Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 08 4.2FSI ] Przekładka tylnego zderzaka i wydechu na W12

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: V8 4.2 FSI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: Zgorzelec

[D3 08 4.2FSI ] Przekładka tylnego zderzaka i wydechu na W12

Post autor: kecaj_77 » 23 kwie 2017, 14:11

Pytania odnośnie zderzaka tylnego w D3.
1. Czy zderzak tylny był taki sam przez cały okres produkcji modelu tj. 2002 - 2009 dla każdej wersji silnikowej? Chodzi oczywiście o mocowania.
2. Czy ten dolny pas, na którym są czujniki parktronika da się wymienić, czy zderzak trzeba wymieniać w całości?


Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2017, 14:17 przez kecaj_77, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 kwie 2017, 17:45

1. Zderzak w W12 był od 2004 roku, bo dopiero wtedy wszedł do produkcji. Mocowania wszystkich są te same.
2. Nie. Całość. Osobno masz akurat te chromy "w około" końcówek
Black Cars Matters

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: V8 4.2 FSI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 23 kwie 2017, 18:37

Dzięki. Zderzak zamówiony. Kupiłem też tłumik W12. Nie wiesz może jak wygląda wymiana tłumików z 4.2 na 6.0? Trzeba coś przerabiać w mocowaniach?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 kwie 2017, 20:51

Nie wiem, zapewne tak. Średnice rur będą inne, reszta wyjdzie w praniu, ale to najmniejszy problem - dasz ew przespawać.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 26 kwie 2017, 05:38

szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 kwie 2017, 11:01

dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Po odcięciu rura mieści się w chromowanej końcówce w zderzaku?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 kwie 2017, 11:57

dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 kwie 2017, 13:38

dice111 pisze:Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było.
Dlatego właśnie pytam... czy okrągła po obcięciu mieści się w chromowanej końcówce?
Bo fabrycznie W12 ma kańcaste, zwężone właśnie po to aby zmieścić w chromy <faktycznie>

Ja nie sprawdzałem więc nie wiem ale w opcję p&p lekko powątpiewam <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Tomzyn
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:06
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Tomzyn » 26 kwie 2017, 14:23

FOSS, witam mam do ciebie pytanie czy moge o nr telefonu

kecaj_77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:12
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: V8 4.2 FSI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: kecaj_77 » 09 maja 2017, 21:39

dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Chyba tego nie napisałem, ale ja nie mam oryginalnych tłumików. Samochód świeżo kupiony, a poprzedni właściciel założył sobie dwa końcowe tłumiki z podwójnymi wydechami na zamówienie, dla mnie za głośne. Niestety wyciął też większe otwory w zderzaku. Chciałem wrócić do oryginału (wydech + zderzak), ale ostatecznie zdecydowałem się na W12 (wydech + zderzak).
Na rysunkach z etki wydechy 4.2 i 6.0 środkowe są identyczne a końcowe różnią się wielkością i mocowaniem (i oczywiście końcówkami). Mam nadzieję, że jednak będzie to pasować bez przeróbek mocowań. Zakładam, że uchwyty w nadwoziu się nie różnią....


Obecne wydechy są nawet ładne, ale ja lubię tylko dźwięki muzyki w aucie...

Obrazek

[ Dodano: 2017-05-09, 21:39 ]
Może komuś się to przyda. Wydech z W12 bez żadnych przeróbek pasuje do 4.2.
Tak jak podejrzewałem mocowania są takie same, średnice rur takie same.
Przekładka jest plug&play.
Na razie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, czekam na lakiernika i założę zderzak.

Obrazek


Efekt końcowy po przekładce całego zderzaka:


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 01 cze 2017, 03:41

Nie będe tworzył nowego teamtu bo bez sensu. A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 cze 2017, 13:09

Marcin Gigant pisze:A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty?
Możesz... ale czy warto i w jakim zakresie.
O ile dobrze pamiętam to wydech w 3.0TDI od silnika jest pojedynczy i dopiero przed końcowymi rozdziela się na dwie strony auta a w V8, V10 i W12 od początku jest podwójny.
Kompletny wydech od S8 założony do 3.0TDI wydaje mi się raczej pomyłką - tzn. założysz wydech o dużo większej pojemności niż był fabrycznie.
No chyba, że tylko końcowe tłumiki zmieniać na takie eSkowe albo Milteka dedykowane czy też robione pod auto.

Zderzak będzie pasować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 02 cze 2017, 16:46

Wiesz jeszcze raczkuje w tym temacie, ale generalnie widziałem toturial w ktorym sama wymiana całego wydechu sprawiła znaczne podniesienie mocy auta, a dodatkowo walory estetyczne wygląd dupki itp :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl