części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 3.3TDI ] Dziwne drgania układu napedowego

Fatman94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Bolków

[D2 00 3.3TDI ] Dziwne drgania układu napedowego

Post autor: Fatman94 » 04 maja 2017, 20:55

Witam
Mam problem ze swoja A8 D2 3,3 Tdi problemem są drgania podczas jazdy.
Drgania pojawiają się na D jak i na ręcznej zmianie. Jadąc na 1,2,3 drgań nie ma, pojawiają się na 4 i 5.
Jadąc na płaskim na 4 ( około 1600obr)od np. 50km/h jest spokój 60km/h spokój przekraczam równe 70km/h zaczyna drgać dość mocno .Auto przyspiesza normalnie ze wzrostem prędkości drgania maleją i tak jadąc na 4 biegu 120km/h nie czuć już praktycznie drgań, I teraz wrzucam 5 bieg znów obroty około 1800 i zaczyna drgać tak jak przy 70km/h na 4 biegu i ta sama historia rozpędzę się i drgań nie ma.
Teraz inna sytuacja rozpędzam się od 0 z gazem wcisnietym w podłogę w ogóle drgań nie ma.
Jadąc np. na 3biegu drgań w ogóle nie ma w żadnym zakresie obrotów i prędkości.
Na kompie brak błedów skrzynia zmienia dobrze biegi nie szarpie.Dodam jeszcze że drgania wzrastają ze wsrostem góry pod którą podjeżdżam na płaskim są mniejsze niż gdy trzeba podjeżdżać pod górke.
Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ??
Za wszelkie sugestie dziekuje.
Wymienione w aucie zostało:
-Wał ale nic nie zmieniło
-Dwie pół osie przednie
-Łożyska przedniego dyfra.
-Poduszki skrzyni biegów i silnika
-Tulejki tylnego dyfra
-Koła zmieniane z innego auta też drgało.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 21:42 przez Fatman94, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 04 maja 2017, 21:01

A może konwerter się kończy, sprawdzałeś, gdzieś ty był opis jak to robić
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 04 maja 2017, 21:17

mam to samo u siebie,1,2,3 nic się nie dzieje,na 4i5 między 1900 a 2100 obr.,mam delikatne drgania jakbym jechał po tarce.czytałem,że to może byc właśnie konwerter,ale jeżdżę juz tak ponad rok i na razie problem się nie pogłębia.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 maja 2017, 21:40

ja tak miałem na kilka tygodniu po kupnie auta. Pomogły dwie rzeczy: najpierw wymiana oleju w asb (i tu już dużo pomogło), a następnie wymiana przepływomierza poprawiła ogólną pracę skrzyni.
to nie jest zwykły napęd...to

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 05 maja 2017, 06:00

Konwerter
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Fatman94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Fatman94 » 05 maja 2017, 08:40

Jezeli bylby to konwerter to obroty by nie falowaly?? Drgania jakie ja mam to nie jazda po tarce tylko telepanie autem tak ze az pas pasazera odbija sie od słupka raz jest mocniej raz slabiej zalezy od dnia.Olej w skrzyni raczej ktos przede mna wymienial bo jest czysty lekko żółty . Dodam ze mam jeden bląd od przplywki (zapomnialem wczesniej napisac)puzniej napisze jaki bo nie pamietam.jak dokladnie sprawdzic konwerter ?? Hamulec i gaz do konca? Dodam ze jak robilem silnik to konwerter wygladal jak nowy( oczywiscie tylko z zewnatrz).

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 maja 2017, 09:11

to nie jest zwykły napęd...to

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 05 maja 2017, 12:49

u mnie poza opisanymi objawami nic innego się nie dzieje,przynajmniej na razie,nie telepie budą,a na postoju jak wcisnę hamulec i pełny but,obroty podnoszą się do ok.1800.

Fatman94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Fatman94 » 17 cze 2017, 20:53

Wychodzi na to ze konwertera nie da rady w 100% zdiagnozowac kompem ani w czasie jazdy.Mam wiec pytanie jezeli jade na zapietym lock up'ie to jaki udzial w czasie jazdy ma konwerter?
U mnie poza drganiami nic nie wystepuje nie trekocze nie puka nic.

[ Dodano: 2017-06-17, 20:49 ]
Nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam tu . W zwiazku z tymi drganiami pomyslalem ze kupie uzywana skrzynie z konwerterem i ja mam skrzynie ESX a mam mozliwosc kupic FBH i tu nasuwa sie pytanie czy musze wymieniac tez dyfer?? I czy wszystko ze sterownikiem skrzyni bylo by ok . Czy lepiej szukac skrzyni z.takim samym symbolem??

[ Dodano: 2017-06-17, 20:53 ]
Ostatnio byłem na trzepakach i wyszlo ze mam do wymiany dwa wachacze dolne z przodu te banany czy one moga miec tez wplyw na drgania? Sworznie na nich dobre ale tuleje metalowo gumowe tak jakby stracily twardosc i jest luz.

ernesto

Post autor: ernesto » 18 cze 2017, 09:11

Ostatnio byłem na trzepakach i wyszlo ze mam do wymiany dwa wachacze dolne z przodu te banany czy one moga miec tez wplyw na drgania? Sworznie na nich dobre ale tuleje metalowo gumowe tak jakby stracily twardosc i jest luz.
Tak

Fatman94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Bolków

Post autor: Fatman94 » 20 cze 2017, 13:31

W zwiazku z tymi drganiami pomyslalem ze kupie uzywana skrzynie z konwerterem i ja mam skrzynie ESX a mam mozliwosc kupic FBH i tu nasuwa sie pytanie czy musze wymieniac tez dyfer?? I czy wszystko ze sterownikiem skrzyni bylo by ok ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl