Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.2MPI ] Filtr powietrza dolotowego

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

[D3 04 4.2MPI ] Filtr powietrza dolotowego

Post autor: pebo » 18 lut 2017, 13:59

Ostatnio internet wyrzucił mi taki filmik:

Różnica w przepływie spora i widoczna (brawa za pomysł na reklamę). Porównałem więc ceny, a rzecz dotyczy filtra 4E0129620D:
- audikowski w cenie 49 PLN plus 20 PLN przesyłka na allegro (razem 70 PLN) (http://allegro.pl/wklad-filtra-powietrz ... 18215.html)
- Filtron w podobnej cenie (http://allegro.pl/filtr-powietrza-filtr ... 52339.html),
- MANN trochę droższy (http://allegro.pl/filtr-powietrza-mann- ... 65029.html)
choć ja osobiście zaopatruję się u naszego kolegi Michała Wruszak - tanio, szybko, wygodnie i solidnie.

Po przejechaniu prawie 8,5 tys. km wkład Filtrona wyglądał tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Filtr wymieniam raz do roku gdyż dużo nie jeżdżę i głównie są to trasy.
Natomiast filtr K&N:
http://www.knfilters.com/search/product ... rod=E-0775
Cena trochę powala i za tę cenę to mamy około 4 filtry "zwykłe" czyli jak dla mnie to na 4 lata użytkowania.
Do tego, o ile się nie mylę, trzeba doliczyć:
- środek czyszczący (http://www.knfilters.com/search/product ... =99-5000EU),
- oraz olej (http://www.knfilters.com/search/product ... =99-0504EU)
więc razem prawie 104 EUR.
Czy rzeczywiście jest sens zakupu takiego filtra do silnika wolnossącego? Czy budowa układu dolotowego nie zniweluje efektu lżejszego przepływu? Co o tym sądzicie?
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
xDonicx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 07 lip 2013, 17:32
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: xDonicx » 18 lut 2017, 14:01

Ja mam u siebie K&N i jak na razie spoko różnicy chyba nie ma ja dałem 200zł na allegro

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 lut 2017, 14:05

A np. sprawdzałeś w blokach pomiarowych silnika przepływ powietrza, albo obciążenie czy tez inne parametry? Bo rozumiem, że żadnych odczuwalnych zmian nie ma (np. dźwięk pracy silnika itp).
Bądź dobry jak chleb.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 lut 2017, 15:33

Do Omegi założyłem raz ten K&N i żadnej różnicy nie było. Natomiast do tego auta tym bardziej nie włożę bo ceny są trochę inne niż do Opla więc skoro nie ma różnicy to po co przepłacać?? Mało tego trzeba samemu czyścic, płukać a potem jeszcze smarować... Po 2-3 operacjach czyszczenia ta gąbka wisi jakby miała zaraz wpaść do środka.

Awatar użytkownika
xDonicx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 07 lip 2013, 17:32
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: xDonicx » 18 lut 2017, 23:31

pebo pisze:A np. sprawdzałeś w blokach pomiarowych silnika przepływ powietrza, albo obciążenie czy tez inne parametry? Bo rozumiem, że żadnych odczuwalnych zmian nie ma (np. dźwięk pracy silnika itp).
Nic nie sprawdzałem udało mi się w okazyjnej cenie zakupić to się nie zastanawiałem...dźwięk może był inny ale pytanie czy mi się nie wydawało...ja mam ON to i tak klekocze

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 19 lut 2017, 14:57

Kiedyś widziałem taką reklamę wkładki w sklepie motoryzacyjnym. We wnętrzu tej pleksy było sporo kurzu na dnie.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 19 lut 2017, 16:29

Ja miałem KN w poprzednim D3 waliło błędem mieszanki na LPG, dźwięk silnika na +, osiągi bez zmian.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 19 lut 2017, 21:54

raftor pisze:Ja miałem KN w poprzednim D3 waliło błędem mieszanki na LPG, dźwięk silnika na +, osiągi bez zmian.
Nie mam parcia na gang silnika (im ciszej tym lepiej) i przede wszystkim zależy mi na jego bezawaryjnej, prawidłowej i jak najdłuższej pracy. Instalki LPG tez nie ma.
uzlik pisze:Kiedyś widziałem taką reklamę wkładki w sklepie motoryzacyjnym. We wnętrzu tej pleksy było sporo kurzu na dnie.
No właśnie, tego się obawiałem. Skoro przepływ tak dobry to czy filtr działa, czy może cały syf po prostu leci do silnika i robi zamieszanie na pierścieniach i gładzi cylindrów.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 19 lut 2017, 22:58

No dokładnie Krzychu, jestem tego samego zdania.

Tetek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 03 lis 2013, 21:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Tetek » 20 lut 2017, 17:43

Firma K&N jest dość znaną firmą w sporcie czy tuningu nie wydaję mi się żeby jakieś dziadowo robili. Do wszystkich swoich aut kupowałem i wciąż kupuję te filtry i różnicę zawsze odczuwałem. Jeśli chodzi o filtrowanie to dość łatwo to ocenić wystarczy zerknąć na wkład po stronie zasysania. Zawsze jest czyściutki a od zewnętrznej strony prawie czarny.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 20 lut 2017, 22:07

Tetek rób jak chcesz, twoja sprawa. Ja widziałem jak to filtruje po stronie niby odfiltrowanej. Dla mnie im sterylniej, tym lepiej.

[ Dodano: 2017-02-20, 22:07 ]
Jeśli chodzi o K&N używam tylko w motocyklu ale jako olejowy. Ale to inna bajka.

Tetek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 03 lis 2013, 21:05
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Tetek » 21 lut 2017, 20:34

Będę czyścił w najbliższym czasie to porobię foty jak to wygląda po obu stronach wkładu.

Hgo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 02 sty 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hgo » 21 lut 2017, 20:59

123
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 01:39 przez Hgo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 22 lut 2017, 20:31

Dzięki serdeczne Panowie za wyczerpujące informacje. Krótko mówiąc szkoda na to wywalać kasę, lepiej dać na forum ;-) Pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 22 lut 2017, 22:10

Dokładnie, dolot musi mieć zachowaną proporcję z wydechem. Sam filtr lepszej przepuszczalności sprawy nie załatwi. Zmienić może się co najwyżej dźwięk silnika i to wszystko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl