów silnika oczywiście czujnik G28
-
- Forum Audi A8
- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
- Lokalizacja: Ostrzeszow
Koledzy z Lotwy maja jeszcze w sprzedazy.
http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Kurbelwel ... SweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com
http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Kurbelwel ... SweuxWTuB-
Moze dacie rade zalatwic . Napisac maila i wysylka do PL
[ Dodano: 2017-03-29, 10:14 ]
Wychodzi okolo 80€ z wysylka czyli 350 PLN zawsze to taniej niz w ASO
[ Dodano: 2017-03-29, 10:17 ]
AutoBodyShop
Jekaterina Spiridovska
Celtnieku 6b-3
LV2121 Salaspils
Lettland
Phone:28475078
Email:shop24absde@gmail.com
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
W niedzielę długo kręcił zimni i ciepły w poniedziałek zimny odpalił, ale po zgaszeniu po około godzinie kręciłem chyba z 15 razy po 10 s. i dopiero załapał, jak odpalił to szarpał dojechałem do celu zgasiłem odpaliłem zaraz po zgaszeniu w celu próby,i odpalił od razu i nie szarpał, zgasiłem wróciłem za 3 godz. i nie odpaliłem, ponownie odpaliłem po kolejnych 3-4 godz. dojechałem do domu i rano nic ani nie mru mru, podpinając VAGA w bloku pomiarowym czujnik G28 podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazywał obrotów, wymieniłem czujnik na nowy i odpalił od tyku, na razie dwa dni jest spokoBlade pisze:To Tobie w ogóle nie odpalał? Nawet na zimnym? Daj znać czy wymiana pomogła.
