Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D3] Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

[D3] Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia

Post autor: Pczester » 23 mar 2017, 21:09

Jakiś czas temu zauważyłem że mimo kalibracji zawieszenia, nie mogę ustawić idealnie równo wysokości wszystkich kół. Zauważyłem że chłopaki mają w sprzedaży zestawy Made in Home do ręcznej regulacji zawieszenia i postanowiłem w wolnej chwili zrobić sam taki zestaw. Na początku miałem dokładnie odwzorować zestaw który jest do kupienia na Alledrogo, jednak po chwili namysłu postanowiłem zrobić to szybciej i wygodniej.
Tak więc mój pomysł wygląda następująco:
1 włączamy tryb podnośnika
2 odkrecamy łącznik od czujnika poziomu zawieszenia
3 odkrecamy, lub zdejmujemy z pocowania na wahaczu łącznik
4 kładziemy na stole i zaznaczamy całkowitą długość łącznika
5 kupujemy dwie śróby rzymskie do naciągania drutu w siatce :-) z gwintem M6
6 skracamy śrubę rzymska (obcinamy i spawamy tak miała około 1/3 długości jaką ma cały łącznik
I Teraz dwa sposoby
7.1 obcinamy dwie końcówki od łącznika i spawamy do obciętych koncowek ze sruby rzymskiej tak by długość się zgadzała z tą zaznaczoną na stole
7.2 jedna końcówkę obcinamy i spawamy do śruby rzymskiej (tej z lewym gwintem) a druga obcinamy dłuższą i robimy na niej gwint M6 po czym wkrecamy z tej strony gdzie jest prawy gwint.
8 dajemy kontrę, nakrętke M6 od strony gdzie jest prawy gwint.
9 Zakładamy taki zestaw na auto, wyłączamy tryb podnośnika i reguluje kręcąc śrubą rzymską wysokość zawieszenia, po czym kontrujemy nakrętką (można to robić bez kanału na skteconych kołach)
Poniżej zdjęcia, na koniec pomalowalem na czarno całe łączniki. Czas pracy zajął mi ok 2h tak na spokojnie z kawą a koszt 20zł :-) Zrobiłem tylko przód bo tył mam idealnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 mar 2017, 21:12

Oki, będę uczynny. Kup sobie dwa przeguby kulowe gazu z Ursusa i pręt gwintowany... :D nakrętkę do kontrowania jeszcze.

Docinanj drut gwintowany i zmieniaj wysokość kiedy Ci się podoba. Bez spawania :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 23 mar 2017, 21:17

Tak tylko że musisz zdejmować końcówkę do regulacji :-) Do tego musisz kupić jabłka które wkręcasz w czujnik i wahacz no i pręt. Ja zdecydowałem się właśnie na inny sposób, którego nie było jeszcze na forum dlatego go opisałem.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 mar 2017, 21:19

Hymn przegub kosztuje 3zł i pasuje na oryginalne główki przy czujniku i wahaczu. A pręt 1m kosztuje u mnie w żelaznym 12zł :) bez spawania i zbędnej zabawy a rób się go jakieś 15 minut :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia

Post autor: FOSS » 24 mar 2017, 15:16

Pczester pisze:Jakiś czas temu zauważyłem że mimo kalibracji zawieszenia, nie mogę ustawić idealnie równo wysokości wszystkich kół. Zauważyłem że chłopaki mają w sprzedaży zestawy Made in Home do ręcznej regulacji zawieszenia i postanowiłem w wolnej chwili zrobić sam taki zestaw. Na początku miałem dokładnie odwzorować zestaw który jest do kupienia na Alledrogo, jednak po chwili namysłu postanowiłem zrobić to szybciej i wygodniej.
Co do samej konstrukcji się nie odniosę - taki miałeś pomysł i tak zrobiłeś.

Pragnę tylko zauważyć, że korygowanie ustawień pneumatyki poprzez regulowane łączniki to wg. mnie nie jest prawidłowa droga.

Sam robię, sprzedaję i sam od kilku lat jeżdżę na takim zestawie obniżającym ale jak dla mnie jedną z podstawowych rzeczy przed założeniem takiego zestawu jest właśnie kalibracja zawieszenia... przeprowadzona oczywiście prawidłowo i zakończona sukcesem.

Nie neguję zastosowania samego zestawu bo jak wielu kolegów wie jeżdżę na tym już ładnych kilka lat. Uważam jednak, że niewłaściwym jest poprawianie kalibracji takim zestawem.
Jeżeli robiona wielokrotnie kalibracja nie zakończyła się pełnym sukcesem to moim zdaniem należałoby szukać powodu takich anomalii.

Inna sprawa, że nie wiem jakie po kalibracji były u ciebie rozbieżności a korygowanie 1-2 milimetrów różnicy wydaje mi się już lekką przesadą. Jeżeli od tego kogoś "oko boli" to rzeczywiście można sobie takimi łącznikami pokręcić :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 mar 2017, 15:23

No kalibracja prawidłową to pierwsze. A po kalibracji dopiero łączniki. Też tak uważam :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 24 mar 2017, 19:29

Różnice miałem między prawym przodem a lewym przodem 0.5cm której nie mogłem w żaden sposób usunąć. Poza tym między przodem a tyłem miałem różnice ok 1cm której też nie mogłem kalibracją wyrównać w jednocześnie najniższym posadzeniu auta. Dlatego zrobiłem tak jak opisałem i jestem zadowolony z efektu.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2017, 09:29 przez Pczester, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 mar 2017, 22:16

Pczester pisze:Różnice miałem między prawym przodem a lewym przodem 0.5mm której nie mogłem w żaden sposób usunąć.
0,5mm czy 0,5cm?
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 25 mar 2017, 09:30

FOSS,
Poprawione :-)
0,5cm

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 25 mar 2017, 14:41

Witam

Ja osobiscie wykonalem obnizenie stosujac te same laczniki czujnikow.

Skrocenie osiagnalem przez zwiekszenie przegiecia "S" samego lacznika.

Skrocony lacznik ok 12mm obnizyl przod z 420 do 380mm

Zgadzam sie z FOSS''em ze przed i po zakonczeniu potrzebna jest kalibracja do poziomu bazowego.

Chce tylko jeszcze zwrocic uwage ze obnizenie polozenia zmienia rowniez wartosc zbieznosci kol.

Osobiscie obserwowalem zmiane wartosci zbieznosci dla trybu AUTOMATIK i DYNAMIK przy ustawieniu wysokosci 416mm-

Efekt im nizej Auto tym bardziej rozbiezne ustawienie kol.
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 mar 2017, 16:24

Kolego powiem tak... Co sezon nowe oponki na przód :D znam to ;) ranty od środka materiał wyłazi :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 31 mar 2017, 22:46

Kto chętny? http://mapet-tuning.com/sklep/audi/1592 ... a8-4e.html
Hehehehehe

[ Dodano: 2017-03-31, 22:46 ]
FOSS, drago_o, czyli jak to najlepiej zrobić?
Na początku zrobić adaptację zawieszenia? Następnie regulowane łączniki. I znowu adaptacja? Czy jak?
A jeśli tak jak piszę to pierwsza adaptacja z jakimi wartościami? Oryginalnymi czy obniżone o te np 20mm? Obniżyć łącznikami i kolejna adaptacjia z jakimi wartościami?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 mar 2017, 22:49

Moim zdaniem, najpierw adaptacja i ustawienie auta do poziomu(nie koniecznie na fabrycznej wysokości) i później łączniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 kwie 2017, 21:51

Freeq pisze:Kto chętny? http://mapet-tuning.com/s...audi-a8-4e.html
Hehehehehe
Taki zestaw mogę załatwić za około połowę tej ceny ;)

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 09 kwie 2017, 10:44

W Agromie kupiłem wszystko co potrzebne za 30zł :-) tylko odciąć szpilkę metrową na wymiar i zamontować :-)

[ Dodano: 2017-04-09, 10:44 ]
I wygląda to tak. Przód - 10mm, tył - 5mm w stosunku do oryginalnej długości łącznika. Nie wyginałem ich. O nic nie zawadzają.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak wygląda na dynamicu Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl