Różnica w przepływie spora i widoczna (brawa za pomysł na reklamę). Porównałem więc ceny, a rzecz dotyczy filtra 4E0129620D:
- audikowski w cenie 49 PLN plus 20 PLN przesyłka na allegro (razem 70 PLN) (http://allegro.pl/wklad-filtra-powietrz ... 18215.html)
- Filtron w podobnej cenie (http://allegro.pl/filtr-powietrza-filtr ... 52339.html),
- MANN trochę droższy (http://allegro.pl/filtr-powietrza-mann- ... 65029.html)
choć ja osobiście zaopatruję się u naszego kolegi Michała Wruszak - tanio, szybko, wygodnie i solidnie.
Po przejechaniu prawie 8,5 tys. km wkład Filtrona wyglądał tak:
Filtr wymieniam raz do roku gdyż dużo nie jeżdżę i głównie są to trasy.
Natomiast filtr K&N:
http://www.knfilters.com/search/product ... rod=E-0775
Cena trochę powala i za tę cenę to mamy około 4 filtry "zwykłe" czyli jak dla mnie to na 4 lata użytkowania.
Do tego, o ile się nie mylę, trzeba doliczyć:
- środek czyszczący (http://www.knfilters.com/search/product ... =99-5000EU),
- oraz olej (http://www.knfilters.com/search/product ... =99-0504EU)
więc razem prawie 104 EUR.
Czy rzeczywiście jest sens zakupu takiego filtra do silnika wolnossącego? Czy budowa układu dolotowego nie zniweluje efektu lżejszego przepływu? Co o tym sądzicie?