[D2 FL ALL ] Xenon kontra Xenon Plus
Ależ kolego dice, przecież Biksenon jest układem oświetleniowym wykorzystującym pojedynczą żarówkę wyładowczą do generowania światła mijania oraz światła drogowego - w lampie Ksenon Plus tak też to własnie wygląda więc nazywanie jej Biksenonem jest moim zdaniem całkiem poprawne.dice111 pisze:Tak, tylko chodzi mi o samo nazewnictwo. Nikt tam nie wspomina o biksenonie, a właśnie o ksenon plus :-)
Chciałem także zauważyć, że wśród innych marek samochodów były także inne lecz bardzo podobne konstrukcje biksenonowe czyli żarnik biksenonowy + żarówka halogenowa.
Taką konstrukcję stosowano ponieważ w przypadku jazdy przy wyłączonych światłach mijania ewentualne błyskanie ostrzegawcze światłami drogowymi realizowane było właśnie żarówką halogenową a nie żarnikiem ksenonowym...
a to wszystko dlatego, że rozświetlenie żarnika ksenonowego zajmuje kilka sekund czyli czasem dłużej niż nasze ostrzegawcze błyśnięcie a poza tym takie błyskanie ksenonem negatywnie wpływa na jego żywotność.
Jednakże w trakcie jazdy na włączonych światłach mijania (żarnik ksenonowy włączony) błyśnięcie ostrzegawcze realizują oba światła czyli w wypadku biksenonu lampą ksenonową oraz dodatkowo żarówką halogenową.
Noi jest prawie dokładnie tak jak napisałeś - żarówka halogenowa wspomaga lampę ksenonową ale zgodnie z tym co napisałem na wstępie a Ty właśnie powyżej też to potwierdziłeś lampa ksenonowa realizuje funkcję świateł i mijania i drogowych a więc jest to biksenon ;-)dice111 pisze:Plus to zwykły ksenon, któremu przy światłach drogowych "pomaga" H7.
Ale obecność przełony nie jest wyznacznikiem ksenonu będź biksenonu.dice111 pisze:Nie ma tam przesłony, bo nie ma soczewki.
Wyznacznikiem rodzaju lampy jest to, jakie światła obsługuje pojedynczy żarnik ksenonowy...
jeżeli tylko światła mijania to jest to zwykły ksenon...
a jeżeli światła mijania i drogowe (czyli tak jak lampa Ksenon Plus) to jest to biksenon.
Tak jak napisałem powyżej - jak mijania są wyłączone to blyśnie samą żarówką halogenową ale jak światła mijania są włączone to błyśnie i ksenonem i żarówką halo.dice111 pisze:Bodajże jak mrugniesz walnie samą H7, jak właczysz normalnie długie to zaświecą oba.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Też nie do końca. Tak jak pisałem wcześniej różni producenci stosują rózne nazwy handlowe.FOSS pisze:Ale obecność przełony nie jest wyznacznikiem ksenonu będź biksenonu.dice111 pisze:Nie ma tam przesłony, bo nie ma soczewki.
Wyznacznikiem rodzaju lampy jest to, jakie światła obsługuje pojedynczy żarnik ksenonowy...
jeżeli tylko światła mijania to jest to zwykły ksenon...
a jeżeli światła mijania i drogowe (czyli tak jak lampa Ksenon Plus) to jest to biksenon.
I tak np lampa, w której 1 żarnik jest wykorzystywany do świateł mijania i drogowych , która wykorzystuje ruchome "zawieszenia" żarówki (obsługa przez siłownik) nazywana jest bilitronikiem. Nazwe tę stosuje Bosch.
To o czym Ty pisałeś mianem Bi-ksenonu określa tylko Hella (dla lamp z przesłoną).
Black Cars Matters
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Temat był przydatny i potrzebny.
Teraz wszystko jasne.
Dzięki Panowie za tą zaciekłą dyskusję. :-)
Szukałem informacji u sprzedawców lamp ale nie do końca potrafili wyjaśnić mi działanie tego Xenon Plusa i różnic do do soczewki.
Sam myślałem że mój Xenon na soczewce to gorsze rozwiązanie niż ten Plus a tu się okazuje że nie jest tak źle. Istnieje jeszcze możliwość dołożenia elektrycznej przesłony i wówczas będzie perfekcyjny Bixenon na soczewce.
Nie będzie chyba żadnych komplikacji prawnych co do przeróbki Xenonu na Bixenon raczej? Jak myślicie?
Poziomowanie jest, spryski też są a lampa fabrycznie przeznaczona pod Xenon.
Teraz wszystko jasne.
Dzięki Panowie za tą zaciekłą dyskusję. :-)
Szukałem informacji u sprzedawców lamp ale nie do końca potrafili wyjaśnić mi działanie tego Xenon Plusa i różnic do do soczewki.
Sam myślałem że mój Xenon na soczewce to gorsze rozwiązanie niż ten Plus a tu się okazuje że nie jest tak źle. Istnieje jeszcze możliwość dołożenia elektrycznej przesłony i wówczas będzie perfekcyjny Bixenon na soczewce.
Nie będzie chyba żadnych komplikacji prawnych co do przeróbki Xenonu na Bixenon raczej? Jak myślicie?
Poziomowanie jest, spryski też są a lampa fabrycznie przeznaczona pod Xenon.
Przeróbka lampy soczewkowej na bi-ksenon poprzez dołożenie elektrycznej przesłony to raczej niezbyt słuszna droga... przeróbkę taką dokonuje się poprzez wymianę całych soczewek z instalacją bi-ksenonu.OMENATOR pisze:(...) Sam myślałem że mój Xenon na soczewce to gorsze rozwiązanie niż ten Plus a tu się okazuje że nie jest tak źle. Istnieje jeszcze możliwość dołożenia elektrycznej przesłony i wówczas będzie perfekcyjny Bixenon na soczewce.
Nie będzie chyba żadnych komplikacji prawnych co do przeróbki Xenonu na Bixenon raczej? Jak myślicie?
Poziomowanie jest, spryski też są a lampa fabrycznie przeznaczona pod Xenon.
Zabieg jest tak naprawdę dosyć prosty a jedyna różnica to średnica soczewki która w przypadku bi-ksenonu jest trochę większa ;-)
Jesli chodzi o stronę prawną to na lampach jest odpowiednie oznakowanie (światła mijania ksenonowe, światła drogowe halogenowe) więc w świetle prawa przeróbka ta jest niedopuszczalna...
osobiście jednak nie sądzę aby jakiś nadgorliwy "misiaczek" dopatrywał się w aucie klasy A8 przeróbek świateł ksenonowych...
tym bardziej, że niezaprzeczalnie są spryskiwacze i samopoziomowanie :-P
Ja jeszcze się nie zdecydowałem ale po prostu nie mam czasu zajmować się takimi detalami... może jak nastanie wiosna powrócę do tej modyfikacji :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
aaa... eee... yyy...pet3r pisze:niekoniecznie, można znaleźć soczewki o średnicy identycznej z naszymi, bodajże ze starszych MB.FOSS pisze:jedyna różnica to średnica soczewki która w przypadku bi-ksenonu jest trochę większa ;-)
no tego nie wiem więc się nie wymądrzam.
Ewentualnej modyfikacji w moim A8 i tak nie chciałem dokonywać sam - dałbym to ludzikowi który zdecydowanie lepiej ode mnie ogarnia ten temat.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-