części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku

radziu797

[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku

Post autor: radziu797 » 24 lut 2017, 21:36

Witajcie! Wczoraj miałem zmieniany rozrząd oraz cały osprzęt paska klinowego. Po tym zabiegu słychać stukanie dochodzące z okolic dołu silnika od lewej strony stojąc przed maską. Co to może być?? Macie jakieś pomysły?? Dodam ,że po rozgrzaniu oleju i samego silnika stukanie maleje a nawet po dłuższym czasie przechodzi. Mechanik zgania na alternator albo pompę (tylko którą?) w każdym razie nic podczas wymiany nie mogło się uszkodzić - jego słowa.

PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...

sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 24 lut 2017, 21:40

Mechanik nie miał blokad więc sprawa jest raczej prosta skoro po wymianie rozrządu coś wali :) Coś się przestawiło i będzie rozbierał jeszcze raz :)

radziu797

Post autor: radziu797 » 24 lut 2017, 21:45

ok oczywiście na pierwszy strzał nasuwa się źle ustawiony rozrząd ja też tak myślałem ale czemu ten dźwięk ustaje? robi się mniej metaliczny aż w końcu zanika na rozgrzanym silniku?

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 24 lut 2017, 21:48

Tak czy siak auto nie powinno jeździć :) Niech obsłucha to inny mechanik :)

radziu797

Post autor: radziu797 » 24 lut 2017, 22:29

dzięki za podpowiedź Gecio, ktoś coś jeszcze? jakieś pomysły? <hmm>

kerys102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kerys102 » 24 lut 2017, 22:55

A czy przy odpalaniu masz metaliczny pogłos przez parę sekund?
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93

[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93

A pali się check i trzęsie budą ?

Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.

U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).

Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 23:02 przez kerys102, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 lut 2017, 23:02

Skoro po wizycie u mechanika silnik wydaje nienormalne dźwięki to dziwię się Tobie, że jeszcze tam auta nie odstawiłeś. Warsztat wziął kasę i prawdopodobnie spartolił robotę, obowiązkiem ich jest poprawić babola <hmm>

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 24 lut 2017, 23:50

Rorzad powinien byc utsawiany na blokady - to fakt. Jezeli alterantor to niech zdejma pasek i bedzie wiadomo..

Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było??
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

radziu797

Post autor: radziu797 » 25 lut 2017, 06:46

No wlasnie koledzy zapalił sie check engine i trzęsie budą jak dodaje sie gazu tak do 2000 tys obrotów, do vcds nie mam dostępu ale po weekendzie kupuje kabel bo bez tego się nie obejdzie

Ps: który vcds najlepiej i bezproblemowo pracuje? Bo nie wiem która wersje kabla zamówić

kerys102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kerys102 » 25 lut 2017, 08:03

Czyli objawy się potwierdzają , rozrząd do poprawy. Co do VCDS-a jam mam taki https://www.olx.pl/oferta/interfejs-vcd ... 4;promoted

Chodzi bez problemu.

Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.

A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ?

radziu797

Post autor: radziu797 » 25 lut 2017, 21:58

W poniedziałek podjadę do kogoś z vcdsem i sprawdzę te bloki pomiarowe które podaliscie. Mam nadzieje że to tyłko źle ustawiony rozrząd. Gdyby po komputerze wyszło że rozrząd jest źle ustawiony to ma ktoś pożyczyć blokady żeby to zrobić tak jak ma być??? Oczywiście się do nich dołożę $$.

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 28 lut 2017, 10:37

Witam

Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341

Pozdrawiam

Michal
pozdrawiam

Michal

radziu797

Post autor: radziu797 » 04 mar 2017, 11:39

koledzy dzięki uprzejmości jednego z kolegów forum mam już co trzeba do diagnozy auta. Po przeskanowaniu grupy 90 i 93 mam takie wyniki jak na załączonym zdjęciu. Co możecie mi o tym powiedzieć? rozrząd do ponownego ustawienia? Z tego co mówisz mmalinas to u mnie jest jeszcze bardziej przestawiony? z ciekawości wam powiem ze stuki ustały, najprawdopodobniej popychanie zaworowe sie nie napełniły olejem po wymianie.

dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 04 mar 2017, 19:41

radziu797 pisze:dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?
Niekoniecznie bo w bloku 90 Adjustment stoi na "OFF" czyli zakończył przestawianie

Sprawdzę u siebie jak zmienia sie Adjustment przy zwiekszaniu obrotow a jak jesli te obroty pozostana
w miejscu

Dam znac
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 mar 2017, 21:41

Samo zwiększenie obrotów bez jazdy nie musi aktywować nastawników.
Trzeba umieć "kopnąć" gaz powyżej 4500 obrotów by na chwilę aktywować nastawniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl