[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont ABZ
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont ABZ
Witam jestem w trakcie remontu silnika , głowice już zregenerowane teraz został dół . Panewki śmietnik i pierścienie w sumie jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem . Pytanko mam co do części i wymiarów . ABZ ma tłok 84,5 są dwie grupy pierścieni w etce i w sumie nie wiem o co chodzi z tymi grupami GR.0 i GR.1. Po włożeniu pierścieni w cylinder jaka powinna być szczelina zamka ?? i ewentualnie jestem w stanie kupić po wymiarach pierścienie 130zł ok kosztuje komplet. A teraz panewki korbowodowe to już gorzej ze znalezieniem nie znam wymioarów są ale do silnika 3,7L koszt 411zł wymiary czop 40mm a szer 17mm. Czy z 3,7 bedą pasowały do mojej 4,2??
No przerabialem, priva dostalem i odpisalem, ale napiszę tutaj też dla potomnych:
1. Fabrycznego luzu zamka pierscienia nikt nie podaje, bo według producenta nie remontuje sie dołu w ogole (dlatego w elsie nie ma ani słowa o wymiarach czy momentach dokręcania takich elementów jak np. korbowody). Co ciekawe same panewki ASO oferuje - ciekawe gdzie tu sens, gdzie logika. Ja kupiłem pierścienie dedykowane do ABZ (Michał załatwił). Po montażu zerknąłem tylko czy nie jest za ciasny (na oko czy szczelina jest). Była dla mnie ok, wiec przyjałem ze producent pierscienia wie co robi (i wiedział, bo motor smiga do tej pory super i oliwy nie spija)
2. Panewek w zamienniku brak. Ja kupowałem w ASO. Panewki z zamiennika pasujące wymiarowo są z silników o mniejszych pojemnosciach (wymiarowo mam na mysli srednice). Niestety te panewki są również węższe niż te, które dawała fabryka. Ponoć ludzie to zakładają i jeżdżą. Ja jednak takich rzeczy nie robię więc ASO skroiło mnie jak żyd za matkę
1. Fabrycznego luzu zamka pierscienia nikt nie podaje, bo według producenta nie remontuje sie dołu w ogole (dlatego w elsie nie ma ani słowa o wymiarach czy momentach dokręcania takich elementów jak np. korbowody). Co ciekawe same panewki ASO oferuje - ciekawe gdzie tu sens, gdzie logika. Ja kupiłem pierścienie dedykowane do ABZ (Michał załatwił). Po montażu zerknąłem tylko czy nie jest za ciasny (na oko czy szczelina jest). Była dla mnie ok, wiec przyjałem ze producent pierscienia wie co robi (i wiedział, bo motor smiga do tej pory super i oliwy nie spija)
2. Panewek w zamienniku brak. Ja kupowałem w ASO. Panewki z zamiennika pasujące wymiarowo są z silników o mniejszych pojemnosciach (wymiarowo mam na mysli srednice). Niestety te panewki są również węższe niż te, które dawała fabryka. Ponoć ludzie to zakładają i jeżdżą. Ja jednak takich rzeczy nie robię więc ASO skroiło mnie jak żyd za matkę
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)
W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem
W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Wojtek roznica w cenie regeneracji głowic ahc od abz to 200-300zł tak Marek z SMP mówił. Mnie za pełną regenerację 2 glowek od ahc wyszło 2tyś a do abz 1,7-1,8tyś. kosztujeBugalon pisze:Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)
W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem
Podobno niektóre firmy robią regeneracje po 500-600 zł za sztukę ale nie wymieniaja wtedy gniazd zaworowych.
Ale naprawdę warto zrobić górę. U mnie pobierał oleju 0,5-0,7 l na setkę, a teraz po okolo 2tyś km zero ubytku
Sprzęgło - 1200
Wtryski gazowe - 700
Alternator - 400
Rozrusznik - 250
Rozrząd kompletny - 1100
Wychodzi na to - ze te detale kosztowały 3550 - odejmij sobie od całkowitej kwoty i wyjdzie ci remont (tylko nie wiem kto taki remont zrobi bez wymiany rozrządu - pewnie jakiś samobojca)
Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile
Wtryski gazowe - 700
Alternator - 400
Rozrusznik - 250
Rozrząd kompletny - 1100
Wychodzi na to - ze te detale kosztowały 3550 - odejmij sobie od całkowitej kwoty i wyjdzie ci remont (tylko nie wiem kto taki remont zrobi bez wymiany rozrządu - pewnie jakiś samobojca)
Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
pytanie czy chcesz jeździć już dość kultowym autem jakim jest D2 i być pewnym, że polatasz bezawaryjnie kilka dobrych lat, czy też kupić D3 za ile??? 30K i zacząć wsadzać od nowa worki z $RadMon pisze:no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ...
na wyremontowanym silniku polatasz o wiele dłużej bezawaryjnie niż 2-3 lata
to nie jest zwykły napęd...to
Sorry źle się chyba wczoraj wyraziłem. W moich głowicach zostało zrobione : "Pełna obróbka. Wszystkie prowadnice, szlifowanie wszystkich gniazdBugalon pisze:Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile
zaworowych i zaworów."
Całą naprawę przeprowadził kolega z tego forum marekp750, więc jestem pewien że mam zrobione wszystko tak jak powinno być.
Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial Każdy ma swoja filozofie. Ale popatrz na auto Leszka (Lesdud).
Kupil z padnietym automatem i cieknącym motorem. Zrobił automat, teraz zrobił silnik i ma w pełni sprawne, świetne, szybkie auto na lata, które będzie mu bezusterkowo służyć (przynajmniej w obszarze napędu). Właśnie takie podejście zdecydowanie popieram - robisz coś od podstaw, wiesz co masz i nie poruszasz się "cykającą bombą' z niewiadomym przebiegiem.
Kupil z padnietym automatem i cieknącym motorem. Zrobił automat, teraz zrobił silnik i ma w pełni sprawne, świetne, szybkie auto na lata, które będzie mu bezusterkowo służyć (przynajmniej w obszarze napędu). Właśnie takie podejście zdecydowanie popieram - robisz coś od podstaw, wiesz co masz i nie poruszasz się "cykającą bombą' z niewiadomym przebiegiem.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"