[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku
[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku
Witajcie! Wczoraj miałem zmieniany rozrząd oraz cały osprzęt paska klinowego. Po tym zabiegu słychać stukanie dochodzące z okolic dołu silnika od lewej strony stojąc przed maską. Co to może być?? Macie jakieś pomysły?? Dodam ,że po rozgrzaniu oleju i samego silnika stukanie maleje a nawet po dłuższym czasie przechodzi. Mechanik zgania na alternator albo pompę (tylko którą?) w każdym razie nic podczas wymiany nie mogło się uszkodzić - jego słowa.
PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...
sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę
PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...
sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę
A czy przy odpalaniu masz metaliczny pogłos przez parę sekund?
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93
[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93
A pali się check i trzęsie budą ?
Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.
U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).
Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza.
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93
[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93
A pali się check i trzęsie budą ?
Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.
U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).
Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 23:02 przez kerys102, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Rorzad powinien byc utsawiany na blokady - to fakt. Jezeli alterantor to niech zdejma pasek i bedzie wiadomo..
Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było??
Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było??
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Czyli objawy się potwierdzają , rozrząd do poprawy. Co do VCDS-a jam mam taki https://www.olx.pl/oferta/interfejs-vcd ... 4;promoted
Chodzi bez problemu.
Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.
A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ?
Chodzi bez problemu.
Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.
A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ?
Witam
Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341
Pozdrawiam
Michal
Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341
Pozdrawiam
Michal
pozdrawiam
Michal
Michal
koledzy dzięki uprzejmości jednego z kolegów forum mam już co trzeba do diagnozy auta. Po przeskanowaniu grupy 90 i 93 mam takie wyniki jak na załączonym zdjęciu. Co możecie mi o tym powiedzieć? rozrząd do ponownego ustawienia? Z tego co mówisz mmalinas to u mnie jest jeszcze bardziej przestawiony? z ciekawości wam powiem ze stuki ustały, najprawdopodobniej popychanie zaworowe sie nie napełniły olejem po wymianie.
dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
Niekoniecznie bo w bloku 90 Adjustment stoi na "OFF" czyli zakończył przestawianieradziu797 pisze:dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
Sprawdzę u siebie jak zmienia sie Adjustment przy zwiekszaniu obrotow a jak jesli te obroty pozostana
w miejscu
Dam znac
pozdrawiam
Michal
Michal