Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 09:23

No, wygląda to naprawdę nieźle. Jeśli szukają sami części to super bo wtedy jest pewność że nie kupi się coś niepotrzebnego. Najlepsze byłoby to, aby odstawić to komuś i tylko czekać na odbiór a nie martwić się całą babraniną. Skontaktuję się z nimi dzisiaj albo jutro i zdam relację.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 16 lut 2017, 10:18

spoko daj znać co i jak ;)

wiem jeszcze, że tu też zrobią to bardzo dobrze i w podobnych pieniądzach
http://genowefa-garage.pl/

Apo robił u nich swap silnika i skrzyni manual ;)

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 16:37

Rozmawiałem z "czornym". Ogólnie bardzo miły człowiek, doradzi, pomoże. Koszt robocizny 2000 netto. Wyciąga silnik do operacji, więc przy okazji można cały motor posprawdzać pod różnymi kątami. Mówił że robił już takie rzeczy i mój samochód akurat idealnie pasuje na takie przeróbki. Z terminami nie ma źle, mówił że pod koniec marca możemy się brać za robotę :)

Skrzynia od 2.5 tdi spokojnie podejdzie 4 5 i 6 będzie tylko dłuższa - nawet lepiej.
2500 zł kosztuje sprzęgło wraz z dorabanym zamachem.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 16 lut 2017, 17:28

ja też u niego będę robił jak tylko moja skrzynia padnie na dobre :P

było by super jak byś tu później wszystko ładnie opisał co ile wyszło itp ;)

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 17:36

Na pewno opiszę wszystko dokładnie, bo temat manuala na forum zawsze spotykał się z zainteresowaniem. Jesli wszystko będzie szło jak należy, to na przłomie wiosny / lata wóz będzie prowadzony na kanał :)

Znalazłem takie coś i dzwoniłem do gościa. Bez skrzyni i sprzęgła chce 800 zł mniej.

http://allegro.pl/skrzynia-manualna-prz ... 44489.html
I`m the LPG master

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 16 lut 2017, 20:16

Cena bez rewelacji bez sprzęgła i skrzyni. Musiałbyś jeszcze dokupić wał, dyfer, sprzęgło, skrzynie z Q <boisie>
Do tej przekładki lepiej kupić całe auto np.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2-5tdi-bfc-manual-anglik-tanio-okazja-v5c-ID6yGyLL.html
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-quattro-ID6yKGYh.html

Wiadomo że z Quattro trochę droższe, ale można wyrwać anglika w Q za niecałe 4tys. Jak masz dawać 3-2,5tys za graty to trochę bez sensu. Zawsze jest opcja przetestowania skrzyni itp. Wiem że to trochę szalone kupować całe A6, ale sami widzie że całe auta są niewiele droższe jak same graty na swap. Handlowałem swego czasu trochę anglikami na części,i sprzedając takie A6 na graty może się cała kasa wrócić i mamy części na swap za FREE <jezyk2>
Ostatnio zmieniony 16 lut 2017, 20:21 przez j3drek, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

adrian949

Post autor: adrian949 » 16 lut 2017, 20:17

Za taką kasę myślę że warto.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 16 lut 2017, 20:28

graty z a6 c5 - w dużej mierze podobno nie pasują - więc zakup całej budy dla wybieraka jest bez sensu

Oferta przekładki z allegro jest moim zdaniem dużo ciekawsza
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 16 lut 2017, 20:46

Skrzynia i dyfer pasuje. Odnośnie tej aukcji kolega chyba nie chce robić ośki 4.2 więc bez rewelacji te czesci.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 16 lut 2017, 22:10

Ale najwazniejszy osprzet jest , typu pedały , półoski , wybierak , pompa sprzegla , wysprzelik przewody hydrauliczne

Od a6 pasować nie będą , a skrzyni jest pod dostatkiem na allegro pod quattro
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 22:16

Mam pomysł. Kupię A8 w manualu + A6 w quattro :D

A tak poważnie zastanawiam się nad taką opcją, bo nie dość ze się zwróci za swapa to może jeszcze kilka złotych zarobie.
I`m the LPG master

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 17 lut 2017, 10:59

Generalnie to według mnie wszystkie detale związane z przekładką będą kosztować najdrożej. Problemem nie jest skrzynia, dyfer i wał (skrzynia z a6 z diesla, dyfer w komplecie, wał można przerobić swój). Te elementy nie będą kosztować więce na gotowo jak ze 2k

Najważniejsze są:
1. Łapy skrzyni
2. Wybierak
3. Półosie przednie
4. Pedały
5. Pompa sprzęgła wraz z przewodami
6. Koło zamachowe

Te rzeczy pasują tylko z A8 D2 i wychodziło ich tyle co na lekarstwo, można cos rzezbic z elementami z innych audi ale to będzie proteza która pewnie będzie się psuc lub uprzykrzać zycie. Znaleźć taki komplet jest mega ciężko i ceny za to są wysokie a dodatkowo trzeba przecież:

1. Kupic nowe sprzęgło (nie wiem ile kosztowało moje ale chyba cos około 1k)
2. Przeprogramować sterownik silnika
3. Pobawić się trochę z wiązkami jeśli nie chce się ich wymieniać
4. Przekodować sterownik o ile w ogole się da (chodzi o obsługę ESP jeśli się go ma i chce żeby dzialalo)
5. Uruchomić tempomat (jeśli się go ma) bo trochę elementów dołożyć trzeba
6. Przemyśleć sprawę chłodzenia oleju w skrzyni (bo jak się bierze skrzynię z A6 to nie ma przewodów chłodzących i całego osprzętu do tego)
7. Pobawić się z dekorami
8. Przekodować zegary (o ile w ogole się da)

Reasumując - część z powyżej wymienionych rzeczy to drobiazgi, część trzeba kupić, część trzeba urzeźbić - według mnie jeśli ktoś myśli że to szast prast i zrobione to się myli. Widziałem wykonanie tego swapa w Genowefie (jezdzilem autem apophisa po tym zabiegu) i powiem Wam, że miałem mieszane uczucia. Auto jechało, to fakt ale do jakości działania tego swapa w porównaniu z fabrycznym montażem miałem sporo zastrzeżeń (głównie chodziło o detale, które mnie osobiście zawsze najbardziej denerwują)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 17 lut 2017, 11:07

Bugalon pisze:Widziałem wykonanie tego swapa w Genowefie (jezdzilem autem apophisa po tym zabiegu) i powiem Wam, że miałem mieszane uczucia. Auto jechało, to fakt ale do jakości działania tego swapa w porównaniu z fabrycznym montażem miałem sporo zastrzeżeń (głównie chodziło o detale, które mnie osobiście zawsze najbardziej denerwują)
napisz coś więcej, co dokładnie było kiepskie ? chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę przy przeróbce

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 12:00

Najbardziej właśnie martwi mnie punkt 5 i 6 czyli tempomat oraz chłodzenie. Reszta to sprawa rzekomo wsadów jeżeli chodzi o np. o ESP. Pompa sprzęgła rzekomo od Audi 80 pasuje i działa. Nowe sprzęgło to oczywista oczywistość, nie mam zamiaru kłaść używki, żeby potem znowu ściągać skrzynie i wymieniać. Z LUK-a kosztuje 1K a z sachsa 1.5K. Prowizory też za bardzo nie lubię, dlatego najprościej byłoby wszystko od innej S z manualem przełożyć, ale jest to rzecz jak wiemy trudno osiągalna. Jakie te detale? Kosmetyka w sensie wyglądu czy siało błędy, szarpało?
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2017, 12:09

Nie pompa sprzęgła a wysprzęglik pasuje od a80 , pompa sprzęgła to grubszy temat - nowa około 1K , o używki trudno .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl