[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku
Radziu
Po pierwsze udaj sie do poprawnego ustawienia rozrzadu na blokadach i wg procedury serwisowej . Jesli ja potrzebujesz to daj znac.
Co do poduszek to sprawdz kiedy sie zepsuly.
Przy bledzie jest zapisana data i stan licznika.
Pytanie czy poduszki padly przed czy po zmianie rozrzadu.
Tak czy inaczej polecam usunac te usterke jak najszybciej.
Zalaczam dwie strony opisu poduszki silnika z opisem dzialania.
Niestety w jezyku wroga no ale i z tamtad pochodzi twoje Auto.
Po pierwsze udaj sie do poprawnego ustawienia rozrzadu na blokadach i wg procedury serwisowej . Jesli ja potrzebujesz to daj znac.
Co do poduszek to sprawdz kiedy sie zepsuly.
Przy bledzie jest zapisana data i stan licznika.
Pytanie czy poduszki padly przed czy po zmianie rozrzadu.
Tak czy inaczej polecam usunac te usterke jak najszybciej.
Zalaczam dwie strony opisu poduszki silnika z opisem dzialania.
Niestety w jezyku wroga no ale i z tamtad pochodzi twoje Auto.
pozdrawiam
Michal
Michal
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jestem aktualnie w pracy jak wrócę to sprawdzę datę i przebieg błędu. Te poduszki są na tyle ważne ze konieczna jest natychmiastowa ich wymiana? Czy przez nie może silnik na wolnych obrotach nierówno pracować?
Co do rozrządu koledzy to chce mieć pewność czy jest do ponownego ustawienia. Podałem wartości jakie mam czy one wskazują na jego poprawę? Musze to wiedzieć żeby jak coś pojechać do czlowieka który to robił i powiedzieć ze na bank jest do poprawy. Ewentualnie pokazać mu co pokazuje vcds. Wiem ze muszą te wartości być jak najbliżej zera ale wyczytałem na forum ze ktoś miał -2 -8 i kazaliscie mu tak zostawić. U mnie jest -5 -6 ...
Co do rozrządu koledzy to chce mieć pewność czy jest do ponownego ustawienia. Podałem wartości jakie mam czy one wskazują na jego poprawę? Musze to wiedzieć żeby jak coś pojechać do czlowieka który to robił i powiedzieć ze na bank jest do poprawy. Ewentualnie pokazać mu co pokazuje vcds. Wiem ze muszą te wartości być jak najbliżej zera ale wyczytałem na forum ze ktoś miał -2 -8 i kazaliscie mu tak zostawić. U mnie jest -5 -6 ...
Witam
Dla pewnosci sprawdz jakie masz odczyty dla 90,91,92,93 na cieplym silniku i przy obrotaj jalowych.
NArazie z podanych wartosci 90 czyli przesuniecie walkow w stosunku do walu wyglada super czyli na 0
93 czy wartosc adaptacji walkow ssasych dla lewej i prawej strony uzasadnia metaliczne odglosy.
do -3 ok
od -6 stuki i metaliczne odglosy
od -8 wypadanie zaplonu
wiele osob twierdzi ze 93 dla BFM i silnikow z nastawiaczen na lancuchu to wskaznik wyciagniecia sie lancucha. Ale ta opinie pozostawiam do samodzielnego przemyslsenia
Co do poduszek to przy uszkodzonych poduszkach silnik jest narazony na duzo wieksze amplitudy przemieszczen pochodzace z karoseri a jednoczesnie sam przekazuje bardziej intensywnie drgania wzbudzen wlasnych . Drgania na postoju.
pozdrawiam
Dla pewnosci sprawdz jakie masz odczyty dla 90,91,92,93 na cieplym silniku i przy obrotaj jalowych.
NArazie z podanych wartosci 90 czyli przesuniecie walkow w stosunku do walu wyglada super czyli na 0
93 czy wartosc adaptacji walkow ssasych dla lewej i prawej strony uzasadnia metaliczne odglosy.
do -3 ok
od -6 stuki i metaliczne odglosy
od -8 wypadanie zaplonu
wiele osob twierdzi ze 93 dla BFM i silnikow z nastawiaczen na lancuchu to wskaznik wyciagniecia sie lancucha. Ale ta opinie pozostawiam do samodzielnego przemyslsenia
Co do poduszek to przy uszkodzonych poduszkach silnik jest narazony na duzo wieksze amplitudy przemieszczen pochodzace z karoseri a jednoczesnie sam przekazuje bardziej intensywnie drgania wzbudzen wlasnych . Drgania na postoju.
pozdrawiam
pozdrawiam
Michal
Michal
Często przyjeżdżają do mnie na warsztat auta z ustawieniami w 93: -6, -9
Nie ma żadnych metalicznych odgłosów. Auta normalnie jeżdżą.
Co do wartości w tej grupie (93). To na wynik składa się kilka rzeczy:
1. działanie nastawnika (czy wrócił do pozycji "0")
2. wyciągnięcie łańcuszka
3. luzy na podkładce a wałkiem rozrządu (wydechowym)
Czujnik wałka jest na ssącym wałku a wałek ssący jest napędzany łańcuszkiem,
łańcuszek leci przez nastawnik.
Są auta, gdzie po ustawieniu na blokadach jedna strona ma -7 i nic na to nie poradzimy
bez ruszenia nastawnika i łańcuszka.
Auto jeździ. Silnik pracuje cicho, bez "drgawek". Jeżeli nie lookniemy
w 93 to nawet byśmy nie powiedzieli, że coś jest nie tak.
Dodam jeszcze, że rekordziści przyjeżdżali z ustawieniami -16 w (93) i jakiejś tragedii nie było.
Nie ma żadnych metalicznych odgłosów. Auta normalnie jeżdżą.
Co do wartości w tej grupie (93). To na wynik składa się kilka rzeczy:
1. działanie nastawnika (czy wrócił do pozycji "0")
2. wyciągnięcie łańcuszka
3. luzy na podkładce a wałkiem rozrządu (wydechowym)
Czujnik wałka jest na ssącym wałku a wałek ssący jest napędzany łańcuszkiem,
łańcuszek leci przez nastawnik.
Są auta, gdzie po ustawieniu na blokadach jedna strona ma -7 i nic na to nie poradzimy
bez ruszenia nastawnika i łańcuszka.
Auto jeździ. Silnik pracuje cicho, bez "drgawek". Jeżeli nie lookniemy
w 93 to nawet byśmy nie powiedzieli, że coś jest nie tak.
Dodam jeszcze, że rekordziści przyjeżdżali z ustawieniami -16 w (93) i jakiejś tragedii nie było.
Ostatecznie
Usunac istniejace usterki
Sprawdzic ustawienie rozrzadu
cieszyc sie jazda
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-03-06, 21:00 ]
Sprawdzilem jeszcze raz moje Auta .
W obu przypadkach BFM
I w jednym mam 90 - 0° i 0° 93 - -1° i -1° ale poprawialem 3 razy ostatni raz teraz w sobote
A w drugim mam 90 - 0° i 0° 93 - -1° i -2° (nie moja robota serwis Wiesbaden)
Wazne jest przemyslec sobie kierunek ruchu silnika i jednoczesnie walkow wydechowych i kierunek dokrecania srob dla obu kol walkow.
Jesli macie blokady i postawicie wal na OT 5 zyl. zablokujecie to wazne jest zeby lancuchy do walkow ssacach byly w napieciu. Czyli zadnych ruchow korekcyjnych w prawo dla glowicy 1 i w lewo dla glowicy 2. A jesli juz musicie skorygowac bo po sciagnieciu blokady do zdjecia starego paska walki lekko przekrecily sie to glowice 1 korygujecie lekkko przesadzonym przekreceniem w prawo i powrot w lewo i odwrotnie dla glowicy 2.
No i wazne zeby dokrecac sruby walkow przynajmniej na dwa razy np 40Nm i pozniej 60Nm.
Ja przy napieciu paska 6Nm dokrecam najpierw kolko glowicy 1 i dalej 2 i znow 1 i 2
Usunac istniejace usterki
Sprawdzic ustawienie rozrzadu
cieszyc sie jazda
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-03-06, 21:00 ]
Sprawdzilem jeszcze raz moje Auta .
W obu przypadkach BFM
I w jednym mam 90 - 0° i 0° 93 - -1° i -1° ale poprawialem 3 razy ostatni raz teraz w sobote
A w drugim mam 90 - 0° i 0° 93 - -1° i -2° (nie moja robota serwis Wiesbaden)
Wazne jest przemyslec sobie kierunek ruchu silnika i jednoczesnie walkow wydechowych i kierunek dokrecania srob dla obu kol walkow.
Jesli macie blokady i postawicie wal na OT 5 zyl. zablokujecie to wazne jest zeby lancuchy do walkow ssacach byly w napieciu. Czyli zadnych ruchow korekcyjnych w prawo dla glowicy 1 i w lewo dla glowicy 2. A jesli juz musicie skorygowac bo po sciagnieciu blokady do zdjecia starego paska walki lekko przekrecily sie to glowice 1 korygujecie lekkko przesadzonym przekreceniem w prawo i powrot w lewo i odwrotnie dla glowicy 2.
No i wazne zeby dokrecac sruby walkow przynajmniej na dwa razy np 40Nm i pozniej 60Nm.
Ja przy napieciu paska 6Nm dokrecam najpierw kolko glowicy 1 i dalej 2 i znow 1 i 2
pozdrawiam
Michal
Michal
Dzieki serdeczne za podpowiedzi.wszystko to wydrukuje dla mechanika i razem myślę uda się to ogarnąć tak jak należy. Umówiony jestem po niedzieli także dam znać co i jak. Mam madzieje ze będzie poprawa motor będzie równo chodził i że wartości w vcds zmaleją
[ Dodano: 2017-03-13, 17:18 ]
Koledzy potrzebuje kupić blokadę walu do 3.7 pewnie do 4.2 jest taka sama ale nie mogę znaleźć na necie. Pomoże ktoś?
[ Dodano: 2017-03-13, 17:18 ]
Koledzy potrzebuje kupić blokadę walu do 3.7 pewnie do 4.2 jest taka sama ale nie mogę znaleźć na necie. Pomoże ktoś?
Ok wiec jestem po poprawie rozrządu. Wał nie był blokowany na blokadach bo mechanik stwierdził że na kole pasowym są znaki i nie ma potrzeby blokować ze tez będzie dobrze?? W każdym razie po ustawieniu wału na znaki nie dało się założyć blokady na wałki. Nie wiele brakowało ale się nie dało. Po regulacji wyszło w grupie 93 : -4 i -3 a było -6 i -5 w grupie 90 : przeważnie 0 ale skacze do -1 na wolnych obrotach. Co o tym wszystkim myślicie? Jak wał na kole pasowym jest ustawiony na znaki i wtedy w wałki wchodzi blokada to znaczy ze jest rozrząd dobrze ustawiony?
Zgadzam sie z Markiem
Nie chce za ostro oceniac twojego mechanika ale skoro nie blokowal walu to jak zapewnil jego pozycje przy wlasciwym napinaniu paska.
Wcale sie nie dziwie ze jest na minus przy napinaniu rolki "Belt tensioner" (patrz zdjecie z mojego postu) przeciagnal go w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara
Pytanie czy nie mial bolca blokujacego czy tez mu sie nie chcialo go wkrecac poniewaz dostep jest nie szczegolnie przejemny .
Radziu nie napisales jeszcze czy ta "Korekta" ustawienia pomogla w odglosach z silnika.
Nie chce za ostro oceniac twojego mechanika ale skoro nie blokowal walu to jak zapewnil jego pozycje przy wlasciwym napinaniu paska.
Wcale sie nie dziwie ze jest na minus przy napinaniu rolki "Belt tensioner" (patrz zdjecie z mojego postu) przeciagnal go w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara
Pytanie czy nie mial bolca blokujacego czy tez mu sie nie chcialo go wkrecac poniewaz dostep jest nie szczegolnie przejemny .
Radziu nie napisales jeszcze czy ta "Korekta" ustawienia pomogla w odglosach z silnika.
pozdrawiam
Michal
Michal
Nie chciało mu się . No wal przy napinaniu na pewno się przestawil . Blokadę miał bo ją kupiłem ale co zrobić. Silnik nie stuka, stuki były z popychaczy zanim się zalały olejem. Ale motor lepiej pracuje ogólnie po poprawie rozrządu . Lepiej reaguje na gaz co prawda dalej na neutralu nim delikatnie rzuca ale myślę że to cewki chociaż były w aso wymieniane w 2011 roku. Chciałbym by było to zrobione tak jak w książce pisze ale co zrobić..w koło sami partacze. Ja nawet instrukcje mu zaniósłem jak to zrobić poprawnie, blokady załatwiłem i ech... ps: a ktoś wie z was jak sprawdzić układ zapłonowy vcdsem? Musze się teraz wziąść za nierówna prace na jałowym.