[D2 98 4.2PB/LPG ] demontaż nagrzewnic klimatronika
[D2 98 4.2PB/LPG ] demontaż nagrzewnic klimatronika
czy demontował ktoś może nagrzewnice? Mam problem z ogrzewaniem, od strony pasażera grzeje aż miło, a od kierowcy już tak miło nie jest,prosze o pomoc
Jeżeli w teście klap nic nie wyjdzie to sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.
Pompa nagrzewnicy i elektrozawory to jedno urządzenie... na szczęście jest rozbieralne..... na nieszczęście jej demontaż o katorga (już kiedyś szczegółowo to opisywałem więc poszukaj).
Pompę nagrzewnicy znajdziesz od strony komory silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwo a środkowym nawiewem. Sprawdź po rurkach wchodzących do pompy i wychodzących gdzie jest ciepło a gdzie nie.
Elektrykę do pompy i elektrozaworów, o ile w przed-lifcie jest tak samo jak w po-lifcie, masz na dwóch cylindrycznych kostkach..... po rozłączeniu można miernikiem sprawdzić czy jaki jest tam sygnał od klimatronika oraz, podłaczając na krótko napięcie, fizycznie pracę pompy i zaworów.
Rozbierania tego wszystkiego nie życzę o sam robiłem to już dwa razy w swoim S8 :evil:
A za rozbieranie całego centralnego układu nawiewów i targania nagrzewnicy na razie bym się nie zabierał bo to masz wszystko upchnięte w konsoli centralnej za radiem i panelem klimatronika i roboty jest sporo a usterka może być gdzieś indziej.
Pompa nagrzewnicy i elektrozawory to jedno urządzenie... na szczęście jest rozbieralne..... na nieszczęście jej demontaż o katorga (już kiedyś szczegółowo to opisywałem więc poszukaj).
Pompę nagrzewnicy znajdziesz od strony komory silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwo a środkowym nawiewem. Sprawdź po rurkach wchodzących do pompy i wychodzących gdzie jest ciepło a gdzie nie.
Elektrykę do pompy i elektrozaworów, o ile w przed-lifcie jest tak samo jak w po-lifcie, masz na dwóch cylindrycznych kostkach..... po rozłączeniu można miernikiem sprawdzić czy jaki jest tam sygnał od klimatronika oraz, podłaczając na krótko napięcie, fizycznie pracę pompy i zaworów.
Rozbierania tego wszystkiego nie życzę o sam robiłem to już dwa razy w swoim S8 :evil:
A za rozbieranie całego centralnego układu nawiewów i targania nagrzewnicy na razie bym się nie zabierał bo to masz wszystko upchnięte w konsoli centralnej za radiem i panelem klimatronika i roboty jest sporo a usterka może być gdzieś indziej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
O ile dobrze się orientuję to grzanie reduktorów wyprowadzone jest chyba równolegle do obiegu więc nie powinno nic się dziać.pb41ns pisze:też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg?
Poza tym mówisz, że jedna strona grzeje normalnie a druga zupełnie nic a to by sugerowało, że przez nagrzewnicę strefy kierowcy wogóle nie przepływa płyn chłodzący...... nie wiem jak można pomylić węże LPG żeby całkowicie odciąć jedną strefę... zaślepiając fabryczne węże :shock: no chyba że u kierowcy cokolwiek tam ciepłoty jest ale nie tak dobrze jak u pasażera :roll:
Sprawdź pompę nagrzewnicy... wejścia i wyjścia płynu... gdzie jest ciepło a gdzie zimno.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
jutro sie za to wezme, dzięki kolego
[ Dodano: 2012-02-01, 20:30 ]
po długiej walce z maską która nie chciała sie otworzyć bo zerwała się linka, wkońcu sie udało i odpaliłem samochód by sprawdzać które i w jakim stopniu nagrzewają się węrze. reduktor połączony jest równolegle do zaworów nagrzewnicy (dodam że pompa jak cewki reagują na podanie napięcia). i tu zaczynają sie schody, bo sporo czasu potrzeba by na węrzach już od samej nagrzewnicy było czuć gorąco, niby leci ciepłe powietrze ale przy takich mrozach w samochodzie jest poprostu zimno. i wie ktoś o co tu chodzi, bo ja już głupi jestem :?:
[ Dodano: 2012-02-02, 18:33 ]
słuchajcie panowie, spędziłem gyyba pół dnia w garażu, sprawa sie ma tak, auto normalnie sie rozgrzewa, przełącza na gaz-reduktor tak gorący że nie da sie go dotknąć. przy odpowietrzeniu układu ogrzewania tylko z jednego odpowietrznika leci płyn tak jakby obiegu nie było, prosze o pomoc,
[ Dodano: 2012-02-15, 06:25 ]
no i panowie problem rozwiązany, wymiana elektro zaworów i czyszczenie nagrzewnicy dała olśniewający efekt, dodam że wyciągałem nagrzewnice
[ Dodano: 2012-02-01, 20:30 ]
po długiej walce z maską która nie chciała sie otworzyć bo zerwała się linka, wkońcu sie udało i odpaliłem samochód by sprawdzać które i w jakim stopniu nagrzewają się węrze. reduktor połączony jest równolegle do zaworów nagrzewnicy (dodam że pompa jak cewki reagują na podanie napięcia). i tu zaczynają sie schody, bo sporo czasu potrzeba by na węrzach już od samej nagrzewnicy było czuć gorąco, niby leci ciepłe powietrze ale przy takich mrozach w samochodzie jest poprostu zimno. i wie ktoś o co tu chodzi, bo ja już głupi jestem :?:
[ Dodano: 2012-02-02, 18:33 ]
słuchajcie panowie, spędziłem gyyba pół dnia w garażu, sprawa sie ma tak, auto normalnie sie rozgrzewa, przełącza na gaz-reduktor tak gorący że nie da sie go dotknąć. przy odpowietrzeniu układu ogrzewania tylko z jednego odpowietrznika leci płyn tak jakby obiegu nie było, prosze o pomoc,
[ Dodano: 2012-02-15, 06:25 ]
no i panowie problem rozwiązany, wymiana elektro zaworów i czyszczenie nagrzewnicy dała olśniewający efekt, dodam że wyciągałem nagrzewnice
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
dzieki za zdjęciekarol208,
zerknij proszę jeszcze na mój problem z ogrzewaniem na postoju może coś podpowiesz
problem z ogrzewaniem na postoju
zerknij proszę jeszcze na mój problem z ogrzewaniem na postoju może coś podpowiesz
problem z ogrzewaniem na postoju
do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie dapsg pisze:czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?pb41ns pisze:dodam że wyciągałem nagrzewnice
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
odgrzewam temat:pb41ns pisze:do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie dapsg pisze:czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?pb41ns pisze:dodam że wyciągałem nagrzewnice
czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?
2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?
3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy
4. w komplecie z nagrzewnicą OPIS ETKA (klik) , np taką (klik) nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania
pytam żeby nie robić sobie niepotrzebnej "roboty" i nie zapomnieć kupić dodatki wcześniej
Nie ma potrzeby usuwania czynnika z układu klimatyzacji. To jest kompletnie nie związane z wymianą samych nagrzewnic.psg pisze:czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?
Nie, cała robotę masz w środku w kabinie.psg pisze:2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?
Jedyne co może być konieczne do zrobienia na podszybiu to odczepienie węży wodnych idących dalej do nagrzewnicy aby później pracując w środku auta było łatwiej z ich poruszaniem bo na pewnym odcinku są to sztywne rurki aluminiowe.
Tak. Robisz to aby mieć dostęp do przewodów wodnych tej nagrzewnicy i żeby móc ją odłączyć a później podłączyć do obiegu płynu chłodzącego.psg pisze:3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy
Jak kupisz nowe nagrzewnice w ASO to te metalowe łączniki są pewnikiem w komplecie - tak by to wyglądało z ETKI.psg pisze:4. w komplecie z nagrzewnicą nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania
Ale kupując używane to już sam musisz sprecyzować swoje oczekiwania w stosunku do sprzedającego.
Oringi można a nawet trzeba sobie dobrać samemu, pod wymiar. Tych niestety nie ma w komplecie z nagrzewnicami, nawet nowymi. One są w komplecie z rurkami aluminiowymi idącymi do nagrzewnic.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-