[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu
[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu
Witam
Jak przebiega wymiana rozrzadu w takim motorze - czy da sie to zrobic bez zrzucania przodu? jesli nie to jak odkrecic caly przod krok po kroku. inrstrukcja z elsy nie podaje jak dobrac sie do tych 3 nakretek przy blotniku:)
dzieki z gory za pomoc.
pozdrawiam
Jak przebiega wymiana rozrzadu w takim motorze - czy da sie to zrobic bez zrzucania przodu? jesli nie to jak odkrecic caly przod krok po kroku. inrstrukcja z elsy nie podaje jak dobrac sie do tych 3 nakretek przy blotniku:)
dzieki z gory za pomoc.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lip 2011, 12:19 przez shakal, łącznie zmieniany 3 razy.
Chodzi raczej o plastikowe błotniki i jak mniemam nie trzeba ich całych wyciągać tylko rozkręcić aby mieć dostęp do mocowania zderzaka.shakal12 pisze:czyli po odkreceniu calych nadkoli jest dostep do zderzaka dopiero ?
a nie da sie bez sciagania ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
plastikowe blotniki?
musze wiedziec krok po kroku jak sie za to zabrac bo auto stanelo a do srody musi jezdzic.
najlepiej jesli np mozna odkrecic jakos wiatrak i wtedy robi sie wiecej miejsca zeby odkrecic co nieco. natomiast potrzebuje dokladny opis zeby nie tracic czasu wiec jesli ktos juz robil i ma patent to niech sie podzieli
pozdrawiam
musze wiedziec krok po kroku jak sie za to zabrac bo auto stanelo a do srody musi jezdzic.
najlepiej jesli np mozna odkrecic jakos wiatrak i wtedy robi sie wiecej miejsca zeby odkrecic co nieco. natomiast potrzebuje dokladny opis zeby nie tracic czasu wiec jesli ktos juz robil i ma patent to niech sie podzieli
pozdrawiam
Ja niedawno robiłem to w swojej eSie - wprawdzie silnik całkiem podobny ale to jest wciąż D2 więc blachy zupełnie inne.
U siebie szedłem po całości tzn. demontaż zderzaka przedniego, pas przedni, chlodnice i potem wszystko było już na wierzchu.
No ale u mnie oprócz rozrządu robiłem także klimę - dokładne płukanie całego układu po zatartym kompresorze i wymiana części (kompresor, filtr/osuszacz, dławik).
Tak wyglądało to u mnie:
U siebie szedłem po całości tzn. demontaż zderzaka przedniego, pas przedni, chlodnice i potem wszystko było już na wierzchu.
No ale u mnie oprócz rozrządu robiłem także klimę - dokładne płukanie całego układu po zatartym kompresorze i wymiana części (kompresor, filtr/osuszacz, dławik).
Tak wyglądało to u mnie:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 12:09 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
shakal12, Kolego poszukaj jak zdemontować zderzak na forum , ten temat był już przerabiany , masz tam krok po kroku jak zdemontować zderzak , poszukaj w moich postach .
a rozrząd był już omawiany bez zdejmowania przodu i o ile dobrze pamiętam ze zdejmowanie przodu .
a rozrząd był już omawiany bez zdejmowania przodu i o ile dobrze pamiętam ze zdejmowanie przodu .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Mozesz sie poczielic z nami co i jak ???
Druga sprawa co ile powinno sie robic rozrzad, mialem robiony w ASO na 80 000 mil i jak dzwonie do ASO to mowia ze nastepna wymiana na 160 000 ale znowu mechanicy znajomi mowia ze za duzo, auto ma 140 000 mil , nie krecone .
Co nalezy wymienic w D3 jak sie robi rozrzad zeby potem nie bylo problemow ???
Prosze o konkretna rade bo kazdy mechanik mowi co innego, moze jest ktos na podkarpaciu / malopolska kto by mi to DOBRZE zrobil jak bede w PL na urlopie.
Ma ktos dostep do DOBRYCH czesci i moze podac co ile kosztuje ???
Druga sprawa co ile powinno sie robic rozrzad, mialem robiony w ASO na 80 000 mil i jak dzwonie do ASO to mowia ze nastepna wymiana na 160 000 ale znowu mechanicy znajomi mowia ze za duzo, auto ma 140 000 mil , nie krecone .
Co nalezy wymienic w D3 jak sie robi rozrzad zeby potem nie bylo problemow ???
Prosze o konkretna rade bo kazdy mechanik mowi co innego, moze jest ktos na podkarpaciu / malopolska kto by mi to DOBRZE zrobil jak bede w PL na urlopie.
Ma ktos dostep do DOBRYCH czesci i moze podac co ile kosztuje ???
[D3 03 4.2MPI ] Wymiana rozrządu [BFM] - części
Przy wymianie rozrządu zrobiłem kilka zdjęć - może się komuś przydadzą.
Generalnie widok z przodu silnika, po zdemontowaniu: 1) zderzaka, 2) belki pasa przedniego, 3) chłodnicy klimatyzacji, 4) chłodnicy wody.
I teraz co z tego podlega wymianie i w którym miejscu silnika to się znajduje (w nawiasie numery katalogowe części, których użyłem) - numery 1-7 oznaczone na zdjęciach są zgodne z rozpiską:
1) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55704; Slovakia)
2) pompa wody (Hepu P579; Germany)
3) rolka napinająca (Ruville 55727; Japan)
4) tłumik drgań (Ruville 55728; Germany)
5) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55705; Japan)
6) pasek rozrządu (Contitech CT920; Germany)
7) termostat (opcjonalnie - dla ambitnych tzn. wymiana nie jest konieczna, ale jak już jest wszystko na wierzchu, to może warto... ja nie robiłem)
Poprawiłem fotki co by się łatwiej i lepiej otwierały.
Poprawiłem też [taga] bo większość tego co napisałeś jest już w gotowej formie w rozwijanej liście po lewej stronie.
Pozdrawiam, FOSS
[ Dodano: 2011-06-22, 00:19 ]
Dałem takiego rozbudowanego taga aby łatwiej się wyszukiwał w google również poza forum, ale skoro uważasz że warto skrócić, to niech i tak będzie.
Generalnie widok z przodu silnika, po zdemontowaniu: 1) zderzaka, 2) belki pasa przedniego, 3) chłodnicy klimatyzacji, 4) chłodnicy wody.
I teraz co z tego podlega wymianie i w którym miejscu silnika to się znajduje (w nawiasie numery katalogowe części, których użyłem) - numery 1-7 oznaczone na zdjęciach są zgodne z rozpiską:
1) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55704; Slovakia)
2) pompa wody (Hepu P579; Germany)
3) rolka napinająca (Ruville 55727; Japan)
4) tłumik drgań (Ruville 55728; Germany)
5) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55705; Japan)
6) pasek rozrządu (Contitech CT920; Germany)
7) termostat (opcjonalnie - dla ambitnych tzn. wymiana nie jest konieczna, ale jak już jest wszystko na wierzchu, to może warto... ja nie robiłem)
Poprawiłem fotki co by się łatwiej i lepiej otwierały.
Poprawiłem też [taga] bo większość tego co napisałeś jest już w gotowej formie w rozwijanej liście po lewej stronie.
Pozdrawiam, FOSS
[ Dodano: 2011-06-22, 00:19 ]
Dałem takiego rozbudowanego taga aby łatwiej się wyszukiwał w google również poza forum, ale skoro uważasz że warto skrócić, to niech i tak będzie.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, 00:01 przez nils, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche po czasie..., ale moze sie komus jeszcze przyda.
Sam wymienialem na parkingu pod domem, pierwszy raz i jak narazie jezdzi :-D
Zrobilem taki maly opis na audi-maniacs.com
Tak to mniej wiecej u mnie wygladalo, bawilem sie z tym 2 dni, z malymi przebojami, w deszczu na parkingu, jedna urwana sruba, droga trzeba bylo grzac, to do sklepu po klucze jechac itp.
Zdjec brak, fotograf nie byl tak wytrwaly jak ja.
Czesci:
078109119J toothed belt
077109244C relay roller
077109244E relay roller
077109479D belt tensioning damper
077109485E tensioning lever
077121004PX water pump
077121113C thermostat
N 90136802 round seal
026103085D oil seal x2 (nie wymienilem)
077903137AE ribbed v-belt /24,92X2535MM
G12 Antifreeze 6 Liters
028010227E sticker 'attention:' 'change the toothed belt '
Loctite 515 Gasket Flange
Narzedzia:
vw t40005 Camshaft Setting Plate
vw t40009 Tensioner Adjuster (ledwo zaczelem naciagac i sie zlamalo, zrobilem sobie wlasnej konstrukcji)
vw t40001 Camshaft Sprocket Puller (moj zamiennik, ale nie uzywalem)
vw T40011 Hyd. Tensioner Retaining Pin
vw 3242 Crankshaft TDC Locking Pin
T10093 Front end support guides
Demontaz zderzaka
Odkrecamy sruby, wkrety i klipsy od oslony silnika i nadkoli.
Odkrecamy sruby od zderzaka i mozna zdezak zdac.
W tym momecie pierwsza niespodzianka, musialem lapac plyn od spryskiwaczy.
Odczepiamy linke maski
odkrecamy po jednej srubie z dwoch stron i wkrecamy nazedzia T10093
Odkrecemy reszte srub i odsowamy.
Teraz jak kto woli, mozna robic na odsunietym pasie albo zdjac go i odchylic na bok.
Trzeba spuscic plyn chlodniczy, ja nie znlazlem zadnych kranikow u siebie. Odkrecilem korek od zbiornika na gorze i rozlaczylem dwa weze na dole.
Odczepiamy (zdemujemy drucik i sciagamy waz) dwa grube weze od chlodnicy po lewej stronie, na gorze i na dole.
Teraz mozna zdjac i odchylic na bok.
Kluczem oczkowym 19mm naciagamy napinacz, wsadzamy w otwor imbusa 5mm zeby zablokowac i sciagamy pasek alternatora.
Sciagamy oslone silnika 2 i odkrecamy dwie oslony rozrzadu.
Kluczem 24mm(nasadka 12 zebow) obracamy zgodnie z ruchem wskazowek zegara
i ustawiamy wal korbowy na oznaczeniu GZP 5 cylindra.
Naciecie B znaduje sie naprzeciwko oznaczenia A.
Duze otwory plyt mocujacych na kolach walkow rozrzadu musza ustawic sie naprzeciw siebie do wewnatrz.
W przeciwnym razie obrocic dalej wal korbowy o jeden obrot.
Odkrecic dwie sruby (klucz 10mm i 13mm) poluzowac weze zeby bylo doscie do tam gdzie trzeba wykrecic zaslepke i wkrecic blokade walu 3242.
Odkrecic 8 srub i zdjac tlumik drgan.
Odkrecic oslone
Imbusem 8mm obracamy rolke napinajaca i wciskamy element napinajacy tak zeby mozna bylo
wlozyc T40011 w otwory tloka i obodowy.
Luzujemy srube rolki mimosrodkowej.
Zakladamy blokade T40005, luzujemy obie sruby walkow rozrzadu, wykrecamy o ok.5 obrotow.
zdejmujemy blokade.
Zdejmujemy kola walkow rozrzadu sciagaczem T40001 lub podobnym. Ja nie zdejmwalem kol i nie wymienialem uszczelniaczy.
Sciagnac pasek, odkrecic rolki napinacze termostat, pompe wody i wymienic na nowe.
Czyscimy dokladnie miejsce po starej uszczelce pompy wody.
uszczelke smarujemy cieniutko silikonem i dokrecamy pompe na krzyz momentem 14Nm.
Zalozona pompa wody i termostat.
Zakladamy pasek.
kola musza byc tak ustawione
blokada musi byc wkrecona
Zalozyc pasek w nastepujacy sposob: na kolo walu korbowego 5, rolka 4, rolka 6, kolo walka 3, pompa wody 2, na koniec na kolo walka 1
Obrocic dwukrotnie dzwignie napinajaca momentem 40NM, aby napiac wstepnie pasek.
Wkladamy plasko imbusa 5mm pomiedzy dzwignie napinajaca a tlok napinacza.
Napinamy rolke mimosrodkowa kluczem T40009 i kluczem dynanometrycznym momentem 6Nm i dokrecamy rolke momentem 45Nm.
Zakladamy blokade T40005, dokrecamy kola na walkach, wyciagamy imbusa.
Imusem 8mm, przesowamy rolke wciskajac tlok napinacza zeby wyciagnac T40011.
Wykrecamy blokade walu 3242. Przekrecamy walem korbowym dwa obroty i ustawiamy GZP 5 cylindra.
Kola powinny sie tak ustawic.
Sprawdzamy wymiar pmiedzy dzwignia napinaaca a obodowa napinacza.
Wymiar -a- = 5.0 +- 1.0mm
Sprawdzamy wkrecajac blokade 3242
Blokada sprawdzamy polzenie walkow.
Jezeli nie mozna wlozyc blokady powtarzamy ustawienie.
Zdejmujemy, wykrecamy blokady.
Wkrecamy zaslepke z nowym pierscieniem uszczelniajacym (ja nie zmienialem)
Skladamy wszystko w odwrtnej klejnosci.
Zalewamy nowym plynem G12, odpalamy, jak sie silnik zagrzeje, odpowietrzy uklad chlodzenia uzupelniamy plynem.
Sam wymienialem na parkingu pod domem, pierwszy raz i jak narazie jezdzi :-D
Zrobilem taki maly opis na audi-maniacs.com
Tak to mniej wiecej u mnie wygladalo, bawilem sie z tym 2 dni, z malymi przebojami, w deszczu na parkingu, jedna urwana sruba, droga trzeba bylo grzac, to do sklepu po klucze jechac itp.
Zdjec brak, fotograf nie byl tak wytrwaly jak ja.
Czesci:
078109119J toothed belt
077109244C relay roller
077109244E relay roller
077109479D belt tensioning damper
077109485E tensioning lever
077121004PX water pump
077121113C thermostat
N 90136802 round seal
026103085D oil seal x2 (nie wymienilem)
077903137AE ribbed v-belt /24,92X2535MM
G12 Antifreeze 6 Liters
028010227E sticker 'attention:' 'change the toothed belt '
Loctite 515 Gasket Flange
Narzedzia:
vw t40005 Camshaft Setting Plate
vw t40009 Tensioner Adjuster (ledwo zaczelem naciagac i sie zlamalo, zrobilem sobie wlasnej konstrukcji)
vw t40001 Camshaft Sprocket Puller (moj zamiennik, ale nie uzywalem)
vw T40011 Hyd. Tensioner Retaining Pin
vw 3242 Crankshaft TDC Locking Pin
T10093 Front end support guides
Demontaz zderzaka
Odkrecamy sruby, wkrety i klipsy od oslony silnika i nadkoli.
Odkrecamy sruby od zderzaka i mozna zdezak zdac.
W tym momecie pierwsza niespodzianka, musialem lapac plyn od spryskiwaczy.
Odczepiamy linke maski
odkrecamy po jednej srubie z dwoch stron i wkrecamy nazedzia T10093
Odkrecemy reszte srub i odsowamy.
Teraz jak kto woli, mozna robic na odsunietym pasie albo zdjac go i odchylic na bok.
Trzeba spuscic plyn chlodniczy, ja nie znlazlem zadnych kranikow u siebie. Odkrecilem korek od zbiornika na gorze i rozlaczylem dwa weze na dole.
Odczepiamy (zdemujemy drucik i sciagamy waz) dwa grube weze od chlodnicy po lewej stronie, na gorze i na dole.
Teraz mozna zdjac i odchylic na bok.
Kluczem oczkowym 19mm naciagamy napinacz, wsadzamy w otwor imbusa 5mm zeby zablokowac i sciagamy pasek alternatora.
Sciagamy oslone silnika 2 i odkrecamy dwie oslony rozrzadu.
Kluczem 24mm(nasadka 12 zebow) obracamy zgodnie z ruchem wskazowek zegara
i ustawiamy wal korbowy na oznaczeniu GZP 5 cylindra.
Naciecie B znaduje sie naprzeciwko oznaczenia A.
Duze otwory plyt mocujacych na kolach walkow rozrzadu musza ustawic sie naprzeciw siebie do wewnatrz.
W przeciwnym razie obrocic dalej wal korbowy o jeden obrot.
Odkrecic dwie sruby (klucz 10mm i 13mm) poluzowac weze zeby bylo doscie do tam gdzie trzeba wykrecic zaslepke i wkrecic blokade walu 3242.
Odkrecic 8 srub i zdjac tlumik drgan.
Odkrecic oslone
Imbusem 8mm obracamy rolke napinajaca i wciskamy element napinajacy tak zeby mozna bylo
wlozyc T40011 w otwory tloka i obodowy.
Luzujemy srube rolki mimosrodkowej.
Zakladamy blokade T40005, luzujemy obie sruby walkow rozrzadu, wykrecamy o ok.5 obrotow.
zdejmujemy blokade.
Zdejmujemy kola walkow rozrzadu sciagaczem T40001 lub podobnym. Ja nie zdejmwalem kol i nie wymienialem uszczelniaczy.
Sciagnac pasek, odkrecic rolki napinacze termostat, pompe wody i wymienic na nowe.
Czyscimy dokladnie miejsce po starej uszczelce pompy wody.
uszczelke smarujemy cieniutko silikonem i dokrecamy pompe na krzyz momentem 14Nm.
Zalozona pompa wody i termostat.
Zakladamy pasek.
kola musza byc tak ustawione
blokada musi byc wkrecona
Zalozyc pasek w nastepujacy sposob: na kolo walu korbowego 5, rolka 4, rolka 6, kolo walka 3, pompa wody 2, na koniec na kolo walka 1
Obrocic dwukrotnie dzwignie napinajaca momentem 40NM, aby napiac wstepnie pasek.
Wkladamy plasko imbusa 5mm pomiedzy dzwignie napinajaca a tlok napinacza.
Napinamy rolke mimosrodkowa kluczem T40009 i kluczem dynanometrycznym momentem 6Nm i dokrecamy rolke momentem 45Nm.
Zakladamy blokade T40005, dokrecamy kola na walkach, wyciagamy imbusa.
Imusem 8mm, przesowamy rolke wciskajac tlok napinacza zeby wyciagnac T40011.
Wykrecamy blokade walu 3242. Przekrecamy walem korbowym dwa obroty i ustawiamy GZP 5 cylindra.
Kola powinny sie tak ustawic.
Sprawdzamy wymiar pmiedzy dzwignia napinaaca a obodowa napinacza.
Wymiar -a- = 5.0 +- 1.0mm
Sprawdzamy wkrecajac blokade 3242
Blokada sprawdzamy polzenie walkow.
Jezeli nie mozna wlozyc blokady powtarzamy ustawienie.
Zdejmujemy, wykrecamy blokady.
Wkrecamy zaslepke z nowym pierscieniem uszczelniajacym (ja nie zmienialem)
Skladamy wszystko w odwrtnej klejnosci.
Zalewamy nowym plynem G12, odpalamy, jak sie silnik zagrzeje, odpowietrzy uklad chlodzenia uzupelniamy plynem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 gru 2010, 23:25
- Lokalizacja: Ciechanów