[D3 08 ] Dystanse... ale jakie?
dice111 zdaje się, że kiedyś już pisałem Tobie, że nie należę do leniwych ludzi i gdybyś przeczytał moją wypowiedź dokładnie to wiedziałbyś, że "ruszyłem 4 litery" i zmierzyłem. Pytanie zadałem bo nie wiedziałem "Czy te 3cm nie będzie problematyczne, bo nie chce by nadkole mi zaraz zjadło pół opony" - innymi słowy, czy można założyć dystanse, które wypchają koło na styk do nadkola.
Sądząc po wypowiedzi/zdjęciu użytkownika Glac (któremu dziękuję) można takie dystanse zamawiać.
Sądząc po wypowiedzi/zdjęciu użytkownika Glac (któremu dziękuję) można takie dystanse zamawiać.
Koledzy jest jedna, łatwa, skuteczna metoda by sprawdzić jaki dystans potrzebujemy:
Na błotniku centralnie nad kołem przyklejamy sznurek z przywiązanym obciążeniem (tak by wisiał pionowo do dołu poniżej rantu felgi. Mierzymy odległość od sznurka do opony lub felgi (do elementu koła który odstaje najbardziej na zewnątrz) i mamy tym samym wymiar dystansu który potrzebujemy alby koło było na równo z błotnikiem. Można dać 5mm mniejszy tak by koło było ciut schowane w nadkolu.
Proste i skuteczne!
[ Dodano: 2017-04-23, 20:19 ]
Można dać na równo, ja tak mam i nic nie ociera
Na błotniku centralnie nad kołem przyklejamy sznurek z przywiązanym obciążeniem (tak by wisiał pionowo do dołu poniżej rantu felgi. Mierzymy odległość od sznurka do opony lub felgi (do elementu koła który odstaje najbardziej na zewnątrz) i mamy tym samym wymiar dystansu który potrzebujemy alby koło było na równo z błotnikiem. Można dać 5mm mniejszy tak by koło było ciut schowane w nadkolu.
Proste i skuteczne!
[ Dodano: 2017-04-23, 20:19 ]
Można dać na równo, ja tak mam i nic nie ociera
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Możesz i felgę wypchać poza obrys, byleby Ci się bieżnik chował, tylko po co ? Masz pneumatykę, nie wiem jak i po czym byś musiał jeździć byś dowalał kołem o rant nadkola/błotnika - innymi słowy samochód musiałby skakać, a po pierwszym poważniejszym uderzeniu prędzej rozwaliłbyś wahacze i/lub amor. Mocna gleba ? To samo - koła zaczynają iść w negatyw, częściowo przy okazji się chowając, przez co nierównomiernie zużywasz opony i je niszczysz. Inne felgi, inne opony, do tego dochodzi sam naciąg - nie ma recepty. Jak se pomierzysz i Ci pasuje tak masz. Cała filozofia.
Black Cars Matters
Ja mam właśnie przelotowe - do 25mm spokojnie właśnie takie lepiej ponieważ na śruby za mało materiału jest.
Co do firmy - wczesniej miałem jakieś pierwsze lepsze z allegro i miałem problem z minimalnym lekko wyczuwalnym biciem przy większych prędkosciach.
Jakiś czas temu zobaczyełem,że firma RR Customs ma frezarkę nowoczesną, komputerową - są firmiki w necie jak robią te dystanse i tam zamówiłem - jestem zadowolony.
Co do firmy - wczesniej miałem jakieś pierwsze lepsze z allegro i miałem problem z minimalnym lekko wyczuwalnym biciem przy większych prędkosciach.
Jakiś czas temu zobaczyełem,że firma RR Customs ma frezarkę nowoczesną, komputerową - są firmiki w necie jak robią te dystanse i tam zamówiłem - jestem zadowolony.