
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB ] Stuki w drążku
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
odkopie, czy mozliwe ze stary olej mogl zagluszac jakos zwalnianie elektromagnesu ? wczoraj wymienilem wlasnie olej w skrzyni i dopiero zaczelo pukac po naciskaniu hamulca na pozycji P, skrzyka troszke glosniej chodzi przy przerzucaniu wajchy, i delikatnie puka kiedy przechodze z R na N i na D i odwrotnie
Podstawowa zasada czy skrzynia była już remontowana, ile razy był olej wymieniany i jaki przebieg.
Pewnego czasu po forum chodziły tematy, że po wymianie oleju skrzynie padały. Ale co w tym dziwnego skoro auta miały po 300 tyś nalotu lub nawet więcej a olej nigdy nie wymieniany.
Stukanie elektromagnesu raczej raczej nie jest to tego przyczyną czy też skutkiem. Być może miałeś już tak wczesniej tylko nie przykładałeś do tego uwagi.
Najbardziej martwił bym się tym:
Olej mam rozumieć ori zalałeś ?
Pewnego czasu po forum chodziły tematy, że po wymianie oleju skrzynie padały. Ale co w tym dziwnego skoro auta miały po 300 tyś nalotu lub nawet więcej a olej nigdy nie wymieniany.
Stukanie elektromagnesu raczej raczej nie jest to tego przyczyną czy też skutkiem. Być może miałeś już tak wczesniej tylko nie przykładałeś do tego uwagi.
Najbardziej martwił bym się tym:
skoro nie miałeś tego przed wymianą to możliwe, że nowy olej wypłukał zalegający syf ze skrzyni i możliwe, że pomału będzie Cię czekał remont. Czego Ci nie życzę oczywiście. Niech sprawuje się jak najdłużej.pioteros pisze:skrzyka troszke glosniej chodzi przy przerzucaniu wajchy, i delikatnie puka kiedy przechodze z R na N i na D i odwrotnie
Olej mam rozumieć ori zalałeś ?
tak olej 71141, chodzić chodzi jak chodziła do tej pory - bajka
ogólnie może to tylko takie moje zboczenie ze coś jest nie tak ale chyba coś tam delikatnie inaczej jest przy zmianach tych przełożeń
ale fakt faktem, olej był zlany - czarny, specjalnie pierwszy litr poszedł do słoika żeby go obejrzeć, magnesy wiórów nie miały, były tylko oblepione tają mazią z oleju
auto nieco ponad 250tys, a remontu chyba nie miała, na starym filtrze wybita data 2001 r wiec domniemam ze od ponad 10 lat olej nie był ruszany wiec mogla zrobić ponad 100tys na jednej wymianie, a nie wierze ze po 3-4 latach ktoś ją remontował
wymienilem tez prawy uszczelniacz półośki - i siedział oryginał
póki co jeżdżę obserwuje i staram się nie myśleć bo jak człowiek myśli to sobie zaraz coś mu nie pasuje, a generalnie auto zwija asfalt
[ Dodano: 2016-06-13, 00:26 ]
troche aktualizacji, skrzynia pracuje poprawnie jak i przed wymiana
jest jedno ale, 2 razy zdarzylo mi sie ze pozycja P mi sie przyblokowala tak dosyc mocno, mial ktos tak moze ? przed wrzuceniem na P zawsze zaciagam reczny aby auto nie naciskalo na blokade
ogólnie może to tylko takie moje zboczenie ze coś jest nie tak ale chyba coś tam delikatnie inaczej jest przy zmianach tych przełożeń
ale fakt faktem, olej był zlany - czarny, specjalnie pierwszy litr poszedł do słoika żeby go obejrzeć, magnesy wiórów nie miały, były tylko oblepione tają mazią z oleju
auto nieco ponad 250tys, a remontu chyba nie miała, na starym filtrze wybita data 2001 r wiec domniemam ze od ponad 10 lat olej nie był ruszany wiec mogla zrobić ponad 100tys na jednej wymianie, a nie wierze ze po 3-4 latach ktoś ją remontował

póki co jeżdżę obserwuje i staram się nie myśleć bo jak człowiek myśli to sobie zaraz coś mu nie pasuje, a generalnie auto zwija asfalt
[ Dodano: 2016-06-13, 00:26 ]
troche aktualizacji, skrzynia pracuje poprawnie jak i przed wymiana
jest jedno ale, 2 razy zdarzylo mi sie ze pozycja P mi sie przyblokowala tak dosyc mocno, mial ktos tak moze ? przed wrzuceniem na P zawsze zaciagam reczny aby auto nie naciskalo na blokade
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Witam, ja mam też problem z tym selektorem .
Stoję wcisnę pedał hamulca słychać odblokowanie selektora i mogę zmienić na każde położenie jak nie wcisnę to nie mogę zrobić nic , czyli jest ok.
Jak był sprawny to stojąc i jak miałem na D puściłem hamulec i auto rusza a w momencie ruszenia było takie pstryknięcie i wszystko było ok. auto się toczy i można zmieniać położenie N,D,1,2,3.
Teraz gdy mam usterkę nie wiem czego dlatego piszę posta mając na D puszczając hamulec auto rusza już nie tak żywo jak wcześniej i nie ma tego pstryknięcia po ruszeniu auta , mogę również tocząc się do przodu wrzucić R oczywiście na sek. ale dźwignia pozwala na położenie R a wcześniej nie pozwalała również stojąc w miejscu na D silnik jest słyszalnie bardziej obciążony.
Teraz tak ile jest blokad w tym selektorze czy ta od odblokowania z P na inne położenia to ta sama co zabezpieczenie żeby nie wrzucić z d na R??
i jak się dobrać do tego mechanizmu ??
włącznik przy pedale hamulca sprawdzałem działa, bo odblokowuje z P na resztę zawsze no i miernikiem sprawdziłem go.
Stoję wcisnę pedał hamulca słychać odblokowanie selektora i mogę zmienić na każde położenie jak nie wcisnę to nie mogę zrobić nic , czyli jest ok.
Jak był sprawny to stojąc i jak miałem na D puściłem hamulec i auto rusza a w momencie ruszenia było takie pstryknięcie i wszystko było ok. auto się toczy i można zmieniać położenie N,D,1,2,3.
Teraz gdy mam usterkę nie wiem czego dlatego piszę posta mając na D puszczając hamulec auto rusza już nie tak żywo jak wcześniej i nie ma tego pstryknięcia po ruszeniu auta , mogę również tocząc się do przodu wrzucić R oczywiście na sek. ale dźwignia pozwala na położenie R a wcześniej nie pozwalała również stojąc w miejscu na D silnik jest słyszalnie bardziej obciążony.
Teraz tak ile jest blokad w tym selektorze czy ta od odblokowania z P na inne położenia to ta sama co zabezpieczenie żeby nie wrzucić z d na R??
i jak się dobrać do tego mechanizmu ??
włącznik przy pedale hamulca sprawdzałem działa, bo odblokowuje z P na resztę zawsze no i miernikiem sprawdziłem go.
ta blokada co jest na P to jest mechaniczna blokada w skrzyni aby auto sie nie staczało, a ta o której mówisz jest ściśle powiązana z pedałem hamulca , uniemożliwiając wrzucenie biegu do tyłu jak jedziesz do przodu, czyli jak jedziesz do przodu to hamulec, zatrzymujesz sie i dopiero można wsteczny, jak byś puścił hamulec to za chiny nie wbijesz wstecznego, nie wiem dokładnie co tam w selektorze ale ma mój elektryczny mózg jest tam jakaś blokada z elektromagnesem
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 659
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Jeśli jest uszkodzona blokada mechaniczna załączana linką która idzie do stacyjki to możesz sobie przerzucać biegi przód i tył do woli. Jeśli wszystko jest sprawne to jak to działa można zaobserwować przekręcając klucz w stacyjce w położenie między 0 a 1 ale tak żeby jeszcze nie załączyło elektryki.
A co do demontażu selektora to trzeba zrzucić tunel środkowy. Teoretycznie od góry i po bokach na upartego można go sprawdzić 'elektrycznie', ale dostęp jest taki sobie.
A co do demontażu selektora to trzeba zrzucić tunel środkowy. Teoretycznie od góry i po bokach na upartego można go sprawdzić 'elektrycznie', ale dostęp jest taki sobie.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin