części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Zgasl i juz nie odpala

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 kwie 2017, 21:26

Daj foto
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 10 kwie 2017, 23:24

Kolega chyba znalazł wtyczkę czujnika stukowego.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 11 kwie 2017, 07:05

nie mam foto.. szedlem po kablu od czujnika i taka brazowawa kostke mam, laczy sie z szara, zapinana na taki metalowy drucik.. jest za lewa glowica.. wydaje mi sie, ze nie pomieszalem przewodow.. zwlaszcza, ze jak go na gorze naciagalem i od dolu ciagnalem, przy czujniku, to go wciagalem do komory..

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 12 kwie 2017, 15:32

Jakiego koloru jest wtyczka i gniazdo? Jedno z nich brązowe to już wiemy, a drugie? Bo może ktoś już wymieniał ten czujnik i dopasował z jakiegoś innego auta <bezradny> . Najlepiej wykręć czujnik, wtedy będziesz miał pewność, który to kabel i sprawdź nr tego czujnika bo coś czuję że się okaże od innego auta albo od kolektora był tak przegrzany że się przypalił i zrobił się brązowy (u mnie tak było z jednej strony brązowy z drugiej szary <faktycznie> )

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 04 maja 2017, 08:04

wiec kostke mialem prostokatna, jest ona zmieniona na okragla i.. prostokatna nie do dostania, trzeba przelutowac.. oddalem auto do mechanika.. przelutowal i.. debil zlutowal, ze soba mase i sygnal.. komp dostal zwarcie, ale mialem szczescie bo chyba udalo mi sie kupic ostatni w Polsce z literka P.. auto po wymianie kompa i czujnika odpalilo :)

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 04 maja 2017, 14:34

Czyli diagnoza, że to czujnik wału jak najbardziej trafna :-)

Szkoda że mechanik "gamoń"...

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 maja 2017, 15:33

Jakoś dziwne wydaje mi się uszkodzenie komputera przez wadliwe polutowanie złącza czujnika wału. Jakby nie zwierał to ten układ powinien to wytrzymać.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
Mrozu76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 255
Rejestracja: 23 lis 2015, 06:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu76 » 04 maja 2017, 19:18

moze byl juz oslabiony ze starosci.. nie wiem.. wazne, ze juz jezdzi :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 maja 2017, 19:45

komp jest zabezpieczone na taki wypadek
raczej to go nie zabiło

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 18 cze 2017, 23:51

Podepnę się pod temat, bo potwierdzę to, co zostało już powiedziane wyżej odnośnie braku jakichkolwiek błędów w wypadku uszkodzenia czujnika położenia wału. Auto zgasło podczas jazdy i tyle. Błędy tradycyjne u mnie: niskie napięcie sterownika i czujnik wału sporadyczny. Po skasowaniu błędów brak, a dalej nie odpala. Sprawdzona pompa, przekaźniki, bezpieczniki, świece. Nie mając lepszego pomysłu odpiąłem czujnik wału, kręcę nie pali - oczywiste. Sprawdzam błędy - brak. WTF? Podłączam z powrotem, kręcę nie pali. Błędów brak. Odpiąłem i podpiąłem go znów. Auto odpaliło - błędów brak. Przecież ten czujnik jako jedna z niewielu rzeczy w tym heblu miał diagnostykę ZTCP a tu taki zonk.
Druga rzecz, która mnie zastanowiła, ale to może akurat normalne w tym aucie to suche świece przy próbach odpalenia. Odkręciłem sobie aż zasilanie listwy wtryskowej żeby zobaczyć czy mimo 'bzyczenia' pompa tłoczy paliwo i tłoczyła. Czy może być tak, że jak czujnik wału nie działa komputer odcina wtryskiwacze i paliwo idzie na powrót? W innych autach pamiętam, że silnik nie palił a świece były mimo wszystko mokre, ale może tu jest inaczej.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 19 cze 2017, 12:08

Jak nie ma impulsów z czujnika wału to nie ma: wtrysku i iskry.

pawel27
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 11 kwie 2014, 05:27
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel27 » 19 cze 2017, 19:15

Sam czujnik rzadko sie psuje...częsciej jego wiazka lub wtyczka. Sygnał jest wiec nie zglasza bledu...a chwilowo zanika lub jest poza norma. Jestem przekonany, że stary czujnik z nowym przewodem by odrzył.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 19 cze 2017, 22:28

Skoro już zacząłem w tym temacie to będę kontynuował. Wczoraj auto odpaliło, pochodziło i wszystko było ok. Dziś znów nie odpala. Co zostało wymienione:
- 3 czujniki położenia wału (każdy na 100% sprawny, bo wymontowane z jeżdżących aut)
- wiązka serwisowa do czujnika wału
- ecu
Wcześniej jak napisałem pompa, przekaźniki, bezpieczniki i jest ok.
Postęp jest taki, że tym razem jak pokręcę tak z 5 sekund to wywali błąd 16706 - brak sygnału czujnika G28. I to jest jedyny błąd poza sporadycznym niskim napięciem sterownika. Ostatnie co mi przychodzi do głowy to coś z wieńcem, że czujnik nie potrafi załapać sygnału, ale tam chyba nie ma się co zepsuć. Auto ewidentnie nie dostaje paliwa i zapłonu, ale jak tu kolega wyżej wspomniał to jest normalne przy braku sygnału z czujnika. Pytanie co to się dzieje, bo ja już wymiękam i szczerze to nie wiem co wymienić. Czy jest coś jeszcze odpowiedzialne za pracę czujnika G28? Ewentualnie czy napięcie może tak przysiadać (wg vaga stabilne 10.5V przy obciążeniu rozrusznikiem), że brakuje prądu dla ecu? Tyle, że jak wytłumaczyć wtedy to, ze auto zgasło podczas jazdy a potem za którymś razem odpaliło?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 20 cze 2017, 00:11

A podłączał kto pod sygnał z czujnika wału oscyloskop? To powinno rozjaśnić sprawę.
Przy odrobinie wprawy dokładnie widać czy jest OK.
Kot też jest Quattro

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Moje auto: Volkswagen
Rocznik: 2002
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 20 cze 2017, 10:14

A aku zdrowe? Komp nie zalany przypadkiem? Może kilka usterek się skumulowało. Czujnik na pewno dobry w sensie czy nie jest za krótki (na youtube są filmiki jak sprawdzić czujnik miernikiem i śrubokrętem :] )? Wieniec na zamachu to może być dobry trop.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl