[D3 04 ] Osłona wiatrowa szyberdachu...
Reguluje się wraz z prędkością i stopniem otwarcia szyberdachu. Pewnie aby dostawało się świeże powietrze ale nie powodowało urwania głowy dla osób z tyłu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Obstawiam, że ktoś jednak robił jakieś badania w przedmiocie zawirowania powietrza i dostosował wstawanie i chowanie się tego spojlerka do najbardziej optymalnych prędkościmaciu pisze:to że się reguluje dynamicznie to wiem i to po co to wystaje też wiem
ale jak na razie nie wiadomo czemu ma się opuszczać przy mniejszych prędkościach...
estetyka?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Wystarczy tą obejmę odczepić. Ale ten silniczek chyba tylko na niej się trzyma? Nie powiem ze 100% pewnością bo dawno to robiłem ale tak mi się kojarzy, że wyjmowałem go u siebie o odpięciu tej obejmy tylko.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jak otworzysz szyberdach całkowicie to spójrz tak jakby między blachę dachu a tapicerkę dachu, śrubka jest w szczelinie za tą osłoną wiatrową. Jedna (ta co znalazłeś) jest wkrecana od przodu auta do tyłu, a druga (ta co szukasz) jest wkrecana od tyłu, od wnęki szyberdachu w stronę przodu auta.radkow pisze:Macie gdzieś jeszcze te zdjęcia z wcześniejszych wypowiedzi? Ja nie mogę namierzyć górnej śrubki od tego silniczka
Chyba że, by podłożyć ta dętkę i przesmarować nie trzeba tego odkręcać tylko zdjąć tą obejmę metalową?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 maja 2021, 20:17
- Lokalizacja: Żywiec
Osłona wiatrowa szyberdachu / Sunroof Wind Deflector
Odgrzanie kotleta, ale może komuś się jeszcze przyda:)
Po zabawach z napędem osłony wiatrowej, znalazłem prawdopodobną przyczynę hałasowania/terkotania przy otwieraniu/zamykaniu szyberdachu.
Przyczyną problemu jest wysuwająca się oś silnika wraz z kółkiem zębatym/zębatką.
W moim przypadku oś wraz z zębatką silnika wysunęła się do samego dna przekładni co spowodowało że zębatka zaczęła współpracować z dwoma kółkami zębatymi przekładni w taki sposób że doszło do zakleszczenia.
Prawdopodobnie jest to przyczyna większości problemów z tym napędem, podkładając gumę z dętki po prostu odsuwało się napęd silnika od dolnej zębatki;)
W moim przypadku użyłem młotka i delikatnie wbiłem oś do silnika, jak kiedyś pojawi się ten sam problem to najlepiej wbić samą zębatkę głębiej na oś silnika - tak żeby oś wystawała powyżej kółka zębatego ok. 3-4mm, lub rozebrać silnik (o ile się da bez uszkodzenia) i wkleić/zabezpieczyć oś przed wysuwaniem się.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem:
nr. 1 koło zębate dolne (w głębi/dnie przekładni) zębatka z którą nie powinna współpracować zębatka silnika bo dochodzi do zakleszczenia.
nr. 2 jedynie z tym kołem zębatym (najwyższe kółko/wałek zębaty) powinna mieć styczność zębatka silnika.
Dla potwierdzenia można oglądnąć poniższy filmik i zwrócić uwagę ile cofnięta jest oś silnika w tulejce mosiężnej w "uszkodzonym" silniku a sprawnym.
Odgrzanie kotleta, ale może komuś się jeszcze przyda:)
Po zabawach z napędem osłony wiatrowej, znalazłem prawdopodobną przyczynę hałasowania/terkotania przy otwieraniu/zamykaniu szyberdachu.
Przyczyną problemu jest wysuwająca się oś silnika wraz z kółkiem zębatym/zębatką.
W moim przypadku oś wraz z zębatką silnika wysunęła się do samego dna przekładni co spowodowało że zębatka zaczęła współpracować z dwoma kółkami zębatymi przekładni w taki sposób że doszło do zakleszczenia.
Prawdopodobnie jest to przyczyna większości problemów z tym napędem, podkładając gumę z dętki po prostu odsuwało się napęd silnika od dolnej zębatki;)
W moim przypadku użyłem młotka i delikatnie wbiłem oś do silnika, jak kiedyś pojawi się ten sam problem to najlepiej wbić samą zębatkę głębiej na oś silnika - tak żeby oś wystawała powyżej kółka zębatego ok. 3-4mm, lub rozebrać silnik (o ile się da bez uszkodzenia) i wkleić/zabezpieczyć oś przed wysuwaniem się.
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem:
nr. 1 koło zębate dolne (w głębi/dnie przekładni) zębatka z którą nie powinna współpracować zębatka silnika bo dochodzi do zakleszczenia.
nr. 2 jedynie z tym kołem zębatym (najwyższe kółko/wałek zębaty) powinna mieć styczność zębatka silnika.
Dla potwierdzenia można oglądnąć poniższy filmik i zwrócić uwagę ile cofnięta jest oś silnika w tulejce mosiężnej w "uszkodzonym" silniku a sprawnym.
jest Audi A8 D3 4.2TDI 2008:)
jest - VW Passat B5 fl 1.9TDI AVF kombi 4 Motion:) 01'
było - BMW e46 330xd 03'
było - Audi A6 C4 2.5 tdi quattro AEL 96'
było - Audi 200 20V 2.2 3B:) 89'
był - Mercedes w124 300E 87'
był - Opel Manta B 2.0 GSI 79'
jest - VW Passat B5 fl 1.9TDI AVF kombi 4 Motion:) 01'
było - BMW e46 330xd 03'
było - Audi A6 C4 2.5 tdi quattro AEL 96'
było - Audi 200 20V 2.2 3B:) 89'
był - Mercedes w124 300E 87'
był - Opel Manta B 2.0 GSI 79'
A ja się zastanawiałem czemu podłożenie czegoś pomaga... nie wpadłem na to, że ośka się wysunęła, widziałem wytarte tryby na przekładnie ale myślałem, że przez podłożenie usztywnia się układ i jeszcze troszkę podziała
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG