[D2 99 4.2PB ] ESP i ABS po zerwaniu kierownicy
[D2 99 4.2PB ] ESP i ABS po zerwaniu kierownicy
Witam, więc tak jako że naprawiłem przełącznik rano dumny pojechałem sobie do pracy, wracam a tutaj niespodzianka kierownica z poducha założona itd, ojcu się nudziło. Wiec podpinam aku, i odpalam. Wszystko gra by po chwili wywaliło ABS, ESP i czerwony wykrzyknik na fisie. Myśle o ho do kodowania i kalibrowania sterownik ABS szybko pod vagine i fakt wszędzie 00000 ok to ogarnę. Ale myślę sobie rzucę okiem na MB grupę 5 jak tam wyglądają katy. I szok na prostych kołach cos miało koło 720 ... no comment. I teraz takie pytanie czy muszę rzucać poduchę i ustawiać czujnik? Czy przy kodowaniu jak już wklepie w login kod do ten co się wbija przed kalibrowaniem to mi będzie czytać z poziomu 0.00 pozycja wyjścia kierownicy czy będzie dalej widzieć to ponad 720 stopni bo jeśli tak będzie to super bo bym nie musiał nic rozkręcać ale jeśli to nie pomoże to jak ustawić kierę żeby ten czujnik że tak powiem wyzerować
jeśli była zdjęta kierownica i ruszony czujnik kąta skrętu, to bez ponownego jego ustawienia na właściwą pozycję, po założeniu kierownicy będzie wywalać babola
Najszybciej jak podepniesz VAGinge w blokach możesz ustawić czujnik to pozycji wyjściowej kręcąc kierownicą. Potem zdejmiesz i ustawiasz kierownice prosto na wieloklinie i już.
podobnie będzie po źle ustawionej zbieżności.
Lub zerwać kierownice, ustawić ręcznie czujnik (na bodajże żółtą kropkę po prawej stronie czujnika u góry) i zrobić pełne kodowanie z kalibracją. :
Ustawienie podstawowe (wykasuj błędy!!! )
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Najszybciej jak podepniesz VAGinge w blokach możesz ustawić czujnik to pozycji wyjściowej kręcąc kierownicą. Potem zdejmiesz i ustawiasz kierownice prosto na wieloklinie i już.
podobnie będzie po źle ustawionej zbieżności.
Lub zerwać kierownice, ustawić ręcznie czujnik (na bodajże żółtą kropkę po prawej stronie czujnika u góry) i zrobić pełne kodowanie z kalibracją. :
Ustawienie podstawowe (wykasuj błędy!!! )
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
to nie jest zwykły napęd...to
no i tak zrobię, kalibracji nie mam co robić bo muszę wcześniej zakodować sterownik abs bo wywala mi błąd jeśli dobrze pamiętam 1044 wiec zrobię tak bez odpinania aku zedrę poduchę ( błąd potem skasuje) zrzucę kierę ustawię na kropkę założę kierę zakoduje sterownik i kalibracja, ewentualni jazda testowa:)
Aby dostać się do czujnika kąta skrętu musisz nie dosyć, ze ściągnąć kierownice to jeszcze obudowę kolumny kierowniczej. Ona jest przykręcona dwoma srubkami od dolu i dwoma na przedniej dolnej obudowy zaraz za kierownica.To jak mam zedrzeć kierownice z poducha podpięta żeby dobrać się do tego okienka z żółta kropka? bo chciałem tez na VAGinie od razu sprawdzać. Da rade to ustawić z poduszką podpiętą?
Ja myslalem ze wlaczysz auto podepniesz Vaga i w blokach pomiarowych ustawisz kierownica aby wartości byly na +/- 5° wtedy teoretycznie będziesz na wprost. Po tym kierownica pewnie będzie przekrzywiona, to ja demontujesz i ustawiasz prosto na wieloklinie. Dla pewności można podjechać na sprawdzenie zbierzosci aby ustawili kierownice prosto.
No mowie tylko co slyszalem..przezorny zawsze ubezpieczonydanishow pisze:martin_rs4 napisał/a:
tylko jej nie wypinaj, żeby po ponownym podłączeniu nie zrobiło BOOM
Nie strasz ludzi
to nie jest zwykły napęd...to
To z obudową kolumny wiem dlatego się dziwiłem. Wiec zrobione, a zrobiłem tak nie odłączałem akumulatora, odpiąłem poduchę ( nie polecam nie mówię że zadziała zrobiłem na własną odpowiedzialność) zerwałem kierownicę ustawiłem zółtą kropkę, założyłem wszystko w tym poduchę na jedną śrubę, zrobiłem logowanie i kodowanie i kalibrowanie. Błędy zniknęły ( nie wyskoczył mi bład o konieczności jazdy próbnej więc gicior) Na jednej śrubie pojechałem na jazdę próbną żeby zobaczyć czy kierownica jest idealni na wprost jednak była minimalnie przekrzywiona na wieloklinie wiec jeszcze poprawiłem żeby było prosto założyłem wszystko do kupy wróciłem do domku auto zgasiłem. Potem Komp VAGina pod autko na zapłonie przeleciałem poduszki skasowałem błedy, silnik 0 błedów, skrzynia 0 błedów, abs 0 błedów, wiec zrobione temat do zamknięcia.