części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Licznik prędkości skacze w czasie jazdy

kamil265
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 2016, 17:26
Lokalizacja: Lębork

Post autor: kamil265 » 16 lut 2017, 20:46

Na co zwrócić uwagę przy zakupie licznika poza tym ze musi być z s8? Jakieś numery powinny sie zgadzać? A co z przebiegiem? Dodam że zalezy mi na ciągłości pzebiegu jaki mam teraz.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 24 wrz 2017, 16:10

Noi w moim nowym nabytku też się cuda jakieś porobiły.
Wskazówka na początku skakała przez 5-10sec po czym padła na 0.

Po odpięciu i wpięciu zegarów działała przez kolejne 100m ale też niezbyt dokładnie po czym zdechła.

Zegary są teraz u znajomego szpeca elektronika i je przegląda. Jeśli okaże się że zegary są okej to myślicie że winny będzie ten czujnik czy raczej jakiś kabelek gdzieś się przetarł. Na VAGu błędów brak a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu <bezradny>

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2017, 16:15

Nyku pisze:a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu
Wielce prawdopodobne, że to będzie wina licznika skoro taki błąd Ci wypluwa.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 24 wrz 2017, 22:56

Czasami takie objawy występują jeżeli dostała się woda do wtyczki impulsatora w skrzyni.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 25 wrz 2017, 22:23

Zajrzałem tam, sama wtyczka sucha, czujnik troche mokry
Obrazek

Po rozebraniu nie wygląda tutaj nic na jakieś upalone czy coś, jutro wrzucę nowy czujnik i zobaczymy co się będzie działo.

Obrazek

ernesto licznik odebrałem od majstra i wszystko z nim w porządku. Na stole wstaje jak należy <bezradny>

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 25 wrz 2017, 23:36

Być może uszkodzone jest koło podające sygnały do impulsatora (magnesy).

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 25 wrz 2017, 23:38

VAGowner no weź nawet mnie nie strasz :O

Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała <bezradny>

oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic.
Obrazek

i powiedzmy że trafia się to tak raz na ~10min

Ciekawostka...

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 26 wrz 2017, 21:31

Takie zachowanie wskazywałoby raczej na problemy z przepływem tzw. masy w instalacji auta.
Swego czasu podobne problemy miał kolega w aucie (nie Audi), w którym przerwana była plecionka podająca minus na silnik - więc do silnika prąd przepływał tylko przez pancerz i linkę sprzęgła ...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 wrz 2017, 22:39

Nyku pisze:Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała
z reguły to czujnik poziomu paliwa w lewej komorze...mam podobnie, dzieje się to sporadycznie, najczęściej jak poziom paliwa zejdzie poniżej 1/4 baku...później jak dotankuje do polowy zbiornika to powoli zaczyna iść do góry <bezradny> ... olewam od 5 lat <cicho>
Nyku pisze:oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic.
z tych okolic pasuje ni to silniczków klap od kanałów powietrza.....one tak potrafią cykać po kilka sekund. Najczęściej wymiana pomaga, a silniczki dostaniesz już chyba od 5 zł ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 27 wrz 2017, 00:18

Czujnik będę miał dziś (27.09) rano więc jak znajdę chwile i kogoś z wolnym kanałem to podmienię.

Powie mi ktoś gdzie szukać tych mas? Bo tak po omacku to mi zejdzie pewnie trochę a być może ktoś wie gdzie już taśma jest przykręcana i do czego.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 28 wrz 2017, 11:48

Nyku pisze:Powie mi ktoś gdzie szukać tych mas?
Tu zobacz
http://www.a8team.pl/d2-prefl-all-punkt ... t24511.htm

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 30 wrz 2017, 03:25

Dziś wrzucałem nowy czujnik. Problem nie ustapil.
Okazało się że stary jednak także był sprawny a oto testy jakie wykonaliśmy.

Na początku wiadomo, jazda przód tył - wskazówka leży

Potem ruszanie wiązką na różne sposoby - brak wskazań

Czyszczenie styków - bez zmian

Padł szalony więc pomysł że skoro w czujniku jest kontaktron który wysyła sygnały po przyłożeniu magnesu rozwaliliśmy stary głośnik i przymocowaliśmy do wkrętarki kawałek jego magnesu by wirował i na wyciągniętym aczkolwiek podpiętym czujniku by wskazówka prędkości drgnęła. I tak się stało, osiągaliśmy prędkość około 30km/h wg. wskaźników na zegarach. To jednak było mało. Doszła wiertarka by spróbować osiągnąć większą prędkość - uzyskaliśmy 50km/h i wszystko niby działało.
Wrzuciliśmy ze znajomymi więc czujnik na auto i podbudowaliśmy je tak by stało 4 kołami w powietrzu i próbowaliśmy wymusić "jazdę". Kontrola trakcji trochę wariowała tak samo jak ABS przy próbie zatrzymania kół ale to nie zmieniało faktu że czujnik działał tylko kilka sekund.
Skoro więc sam czujnik, zegary i wiązkę mamy wykluczoną zaczęliśmy się zastanawiać co z tym kółkiem w skrzyni z magnesem który wzbudza impuls na czujnik (tak to chyba jest zbudowane)
Czujnik zatem został usadzony na swoje miejsce i zamiast wtyczki podpięliśmy najzwyklejszy multimetr by "przechwycał" sygnał z czujnika. Wtem działy się takie cuda:

(działa przez chwile do przodu i przez chwile do tyłu)
Sprawa zaczyna się rozjaśniać, najprawdopodobniej uszkodzone koło impulsatora w skrzyni.
Spróbowaliśmy jeszcze jednego sposobu, skoro mieliśmy dwa czujniki jeden wypruliśmy z obudowy i wsadziliśmy sam czujnik (bez plastikowej obudowy, same "druty") by rzekomo magnes miał łatwiej wysyłać sygnał na kontaktron, "lepiej zbierał". Działało to jednak tak samo jak na całym czujniku więc nie problemem jest sama siła magnesu czy grubość plastiku czujnika ani nawet sam czujnik bo cały kompletny zachowywał się tak samo.

Jak dla mnie sprawa jest jasna. Uszkodzenie mechaniczne magnesu/ów w skrzyni. Czy to w ogóle możliwe? Jeśli tak to czy ktoś to przerabiał. Szacunkowy koszt takiej usługi? Jutro przedzwonię kilka serwisów ASB czy ktoś się z czymś takim spotkał i jakie pieniądze to może kosztować.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 30 wrz 2017, 08:37

Miałem ten problem w skrzyni biegów Audi 80 B4 - ktoś ją wcześniej rozbierał i nieumiejętnie poskładał (a ponieważ były również problemy z synchronizatorem V biegu rozwiązałem to poprzez wymianę skrzyni na nowszą).
Jak przeszukam moje archiwum to może znajdę fotkę z rozbiórki skrzyni. <muzyka>

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 30 wrz 2017, 14:41

Czyli to będzie magnes. Teraz pytanie takie, przeglądałem sobie schematy tiptronica (tutaj akurat 4 biegi ale budową nie powinna się znacznie różnić) i z tego co patrze skoro czujnik łapie sygnał z max 3cm to te magnesy musza być także w takiej odległości od niego. Czy to możliwe że nie trzeba będzie rozbierać całej skrzynki tylko po wyciągnięciu półośki i odkręceniu tego "stelaża czujnika" będzie się dało dobrać?


Obrazek

Obrazek

Po tych schematach wyobrażam sobie że to jest kawałek metalowego kółka nabity na jakiś sworzeń i ewentualnie zabezpieczony pierścieniami segera, o ile nawet nie jest nabijany na samą półoś. <hmm>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 30 wrz 2017, 16:01

https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... 01v409187/

Koło prękościomierza - temat patrząć na schemat wydaje się prosty
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl