
![]() |
![]() |
[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu
A to na zdjęciu to nie jest ani BFM ani BFL... ewentualnie AQF 

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam
Dokladnie TAK - zdjecie pogladowe
Mam dwa BFM 2003 . W jednym warsztat niemiecki zmienil termostat przy wymianie paska rozrzadu a w drugim poprzedni wlasciciel przyoszczedzil no i klapa.
Wspomniany silnik z uszkodzonym termostatem ma obecnie 156 tys. a przy 109tys otrzymal nowy pasek rozrzadu .
Rodzi sie pytanie czy nie wymienic wszystkiego ( Rozrzad ) jeszcze raz
Pozdrawiam
Michal
Dokladnie TAK - zdjecie pogladowe
Mam dwa BFM 2003 . W jednym warsztat niemiecki zmienil termostat przy wymianie paska rozrzadu a w drugim poprzedni wlasciciel przyoszczedzil no i klapa.
Wspomniany silnik z uszkodzonym termostatem ma obecnie 156 tys. a przy 109tys otrzymal nowy pasek rozrzadu .
Rodzi sie pytanie czy nie wymienic wszystkiego ( Rozrzad ) jeszcze raz
Pozdrawiam
Michal
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Czyli rozrząd ma około 50 tys. w sumie książka podaje wymianę co 120,ale zależy co było wsadzone czy pasek był OE czy inny, ja bym radził na częściach nie OE wymienić po 60-80 max. tylko z drugiej strony przy termostacie można wymienić tylko sam pasek, zależy czy robisz sam czy warsztat, jak warsztat to lepiej wszystko dać nowe żeby nie płacić za wymianę dwa razy.Czyli teraz termostat , a za dwa lata cały rozrząd drugi raz ![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Panowie
dziekuje za porade i macie racje jezeli juz otworze przod to warto wymienic reszte.
Wczoraj rozebralem oslone lewa paska i zalaczylem zdjecie .
Pasek wyglada dobrze i napiecie na skret rowniez dobre.
W sobote zdejme reszte oslon i sprawdze ustawienie napinacza.
Napisze po wymianie czy problem z podwyzszona temp zniknal.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-22, 10:42 ]
Pasek rozrzadu
dziekuje za porade i macie racje jezeli juz otworze przod to warto wymienic reszte.
Wczoraj rozebralem oslone lewa paska i zalaczylem zdjecie .
Pasek wyglada dobrze i napiecie na skret rowniez dobre.
W sobote zdejme reszte oslon i sprawdze ustawienie napinacza.
Napisze po wymianie czy problem z podwyzszona temp zniknal.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-22, 10:42 ]
Pasek rozrzadu
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
w czasie sprawdzania jaka temp. na liczniku, a jaka w VCDS ?mmalinas pisze:dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.
To znaczy że co masz taki luźny rozrząd że pompą nie kręci, czy po zdjęciu osłony jest luźny pasek rozrządu ??mmalinas pisze:Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU
(pompa wody)
ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.
Przy wymianie elementów rozrządu (dla 4,2 i 3,7) warto zdjąć kanał wodny i wymienić termostat (inaczej jest w W12). O wymianie pompy wody już nawet nie wspominam. Jeśli pasek rozrządu łapie poślizg na kole pompy wody to albo pasek jest za luźny (mmalinas pisze:witam
dolny waz chlodnicy zimny. Lamele chlodnicy lodowate.
To jest na pewno temostat . Z napinaczem czasem tez jest problem i wowczas WAPU
(pompa wody)
ma zbyt duzy poslizg na pasku i nie ma wydajnosci.
pozdrawiam
Michal

Bądź dobry jak chleb.
Witam
Sprawdzilem blok 93 i przestawienie rozrzadu wynosi 4° dla obu glowic.
Czyli na granicy. Bardzo delikatne wibracje wewnatrz przy biegu jalowym.
Lozysko podporowe ( Drehmomentstutze ) wymienilem przed 15 tys.
Pebo:
Dobra uwaga. W moim przypadku
osobiscie nie podejrzewam pompy i jej lozyska ale stawiam na termostat.
Dolne weze zimne a ogrzewanie wewnatrz grzeje wiec pompa musi pracowac ale tylko na malym obiegu. Gdyby padala na lozysku to pewnie silnik by sie gotowal.
Zmienie termostat no i przy okazji ustawie dokladnie rozrzad.
Dam znac
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:49 ]
Witam
obiecalem ze dam znac to pisze.
Problem rozwiazany. W weekend sciagnalem wszystko i wymienilem termostat.
Pasek byl bardzo luzny miedzy walkami rozrzadu i kolem pompy wody.
Ustawilem wszystko od nowy i dokrecilem kola na dwa razy z 58Nm.
Zalalem uklad i odpowietrzylem. No i po jezdzie probnej zczytalem bloki pomiarowe.
93 pokazuje obecnie -2° na obu stronach.
Auto dostalo nowego ducha i chetnie wchodzi na obroty.
Temp rosnie do 87° na chwile staje (otwarcie termostatu) i po czasie wchodzi na 91 i stoi.
Jezeli podnosze obroty silnika to nawet spada na 88°
Silnik pracuje rowno nie trzesie i jest cichy.
Nie odkrywam teraz ameryki ale dla wszystkich nowicjuszy i mechanikow amatorow
Nie bierzcie sie za rozrzad jak nie macie narzedzi . Blokada rozrzadu, bolec walu , sciagacz kol walkow rozrzadu , blokada mimosrodowa do rolki napinajacej, i sztyft do blokowania napinacza.
Nie wspominam i kluczu dynamometrycznym.
Zabawa jest przednia i widok rozrzadu w V8 piekny i za pierwszym razem przerazajacy.
( podstawowe pytanie w glowie : Czy ja to zloze wogole w calosc i czy odpali)
Pytanie do bardziej doswiadczonych kolegow : Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?
Dzieki z gory za wasze doswiadczenia
pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:53 ]
Ps: Po otwarciu termostatu wylala sie reszta zupy.
Teraz otwieram lodowisko w garazu bo z tym plynem to jak na lodzie.
Zeby mozna stracic. Efekty uboczne jak sie komus chce grzebac w samochodzie.
Sprawdzilem blok 93 i przestawienie rozrzadu wynosi 4° dla obu glowic.
Czyli na granicy. Bardzo delikatne wibracje wewnatrz przy biegu jalowym.
Lozysko podporowe ( Drehmomentstutze ) wymienilem przed 15 tys.
Pebo:
Dobra uwaga. W moim przypadku
osobiscie nie podejrzewam pompy i jej lozyska ale stawiam na termostat.
Dolne weze zimne a ogrzewanie wewnatrz grzeje wiec pompa musi pracowac ale tylko na malym obiegu. Gdyby padala na lozysku to pewnie silnik by sie gotowal.
Zmienie termostat no i przy okazji ustawie dokladnie rozrzad.
Dam znac
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:49 ]
Witam
obiecalem ze dam znac to pisze.
Problem rozwiazany. W weekend sciagnalem wszystko i wymienilem termostat.
Pasek byl bardzo luzny miedzy walkami rozrzadu i kolem pompy wody.
Ustawilem wszystko od nowy i dokrecilem kola na dwa razy z 58Nm.
Zalalem uklad i odpowietrzylem. No i po jezdzie probnej zczytalem bloki pomiarowe.
93 pokazuje obecnie -2° na obu stronach.
Auto dostalo nowego ducha i chetnie wchodzi na obroty.
Temp rosnie do 87° na chwile staje (otwarcie termostatu) i po czasie wchodzi na 91 i stoi.
Jezeli podnosze obroty silnika to nawet spada na 88°
Silnik pracuje rowno nie trzesie i jest cichy.
Nie odkrywam teraz ameryki ale dla wszystkich nowicjuszy i mechanikow amatorow
Nie bierzcie sie za rozrzad jak nie macie narzedzi . Blokada rozrzadu, bolec walu , sciagacz kol walkow rozrzadu , blokada mimosrodowa do rolki napinajacej, i sztyft do blokowania napinacza.
Nie wspominam i kluczu dynamometrycznym.
Zabawa jest przednia i widok rozrzadu w V8 piekny i za pierwszym razem przerazajacy.
( podstawowe pytanie w glowie : Czy ja to zloze wogole w calosc i czy odpali)
Pytanie do bardziej doswiadczonych kolegow : Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?
Dzieki z gory za wasze doswiadczenia
pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-02-27, 11:53 ]
Ps: Po otwarciu termostatu wylala sie reszta zupy.
Teraz otwieram lodowisko w garazu bo z tym plynem to jak na lodzie.
Zeby mozna stracic. Efekty uboczne jak sie komus chce grzebac w samochodzie.
pozdrawiam
Michal
Michal
Nie, nie musisz, -2 to w pełni akceptowalna odchyłka.mmalinas pisze:Czy te -2 ° musze jeszcze korygowac?
A poza tym to gratulacje sukcesu

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Na studiach mieliśmy taką zasadę:
Teoria jest wtedy kiedy wszystko powinno działać a nikt nie wie czemu nie działa.
Praktyka jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie czemu.
U nas spotyka się teoria z praktyką, nic nie działa i nikt nie wie czemu.

Cieszę się, że w Twoim przypadku było odwrotnie
Teoria jest wtedy kiedy wszystko powinno działać a nikt nie wie czemu nie działa.
Praktyka jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie czemu.
U nas spotyka się teoria z praktyką, nic nie działa i nikt nie wie czemu.

Cieszę się, że w Twoim przypadku było odwrotnie

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG